48%
52%

Yamaha YZF-R1 1000 RN12
2004 - 2006

+

Honda CBR 1000RR Fireblade
2004 - 2005

+

Yamaha YZF-R1 1000 RN12 (2004 - 2006) vs Honda CBR 1000RR Fireblade (2004 - 2005)

Opinia Video o Yamaha YZF-R1 1000 RN12

Opinia Video o Honda CBR 1000RR Fireblade

Test video

Ocena: 4.8/5 liczba opinii: 33

Ocena: 4.8/5 liczba opinii: 12

Silnik:
4.7 vs 4.7
Hamulce:
4.9 vs 4.7
Bezawaryjność:
4.7 vs 4.8
Frajda z jazdy:
4.9 vs 4.8
Przyciąganie wzroku:
5.0 vs 4.8

Opinie o Yamaha YZF-R1 1000 RN12

R1 jest ładniejsza, mocniejsza , lepsze heble
Zastanawiam sie tylko skad u was cbr ma wiecej więcej punktów za pzyciaganie wzroku :P
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
MYŚLIWIEC NA KÓŁKACH
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Wygląd, heble, prowadzenie.
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
tak
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Emocje podczas jazdy!
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Bardzo dobry sprzęt. I co ważne nie bierze oleju jak Honda ;)
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
hamulce , zawieszenie, moc, wyglad i po prostu R1 :D
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
+frajda z jazdy
+przyciąga uwagę
+spora moc = dobre przyśpieszenie
+jest wygodny
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
-zwinność
-wygląd
-stabilność
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
jest szybsza
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2017-09-25 11:27:48 | Autor: Donald
dokladnie
Wygląd, silnik, osiągi, prowadzenie
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Zawieszenie, silnik, hamulce na 5. Duże lepsze odczucia niż ZX 10r z 2004r. Motocykl tworzy jedność z kierowcą.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Nie ma co porównywać. Ta honda może konkurować ale z rn09.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Najlepszy litr
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
słyszałem dobre opinie poza tym bardziej mi się podoba :3
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
R1 jest ładniesza
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
2021-08-19 04:40:43 | Autor: Xy
Kiedyś też tak myślałem, ale to błąd. R1 - 8ptk, a CBR 1000RR sc57 - 10ptk.
Hamulce
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Moc,WYGLĄD,hamulce
Podobne: 1 | Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
jest piękny
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
bo jest najlepszy :)
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Bo mam R1 ????
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Za wygląd i styl.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Prawdziwa moc a nie spokojna Honda
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Bo mam taki i jest super
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
wygląd
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Wygląd jest zabójczy, i dwie lampy świecą nie jak w innych że jedna
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Każdy ma swoje gusta, na tematy techniczne chyba już wszystko zostało powiedziane, R1 wygląda zgrabnie a sorki RR jak kloc, żeby nie było: poprzednim moto była Honda 600 F4i i nie miałem do niej absolutnie żadnych zastrzeżeń ale kiedy w salonie (oczywiście używane) porównałem wygląd, wybór mógł być tylko jeden - R jeden ! Ważne żeby moto sprawiało frajdę właścicielowi.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
WYGLĄD, MOC,DZWIEK! PERFECT!!!
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ponieważ to myśliwiec na dwoch kolach :)
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
bo yamaha
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
lepsze prowadzenie i heble o wyglądzie nie wspomnę
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (3)
bo to yamaha
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Osiągi i wygląd.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
ładniejsza
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Przede wszystkim wygląd
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Bo to Yamaha
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Bo
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Bardziej mi sie podoba
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
bo hondy są łyse
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
Tylko Yamaha ????
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
mar rn12 i jeździłem na cbr 1000 rr z 2005 roku i yamahą jezdzi się znacznie przewidywalnie i r1 jest zdecydowanie szybsza jak się ścigamy na prostej to cbr jest zawsze 20 metr ów za r1 i ten wygląd r1 jest piękna a cbr jak by przez jaskiniowca zaprojektowana już chatka w Ugandzie lepiej wygląda
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)

