Yamaha MT-07 (2018)

Pozostałe Generacje Modelu Yamaha MT-07

Spalanie: 4.35
Dodaj
Ilość raportów: 2

Spalanie Yamaha MT-07

Minimalne: 3.45

Średnie: 4.35

Maksymalne: 5.00

Opinie o Yamaha MT-07

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 1

Silnik: 5.0
Hamulce: 5.0
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 5/5 | Autor: KeX
Mega przyjemna maszyna do codziennej jazdy
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń

Yamaha MT-07

Od debiutu MT-07 minęły 4 lata - a przez ten czas, właśnie tym modelem Yamaha podbiła rynek miejskich nakedów. Wystarczy powiedzieć, że z salonów wyjechało już ponad 120 000 tych maszyn. Czas więc na odświeżenie króla. 

Lifting? Tylko ostrożnie! 

W przypadku bestsellerów jakiekolwiek zmiany są robione z duszą na ramieniu. A co jeżeli właśnie ten element nadawał spójności całej maszynie i bez niego straci ona swojego ducha? Zresztą po co zmieniać coś co się doskonale sprzedaje? Ano po to, że konkurencja nie śpi - więc co jakiś czas trzeba sypnąć z rękawa czymś nowym. W przypadku MT-07 zmiany są delikatne, udało się zachować ducha ciemnej strony Japonii, a nawet lekko go ulepszyć! 


Zmiany 2018

Z przodu zobaczycie nową lampę, która przywędrowała tutaj z większego modelu MT-09 (I generacji), zmieniła się także tylna lampa oraz plastiki na ogonie, które teraz delikatnie przypominają te ze sportowym modeli Yamahy (R6 i R1). Zmienił się także bak, który został skrócony o 10mm, a w zamian za to nieco się rozrósł na boki. Efekt? Według speców z Japonii - jeszcze bardziej naturalna i przyjemna pozycja za sterami. Kanapa także stała się delikatnie bardziej wygodna. I słowo delikatnie jest tutaj dobrym określeniem - nie ma rewolucji, ale czuć jakiś progres. 


Najważniejsze zmiany dla osób, które lubią ostrzej pojeździć - przednie zawieszenie zostało utwardzone o 6%, a tylne o 11%. Tylko tyle, albo aż tyle. 

I to zupełnie wystarcza 

W końcu MT-07 to miejski naked - który ma sprawnie poruszać się po mieście, ma być łatwy, bezproblemowy a przy okazji dostarczać więcej frajdy niż samochód. I z ręką na sercu (a w zasadzie na manetce z gazem) mogę potwierdzić, że Yamaha wywiązuje się świetnie z każdego tego zadania. 


Motocykl musiał sprostać nowym normom emisji spalin (a nadchodzą kolejne) i pomimo tego - nie utył. Nadal jest powalająco lekki, nadal ma bardzo przyzwoite heble (lepsze niż te w nowej SV650, a więc Suzuki - da się!) i ten wyrywający się do przodu silnik. O tak, niby tylko 74.8 KM, ale jak one fajnie napędzają ten motocykl! 

To oczywiście zasługa szybko dostępnego momentu obrotowego - mamy go więcej i dużo dużo szybciej niż w najnowszej R6, i właśnie to sprawia, że w mieście ten naked zachowuje się genialnie. Po prostu lubię nim jeździć. 


Poza faktem, że ten motocykl czuje się w mieście jak ryba w wodzie - to eksploatacja stoi na przyzwoitym poziomie. Średnie spalanie? 4.3... to w zasadzie tyle, ile obiecuje producent! Przy ekonomicznej jeździe da się zejść poniżej 4L a jeżeli mamy gdzieś te cyfry i chcemy po prostu pojeździć czerpiąc przyjemność z pełnej mocy to i tak Yamaha poczęstuje się ok. 5L paliwka z małym hakiem. 

Poza miastem 

Moim zdaniem to nie jest motocykl do szybkich przelotów po autostradzie. Na otwartej przestrzeni po której bez ograniczeń hula wiatr (czytaj autostrady) MT'ek staje się dużo bardziej nerwowy, a każdy podmuch boczny wiatru odczuwamy na kierownicy. Do tego rośnie też spalanie, więc przy szybkiej jeździe doliczcie jakieś 1.5-2L. Niby się da.... tylko traci się w tym całą frajdę. Dużo lepiej tym motocyklem lata się po drogach lokalnych. 


Podsumowanie 

Po 4 latach, lekko odświeżony model MT-07 nadal ma w sobie to coś co spowodowało jego ogromny sukces. W dodatku nawet egzemplarze używane solidnie trzymają swoją cenę na poziomie 17 000 do nawet 22 000zł, więc zupełnie nowy salonowy motocykl za 28 990 zł wydaje się być uczciwą i ciekawą ofertą. 

Dane techniczne Yamaha MT-07

Osiągi

Moc max.
74.8 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
68.0 Nm / 6500 rpm
V-max
190.0 km/h

Silnik

Typ
2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
689.0 ccm
Stopień sprężania
11,5 : 1
Układ zasilania
wtrysk paliwa, TCI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2085 x 745 x 1090 mm
Rozstaw osi
1400 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
164 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
179 kg
Rama
typu Diamond, rurowy Backbone

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 130 mm
Tył
wahacz, 130 mm, sprężyna śrubowa, tłumienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
2 x tarcze 282 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa +3kg)

Eksploatacja Yamaha MT-07

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
225 kPa (2,3 BAR)
Ciśnienie z tyłu
250 kPa, (2,5 BAR)
Koło przednie
17M/C x MT3.50 , 10-ramienne
Koło tylne
17M/C x MT5.50, 10-ramienne

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.3
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.6
Zalecana klasa lepkości
YAMALUBE (rekomendowany), SAE 10W-30, 10W-40, 10W-50, 15W-40, 20W-40 or 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
43
Zębatka tylna
16
Długość łańcucha
108 ogniw
Luz łańcucha
51.0~51.0
Kawasaki Z1000 2014

Kawasaki Z1000 2014Yamaha MT-07 (2018)

MV Agusta Brutale 800 Dragster RR (2014)

MV Agusta Brutale 800 Dragster RR (2014)Yamaha MT-07 (2018)

Kawasaki GTR 1000 (1986 - 1999)

Kawasaki GTR 1000 (1986 - 1999)Yamaha MT-07 (2018)

Triumph Bonneville 900 (2000 - 2015)

Triumph Bonneville 900 (2000 - 2015)Yamaha MT-07 (2018)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności