Yamaha YZF-R1 RN12 (2004 - 2006)

Spalanie: 7.67
Dodaj
Ilość raportów: 8

Spalanie Yamaha YZF-R1 RN12

Minimalne: 5.98

Średnie: 7.67

Maksymalne: 10.37

Opinie o Yamaha YZF-R1 RN12

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 19

Silnik: 4.6
Hamulce: 4.9
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.9
Ocena: 5/5 | Autor: Darooo
Super motocykl, bardzo dobrze i lekko się prowadzi. Bardziej przewidywalny niż rn22. Jednak jak wszystko ma swoje minusy - rozpadające się magnesy alternatora (później w rn19/20 je poprawili) i hałasujący kosz sprzęgłowy.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Wielebny
Motocykl najładniejszy w swojej klasie
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Adu
Elagancka maszyna
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kamil
Motocykl petarda, w wyglądzie w brzmieniu w osiągach.
Co do jego awaryjności to prawda jest taka ze każdy motocykl ma jedna zasadę „jak dbasz tak masz”.
Polecam kazdemu, ale napewno nie na 1szy czy 2gi motocykl.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Huudy
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to! Tylko to
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Majkel
Super!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Miękka rama ;)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
rozwiń

Yamaha YZF-R1 RN12

Nowa generacja R1 zadebiutowała w salonach w 2004 roku, nosząc nazwę kodową - RN12. Właśnie w tym czasie toczyła się najostrzejsza walka pomiędzy japońskimi producentami o tytuł najlepszej maszyny sportowej na rynku. Podczas premiery RN12 świat na chwilę zamarł, by po odpaleniu silnika - mocno przyspieszyć. 


Prze...piękność 

Chociaż od debiutu tego motocykla minęło już ponad 14 lat - to jego wygląd wciąż wzbudza emocje. Widząc ten motocykl po raz pierwszy, i totalnie nie znając się na motocyklach - każdy zgodnie stwierdzi, to rasowa sportowa bestia. Ostro pocięta przednia owiewka z podłużnymi lampami w których siedzą 3 lampy. Płaski ale szeroki zbiornik paliwa, wąska talia i strzelisty ogon z dwoma tłumikami. Tego się po prostu nie da podrobić, RN12 ma wyjątkowy wygląd - moim zdaniem to najładniejszy wypust R1, oraz najładniejszy motocykl sportowy z tamtego okresu czasu. 


180 KM, to musi targać 

Poza wyglądem największe emocje wzbudzała moc - huk, który nam towarzyszy podczas docierania do czerwonego pola można spokojnie porównać do startujących myśliwców. Ba, wpatrywanie się w obrotomierz grozi niebezpieczną manią - wciąż chcemy aby ta wskazówka wspinała się w górę, i znowu docierała do czerwonego pola niczym do mount everestu. 


Prędkość na tym motocyklu jest hipnotyczna, przychodzi nadspodziewanie łatwo i uzależnia. Silnik wraz z doładowaniem dynamicznym (które zapewniają piękne wloty powietrza tuż pod lampami) osiąga 180 KM, czyli o 20 więcej niż w poprzedniej generacji. Do tego motocykl stał się lżejszy, hamulce mocniejsze a jedynym ograniczeniem podczas pokonywania zakrętów stały się podnóżki i nasz własny lęk. 


Prowadzi się intuicyjnie dobrze 

Do każdego litrowego przecinaka podchodzę z respektem, każda taka przygoda budzi we mnie ekscytację i niepokój. "Pamiętaj z kim tańczysz...." mówi klasyk, a patrząc w oczy "ErJeden" podskórnie czujemy, że wylewania za kołnierz nie będzie. Mimo to, po chwili zapominam o wszystkim. Yamaha stworzyła niesamowicie intuicyjną maszynę. Nic mnie nie rozprasza, momentalnie przyzwyczajam się do embrionalnej pozycji - silnik bez szarpnięć wspina się po obrotach, a skrzynia biegów momentalnie zmienia biegi. Łamanie kolejnych limitów prędkości staje się moim narkotykiem. 


Do tego heble - fenomenalnie mocne, które jednocześnie (tak jak cały motocykl) dają natychmiastowy feedback. Czuję z jaką siłą hamuję, czuję co robi przednia opona i wiem, że dopóki ona nie pęknie (nie złapie uślizgu) to mogę wyhamować w każdej sytuacji. Brak ABS wydaje się tutaj nie mieć znaczenia. Jednak dobór dobrych opon, który udźwignie możliwości motocykla - jak najbardziej. 

Co z tą skrzynią? 

Odwieczna bolączka sportowych Yamahach - lekkie koła zębate ulegają zniszczeniu, co objawia się wypadającą dwójką. Nasz egzemplarz był po regeneracji skrzyni, więc nie miał szans aby sprawdzić to na swojej skórze. Natomiast ten problem istnieje, podobnie jak jego rozwiązanie i trzeba się po prostu z tym liczyć. Prawdę mówiąc, trzeba liczyć się także z tym, że kupując 14 letni motocykl sportowy - sporo czasu zmarnujemy zanim znajdziemy ten odpowiedni dla nas egzemplarz. 


Podobało Ci się? 

Wszyscy którzy mnie znają, wiedzą doskonale, że chociaż lubię motocykle sportowe - to nie jestem ich absolutnym maniakiem. Tym bardziej zaskoczył mnie fakt.... że jedną R1 sprawiła mi tyle radości. Pamiętam poprzednika, którym mieliśmy okazję jeździć i tamten nie porwał mnie absolutnie niczym. Natomiast RN12 absolutnie sprawiła mi wiele frajdy i to nawet mimo niskich temperatur, które towarzyszy nam tamtego dnia. 

Nie jest to motocykl dla początkujących. To mocna, rasowa sportowa maszyna o ogromnych możliwościach. Jednak jeżeli właśnie tego potrzebujesz, znasz możliwości i konsekwencję - to Yamaha R1 RN12 oczaruje także Ciebie. 

Dane techniczne Yamaha YZF-R1 RN12

Osiągi

Moc max.
180.0 KM / 10500 rpm
Max. moment obrotowy
106.6 Nm / 10900 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
2.99 s. s
V-max
299 km/h km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC
Pojemność skokowa
998.0 ccm
Stopień sprężania
12.4:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa INP-731/4

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2065 x 720 x 1105 mm
Rozstaw osi
1415 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
193.0 kg
Rama
typu Diamond

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok 120 mm
Tył
wahacz, zawieszenie sprężynowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 320 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, czterotłoczkowe zaciski

Eksploatacja Yamaha YZF-R1 RN12

Opony

Opona przód
120/70 ZR17 (58W)
Opona tył
190/50 ZR17 (73W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
250 kPa (290 kPa przy obciążeniu powyżej 90kg)
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT6.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.9
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.1
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
#530 O-ring
Zębatka przednia
17
Zębatka tylna
45
Luz łańcucha
20~20

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.8
Zbiornik rezerwowy
0.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha YZF-R1 RN12 (2004 - 2006)

Yamaha YZF-R1 RN12 (2004 - 2006)Honda CBR 1000RR Fireblade (2004 - 2005)

Yamaha YZF-R1 RN12 (2004 - 2006)

Yamaha YZF-R1 RN12 (2004 - 2006)Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha YZF-R1 RN12 (2004 - 2006)

Yamaha YZF-R1 RN12 (2004 - 2006)Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2004 - 2005)

Yamaha YZF-R1 1000 (2015)

Yamaha YZF-R1 1000 (2015)Yamaha YZF-R1 RN12 (2004 - 2006)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!