Opinie o Honda CBR 1000RR Fireblade

Latam z kumplem - ja na Fajerze (2005) - on na RN12 (2004).
Przed kupnem zapewne jak większość wahałem się pomiędzy RN12, CBR 1000RR i Gixem K7 - każdy chwalił swoje. Jednak jako iż miałem wcześniej F4i, która mnie nigdy nie zawiodła (jak to Honda) postanowiłem pozostać przy Hondzie. I dziś szczerze mogę powiedzieć, że był to strzał w dziesiątkę ;) Motocykl najlepiej "poukładany" spośród litrów, jest przewidywalny, wybacza wiele błędów (I co z tego, że nie ma takiego "pierd...nięcia" jak np. Kawa ZX10r?) Możesz nim zarówno popałować po torze a na drugi dzień pakujesz się i lecisz nad Solinę. Po miesiącu jeżdżenia czujesz się na tym motocyklu jakbyś objeździł ze 4 sezony(Jednak uważać trzeba - jest to litr więc lekceważyć go nie można). Hania jest lekka i zwinna. W winkle kładziesz się jakbyś leciał na 600-tce :)
Pozycja na motocyklu zarówno dla mnie jak i plecaczka jest najwygodniejsza z spośród wszystkich litrów(miałem tą okazję polatać na rn12, 954 i GSXR - tragedia).
Jeśli chodzi o silnik jest mniej awaryjny, ba, nie boję się stwierdzić, że nawet bezawaryjny. Po kupnie standardowo full serwis przed sezonem (płyny, klocki, filtry itp.) i moto idzie jak marzenie. Polecam dorzucić filtry powietrza K&N i wyj... zawór exup i wrzucić jakąś Yoshi RS-5 ;). Skrzynia biegów kasetowa bije na głowę "Erłana" w razie "W". Po prostu wyciągasz, wymieniasz np. zębatkę czy wodzik, wkładasz, "dziękuję, do widzenia". Nie ma mowy o dzwonieniu kosza sprzęgłowego jak to przy R1. Znakomity moment obrotowy - Hania idzie od samego dołu podczas gdy RN12 wychodzi to nieco bardziej topornie, dopiero w górnym zakresie łapie "Powera" w czasie gdy RR-ka daje nam dostęp do dużej mocy w pełnym zakresie obrotomierza.
Guma? Bez problemu pójdzie z 2 z gazu :)
Spalanie tego motocykla to kolejny plus. Trasa Czechy, Słowacja, tempo "zwiedzającego" - 5,2l! (Jak pałuję to nie patrzę jednak myślę, że oscyluje w granicach 10l lecz to już chyba non stop jazda po czerwonym polu).
Wygląd, prowadzenie, praca silnika, skrzyni i sprzęgła hydraulicznego to tylko kilka z superlatyw tego modelu. Elektroniczny amorek skrętu robi robotę - nie raz uratował mi 4 litery ;) Świetne zawieszenie(trzeba dobrze ustawić pod siebie).
Hamulce? Bardzo przyzwoite w działaniu, jednak po dołożeniu stalowego oplotu zamieniają się w brzytwy!
Wygląd? Jak dla mnie jest to najładniejszy model Fajera!
W dodatku w wersji Repsol(jaką posiadam) przyciąga uwagę. Jedziesz i nawet czasem się głupio czujesz, że tak się na ciebie "gapią" ;) Motocykl sportowy nadający się spokojnie dla osób pokroju 190cm(mam189).
Honda może i ma kilka kucy mniej od konkurencji, za to nadrabia bezawaryjnością(Regularnie serwisowany i dbany motocykl zapewne odwdzięczy się wieloma tyś. km bezawaryjnej jazdy). Motocykl śmiało mogę polecić osobą, które planują przesiąść z 600-tki się na swojego pierwszego w życiu "litra". Jeśli ktoś kiedykolwiek miał śrubokręt "w ręce" z pewnością przy pomocy serwisówki poradzi sobie także z podstawową obsługą motocykla (wymiana filtrów, świec, napędu, uszczelniaczy lag etc.), nie jest on jakoś specjalnie skomplikowany. Części bardziej dostępne i tańsze niż do R1.
Przykład:
- Łańcuch rozdządu Yamaha R1 - 370zł(Prox)
- Łańcuch rozrządu CBR 1000RR - 200zł(Prox)
Podsumowując: Motocykl można by rzec "uniwersalny", bardzo posłuszny, znakomity w prowadzeniu a przede wszystkim bardzo wygodny jak na "sporta". Bezawaryjny o dobrym spalaniu z wyglądem przykuwającym oko.
Dobra propozycja na pierwszego litra dla osób, które litrów się obawiają.
Motocykla tego nie zamienił bym na żaden inny(Chyba, że na nowszy model sc59, jednak na to prędko się nie zanosi). Honda zarówno jak poprzedniczka dotychczas nigdy mnie nie zawiodła. No może raz... ale winowajcą okazał się staruszek aku ;) Ma w sobie "to coś".
Jak każdy pojazd posiada ona także minusy.
Pierwszym z nich może okazać się padający często w tym modelu alternator(często po montażu xenonów, o dziwo ja na razie mam spokój), jednak nie jest to poważna awaria - wystarczy dać stojan do przewinięcia i śmigasz dalej.
Drugim minusem o jakim słyszałem w tych modelach jest apetyt na olej. W niektórych egzemplarzach znajomi skarżyli się, że potrafi zostawić za sobą niebieską chmurę. Na szczęście nie występuje to u każdego posiadacza, także i ja nie mam z tym problemu.
No chyba, że ktoś katuje sprzęta niemiłosiernie...
Trzeci minus? hmm... chyba tylko ten na akumulatorze ;)
Btw. Odliczam tylko dni do wiosny na kolejny serwis przed sezonem i w drogę! Podczas gdy kumpel?
Podczas gdy kumpel szuka wałków rozrządu do swojej R1...
Po więcej cennych info odsyłam na kanał Motovlogera, posiadacza tego modelu:
CodaMotovlog
"Słów kilka o CBR1000RR" cz.1 i 2


