Yamaha - oto premiery na sezon 2019!

Yamaha zaprezentowała swoje nowe modele na rok 2019. Japoński producent zadbał o różnorodność swojej oferty. Sport, nowoczesna klasyka, turystyka, jazda miejska - w każdym z tych segmentów Yamaha pokazała mocnego zawodnika. Oto premiery Yamahy na przyszły sezon!

Yamaha XMAX IRON MAX

Czy skuter musi być pozbawionym stylu, nudnym, "bezpłciowym" pojazdem o słabych osiągach? Yamaha od dłuższego czasu udowadnia, że wcale nie musi tak być. Potwierdza to również Yamaha XMAX IRON MAX.

XMAX to pojazd, który łamie stereotypy na temat skuterów

Świetny design, wysokiej jakości wykończenie i bogate wyposażenie - to wyznaczniki nowego XMAX w pięknym, stalowym malowaniu. Skuter pojawia się z trzema silnikami: 125 cm³, 300 cm³, 400 cm³. W gamie skuterów pojawił się również nowy Tricity 125 - trójkołowiec przeznaczony do jazdy po mieście. Na dalsze trasy Yamaha zaproponowała coś innego...

Yamaha Niken GT

Nowy Niken to dowód na to, że Yamaha konsekwentnie patrzy w stronę LMW - pojazdów wielokołowych, a właściwie trzykołowych. Yamaha Niken GT to oczywiście uturystyczniona wersja pojazdu, który w zeszłym roku wywołał ogromne poruszenie.


Niken GT zapowiada się na unikatowy całoroczny motocykl turystyczny

Różnica w stosunku do standardowego Nikena to szersza i wyższa szybka, wygodniejsze siedzisko dla kierowcy i pasażera, podgrzewane manetki, uchwyt dla pasażera, oraz - co najbardziej charakterystyczne - kufry. Są to modyfikacje, które czynią z trójkołowca Yamahy świetny motocykl na dłuższe wypady.

Yamaha YZF-R3

Zgodnie z oczekiwaniami nowego wcielenia doczekała się Yamaha YZF-R3. Sportowy motocykl został stylistycznie zbliżony do innych modeli serii YZF-R. Wygląd inspirowany jest Yamahą YZF-R1 i motocyklami Yamahy w MotoGP. 300'tka udowodniła już, że jest świetną maszyną na tor. Co się zmieniło poza wyglądem?


Yamaha R3 na stałe rozgościła się w wyścigach motocyklowych również w Polsce.

Najważniejsza zmiana - przednie zawieszenie. W nowej R3 zastosowano widelec KYB upside-down. Silnik nie uległ zmianie - 321 cm³ generuje 42 KM. Kilka zabiegów stylistycznych miało na celu dodać motocyklowi bardziej sportowego charakteru.

Yamaha XSR 700X Tribute

Moda na nowoczesną klasykę nieco ucichła, ale nadal są firmy gotowe odcinać kupony od imitacji autentyzmu i nawiązania do motocykli sprzed dekad. Standardowa Yamaha XSR 700 miał premierę 3 lata temu - X Tribute to jego nowy wariant.


XSR 700 X Tribute to hołd złożony modelowi z lat 70. - Yamaha XT 500. Do tego właśnie motocykla nawiązuje schemat kolorystyczny motocykla. Wszystkie zmiany w stosunku do XSR 700 służą nadaniu X Tribute bardziej scramblerowego kształtu.


X Tribute to tak naprawdę świetna XSR 700 w scramblerowej otoczce

Miękkie opony Pirelli MT60RS o przeznaczeniu szosowym i terenowym, płaska kanapa, offroadowa kierownica, masywne podnóżki, gumowe osłony widelca - wszystko to Wysoko poprowadzony układ wydechowy Akrapovič jest niestety wyposażeniem opcjonalnym. Podsumowując - Yamaha XSR 700 X Tribute to stylowy motocykl szosowy, sugerujący wyjazd poza asfalt. Jednak do takich rzeczy przeznaczony jest kolejny motocykl...

Yamaha Ténéré 700

Oto długo oczekiwany model Adventure. Ténéré 700 to maszyna, która wypełnia w ofercie Yamahy lukę na motocykl turystyczny do jazdy terenowej o silniku pojemności 600-800 cm³. I trzeba przyznać, że motocykl prezentuje się bardzo interesująco:


Silnik zaczerpnięty z Yamaha MT-07 (689 cm, dwa cylindry w ukłądzie rzędowym). Oznacza to moc na poziomie 72 KM i 68 Nm. Masa motocykla to 205 kg na mokro. Rywalizacja w tej klasie zapowiada się bardzo interesująco. Jak sprawdzi się Yamaha Ténéré 700 w starciu z BMW GS800, czy KTM 790 Adventure R? 

Yamaha YZF-R1 GYTR

20 lat temu Yamaha pokazała pierwszą generację swojego kultowego superbike'a - Yamaha YZF-R1. Odwołując się do tej rocznicy przedstawiono Yamaha YZF-R1 GYTR, czyli najnowszą Yamahę w czerwono-białym malowaniu znanym ze starej dobrej R1.


Ale ikoniczne malowanie to tylko dodatek. Yamaha YZF-R1 GYTR to ekskluzywny motocykl, który pojawi się w zaledwie 20 egzemplarzach. Każdy z nich będzie indywidualnie dostosowywany do swojego nabywcy.

Skrót GYTR pochodzi od Genuine Yamaha Technology Racing i oferuje wyposażenie torowe. Cena motocykla póki co nie jest znana. Motocykle będą dostępne w grudniu, a rejestracja przebiega online. Nie jest jasne, na jakich zasadach Yamaha wyselekcjonuje szczęśliwych posiadaczy tego motocykla. 


Zestawiając wczorajsze premiery z tymi, które miały miejsce miesiąc temu na targach INTERMOT w Kolonii wyłania się obraz Yamahy z szeroką ofertą dla każdego fana motocykli. Turystyczny trójkołowiec, nowoczesny Adventure, małe sporty, nowoczesna klasyka i sportowe wrażenia z najwyższej półki. O rozczarowaniu nie może być mowy!