Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000)

Opinie o Yamaha YZF-R1 1000 RN01

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 27

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.3
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Kukiz
Mam Yamahę r1 rn01 z 1998r. Czyli pierwsze wydanie. Mam ją od ponad roku. To piękny, ponadczasowy motocykl który daje taką frajdę z jazdy, że jest ona wręcz nie do opisania... nie zgodzę się, że pozycja na nim jest niewygodna, jest porostu inna niż na podobnych sprzętach z podobnego rocznika. Erka przyciąga wzrok tej piękniejszej połowy (chociaż faceci też się na nią lampią ;) ) To było moje marzenie z dzieciństwa i cieszę się, że to właśnie ten model stoi u mnie w garażu :-) BŁĘKITNA STRZAŁA
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
2016-08-09 10:49:40 | Autor: Gość
Dokładnie ....tak jest R1 to cudowny motocykl , ja na własną czekałem 12 lat , dziś stoi dumnie w garażu. Rn01 to ponadczasowy super sport.
Ocena: 5/5 | Autor: motofan
No i taki sprzęt to ja rozumiem super
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Maciej
jedyny minus za delikatnosc skrzyni , poza tym nie ma nic do czego mozna by sie było doczepic
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: bop
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 | Autor: motofan
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (7)
rozwiń

Spalanie: 6.71

Dodaj
Ilość raportów: 14

Spalanie Yamaha YZF-R1 1000 RN01

Minimalne: 5.42

Średnie: 6.71

Maksymalne: 9.55

Sportowa Legenda w garażu? Yamaha R1

Yamaha R1 pierwszej generacji uważana jest za jeden z najbardziej przełomowych modeli w sportowej historii Yamahy. Linia R okazała się świetnym posunięciem, od chwili swoich narodzin wyznacza standardy w branży i przez kolejne 18 lat była stale rozwijana i unowocześniana. Jednak po kolei...

Bądź najszybszy! 

YZF-R1 swoje początki datuje znacznie wcześniej niż wam się wydaje, bo na 1995 rok! Właśnie wówczas zadebiutował YZF-1000 Thunderace, który miał walczyć z gixxami i firebladem. Motocykl pomimo mocarnego silnika (20 KM więcej niż fireblade) miał zbyt mało sportowy charakter i walkę przegrał. Yamaha choć zawiedziona brakiem sukcesu - wyciągnęła wnioski. Inżynierowie ponownie wzięli na stół litrowy silnik, przekonstruowali go, zwiększyli moc o 4 KM, odchudzili i 3 lata później zaprezentowała coś zupełnie innego, coś co wywoływało strach i podniecenie jednocześnie.

Tak narodziła się legenda

R1 dzieli z Thunderace silnik oraz heble. Jednak dzięki znacznie mniejszej masie własnej nowego motocykla - oba układy zwiększyły swoją skuteczność. Nowy motocykl ważył zaledwie 177 kg co w połączeniu z najmocniejszym wtedy w tej klasie silnikiem produkującym blisko 150 KM dało Yamasze upragnione prowadzenie w klasie superbike'ów. 

Świetnie działający układ hamulcowy i bardzo agresywny silnik miał jeszcze jednego sprzymierzeńca - zawieszenie.

Odpowiedni rozstaw osi, wyważenie motocykla w połączeniu z dopracowanym zawieszeniem, które oferowało odpowiedni zakres regulacji wywołał zachwyt wśród dziennikarzy i pierwszych nabywców. Motocykl chętnie kładł się w ciasne łuki, dobrze czuł się przy wysokich zakrętach i nie okazywał nerwowości przy ostrym hamowaniu. 

Seksowny jak R1

Nowy sport Yamahy nie tylko świetnie jeździł i pozamiatał konkurencję na torze - on już samym wyglądem powodował panikę wśród noworodków, drżenie rąk u facetów i miękkie kolana u kobiet. Ostra, spiczasta przednia czacha z lampami - które na długo stały się symbolem linii R1. Do tego lekki, ostro święty ogon - przy którym Fireblade wygląda jakby pokąsał go szerszenie. 

Leżing na baku

Nisko, bo tuż pod górną półką zawieszenia poprowadzono manetki. Takie położenie kierownicy wymusza naturalne pochylenie ciała do przodu i lekkie przygarbienie. Im szybciej jedziemy, tym bardziej opieramy się na sporym (i płaskim) baku i zauważamy pewną zależność: ten motocykl świetnie czuje się przy większych prędkościach, dając nam spory feedback. Jednak nie tylko on czuje się lepiej po przekroczeniu 200km/h - to uczucie przenosi się także na bikera. Adrenalina sprawia, że zapominamy o dużym nacisku na nadgarstki, mocnym ugięciu kolan i kawałkiem tektury - który Yamaha nazwała siedzeniem. Ten motocykl po prostu uwielbia kiedy na 5 biegu docieramy do czerwonego pola! 

Brakujący element

Choć R1 pobiła fireblade na ulicy, to nigdy nie zbliżyła się do jego legendy bezawaryjności. Niestety sportowe motocykle nie mają lekkie życia, bo raczej nikt ich nie kupuje do jazdy po bułki do sklepu - a ich ostre traktowanie odzywa się wraz z przebiegiem. Wiele osób narzeka na skrzynię biegów, która okazała się zbyt delikatna na brutalne traktowanie i często jazdę na gumie. Wypadający 2 bieg będzie oznaczała dla naszego portfela wyzwanie w postaci ubytku 1000zł. Sam silnik choć trwały to przy wyższych przebiegach ma tendencja do posiłkowania się olejem przy spalaniu benzyny. Warto to także sprawdzić przy kupnie. Zaniedbany silnik da nam o sobie znać wysokim spalaniem (8L przy spokojnej jeździe) i wyraźnymi spadkami mocy na 1 i 2 biegu w dolnym zakresie obrotów. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000) vs Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000)Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000) vs Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000)Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha YZF-R1 1000 RN22 (2009 - 2011) vs Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000)

Yamaha YZF-R1 1000 RN22 (2009 - 2011)Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000)

Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000) vs Yamaha YZF-R7 700 (1999 - 2000)

Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000)Yamaha YZF-R7 700 (1999 - 2000)

Dane techniczne Yamaha YZF-R1 1000 RN01

Osiągi

Moc max.
150.0 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
108.3 Nm / 8500 rpm
V-max
280 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC
Pojemność skokowa
998.0 ccm
Średnica × skok tłoka
74.0 x 74.0 mm
Stopień sprężania
11.8:1
Układ zasilania
gaźniki

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2035 x 695 x 1105 mm
Rozstaw osi
1395 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
194.0 kg
Rama
typu Diamond

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy
Tył
wahacz, zawieszenie sprężynowe,

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 298 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 256 mm, dwutłoczkowe zaciski

Eksploatacja Yamaha YZF-R1 1000 RN01

Opony

Opona przód
120/70 ZR17 (58W)
Opona tył
190/50 ZR17 (73W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
250 kPa (290 kPa przy obciążeniu powyżej 90kg)
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT6.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.7
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.9
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
43
Luz łańcucha
40~40

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.5
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?