Odpowiedz | Przydatna (22) | Nieprzydatna (4)
2016-12-18 18:50:46 | Autor: Gość
Ps. Jest to tylko moja opinia dotycząca tego modelu. Niektórzy mogą mieć odmienne zdanie. Nie każdy musi się z nią godzić. Pozdrawiam :)
2016-12-18 18:51:53 | Autor: Maćko
Ps. Jest to tylko moja opinia dotycząca tego modelu. Niektórzy mogą mieć odmienne zdanie. Nie każdy musi się z nią godzić. Pozdrawiam :)
2018-02-17 14:29:16 | Autor: Gość
VFR 750F RC24 lepiej idzie z dołu, ale całe życie nią jeździłem i po przesiadce na 1000RR trochę mi tego brakowało, jeżeli chodzi o hamulce, jak pojeździłem RR to myślałem że się pozabijam na VFR przed zakrętem, HESD robi niesamowitą robotę, nigdy nie zawiódł.
Wygląd :)
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Mocą trochę odbiega od konkurencji, ale wygląd i komfort jazdy deklasuje rywali.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Bo to honda bezawaryjnie piękne prowadzenie i liniowe oddawanie mocy
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Bo z r1 przesiadka na rr :) bajka.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Bo to Honda :D
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Hania to Hqnia
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Bo Honda!! Tututuu ;)
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Marka siła
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Bezawaryjna maszyna, bardzo poprawna i precyzyjna w prowadzeniu.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
silnik, bezawaryjność , prowadzenie
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Design zdecydowanie na plus, ma to coś
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Honda to Honda
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Pięknie się prowadzi, no i pozatym wydaje mi się że to wyznacznik nowego stylu wyglądu motocykla sportowego.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Wykonanie, dostępnosc częsci. Prowadzenie
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Bo mam hondę i jestem w niej zakochany...
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Wygodny, jak narazie bezawaryjny dobrze się prowadzi dla początkujących litrowców wystarczająca moc pomimo upływu lat dobrze się prezentuje
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
bo honda
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Bla bla bla
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
R1 to konkretny model który wydaje się na ogół taki sam jak każdy poprzedni
Klasa cb-erek ma co chwilę jakiś inny charakter
Jeżeli patrzyłbym na sentymenty to nie wybrałbym żadnego ponieważ oba motocykle są mi bliskie
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Honda
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Bo Honda!
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Super sie prowadzi
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Niezawodny silnik wygodna jak na sportu pozycja, kultura osobista silnika
Przede wszystkim skrzynia biegów działa bez zarzutów
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
honda, bez awaryjna przyjemna jazda i piekna :)
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Wygląd dla hondy e
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Popierwsze jest ładniejsza i prawie bez awaryjna,po drugie lepsza frajda z jazdy????
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Poniewaz to jest Honda - szysza, niz wygląda :)
Jestem fanką HONDY, więc dla mnie są najlepsze!
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
bo tak
Podobne: 1 | Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Nie jest lepszy ,po prostu mi się bardziej podoba
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Posiadam CBR SC57B tzw polift - prowadzi sie idealnie ma elektroniczny amor skrętu którego u Yamahy brak oraz kosz sprzęgłowy nie przypomina betoniarki zasypanej gruzem. osiagi są identyczne dla tego Cebra wygrywa
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Polecam.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Moc
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
jest git
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Bardzo wygodny i uniwersalny
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
bery very good
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Liniowe oddawanie mocy, komfort jazdy.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
g
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
:)
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Jeśli mam wybierać w tym pojedynku- zdecydowanie HONDA. Mimo ze Yamaha subiektywnie wydaje się zrywniejsza i badziej "sportowa"to jednak Cebry z tamtego okresu są najpiękniejszymi motocyklami Hondy od lat. Mam poprostu jakiś sentyment do tych sprzetow. Moze nowa generacja wprowadzi świeżość i nową jakość na co ogromnie liczę. Bardzo fajnie się nią prowadzi, silnik ani osprzęt nie zawodzi, nie do zajechania. Pozdro!!
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Honda jest niezawodna
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Sylwetka.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Przyjazna litrówka
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
tylko honda
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Bo to Honda :)
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
<3
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń

Osiągi

Yamaha YZF-R1 1000 RN12 (2004 - 2006)
Honda CBR 1000RR Fireblade (2004 - 2005)
Moc max.
171 KM / 12500 rpm
172 KM / 11250 rpm
Moc max.
Max. moment obrotowy
106.6 Nm / 10500 rpm
115 Nm / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
Pojemność zbiornika paliwa
18.0 L
18 L
Pojemność zbiornika paliwa

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC
rzędowy, 4 cylindry, DOHC
Typ
Pojemność skokowa
998.0 ccm
998 ccm
Pojemność skokowa
Stopień sprężania
12.4:1
11.9:1
Stopień sprężania
Układ zasilania
wtrysk paliwa INP-731/4
wtrysk paliwa
Układ zasilania

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
manualna
Skrzynia biegów
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
6
Ilość przełożeń
Przeniesienie napędu
łańcuch napędowy
łańcuch
Przeniesienie napędu

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2065 x 720 x 1105 mm
2025 x 720 x 1120 mm
Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
Rozstaw osi
1415 mm
1407 mm
Rozstaw osi
Masa pojazdu zalanego płynami
193.0 kg
205 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
Rama
typu Diamond
Aluminiowa
Rama

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok 120 mm
43mm teleskopowe, HMAS, w pełni regulowane
Przód
Tył
wahacz, zawieszenie sprężynowe, skok 130 mm
Pro-Link
Tył

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 320 mm, czterotłoczkowe zaciski
2x 310 mm, 4 tłoczkowe zaciski
Przód
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, czterotłoczkowe zaciski
1 x 220mm, 1 tłoczkowy zacisk
Tył
Pokaż wszystkie

Yamaha YZF-R1 1000 RN12 (2004 - 2006)Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha YZF-R1 1000 RN12 (2004 - 2006)Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2004 - 2005)

Yamaha YZF-R1 1000 RN12 (2004 - 2006)Yamaha YZF-R1 1000 RN19 (2007 - 2008)

Yamaha YZF-R1 1000 RN12 (2004 - 2006)Yamaha YZF-R6 600 (2017 - 2019)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności