Yamaha MT-07

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 10

Opinie o Yamaha MT-07

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.9
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Elwood
Mam od 3 tygodni, nic złego powiedzieć nie mogę.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kosiara
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)

Spalanie: 5.71

Dodaj
Ilość raportów: 7

Spalanie Yamaha MT-07

Minimalne: 3.97

Średnie: 5.71

Maksymalne: 7.36

Recenzja: Yamaha MT-07 Video Test


Yamaha zaprezentowała w 2014 roku najnowsze dziecko z serii MT. Nowa MT-07 z marszu podbiła serca dziennikarzy motoryzacyjnych. Wszyscy zachwycali się designem motocykla, jego lekkością i butnym charakterem.  Kilka tygodni później ten entuzjazm przeniósł się do salonów. Yamaha MT-07 była najlepiej sprzedającym się nowym motocyklem w Polsce i jednym z najlepiej w Europie w 2014 roku.

Dark Side of Japan Cz. 1 - Uwodzenie

MT-07 jest ładna. Nie w ten sam sposób co inne motocykle. Jest ładna dlatego, że jest unikalna. Oglądając ten motocykl z bliska czujemy zaangażowanie projektantów. Nisko osadzona lampa, wyraźnienia zaznaczony i pięknie wyżłobiony zbiornik paliwa z zaznaczonymi airboxami, delikatnie poprowadzony zadupek z agresywnym tylnymi światłem. Nasz egzemplarz wyposażony został dodatkowo w dedykowany pakiet ochrony. Logo MT pojawia się nawet na crashpadach i osłonie chłodnicy! Czujemy dokładnie ten sam rodzaj magii co przy Ducati - jest pięknie!

Cz.2 - Weź go z zaskoczenia!

Odpalamy silnik i - pomimo tego, że jest on na oryginalnym wydechu, słyszymy całkiem przyjemny cichy warkot. Silnik do dwucylindrowiec, a technologię którą w nim zastosowano przejęto z Big Bang R1. To daję nam podświadomie nadzieję na dobrą zabawę. 75 KM i 68 Nm - dokładnie tyle mocy wyciągnięto z silnika o pojemności 689ccm. Niby nie wiele, każda sportowa 600'tka ma prawie dwa razy tyle koni. Tu jednak nie chodzi o kuce, a o niutonometry. Są one dostępne zaskakująco szybko i towarzyszą nam praktycznie do końca. Poziom frajdy jest tutaj ogromny. Silnik jest niesamowicie elastyczny, lubi być wkręcany na obroty i okazuje to radosnymi podrygami przedniego koła przy przyspieszaniu. Chcesz uczyć się wheelie? Trafiłeś idealnie! 

Za tak dobre prowadzenie motocykla odpowiada nie tylko jego silnik, ale także masa. 179 kg zalany płynami (wersja bez abs'u) - to mniej niż topowe sportowe 600tki! Wyczucie maszyny jest świetne, pozycja zachęca do pochylenia się bliżej kokpitu i brania się za kolejny zakręt. MT-07 z radością połyka kilometry. 

Jak jest ze spokojną jazdą? Jeżeli już trzeba, to MT posłusznie wykona wszystkie nasze polecenia. Dzięki niskiej masie i ogólnie zwartej konstrukcji - nie ma problemu z manewrowaniem na ciasnych parkingach. Jest to miejski sprzęt i betonowej dżungli czuje się świetnie. MT-07 dowiezie nas wygodnie i szybko do każdego zakątka metropolii, oferując przy tym niskie spalanie i stylowy wygląd. 

Nieco gorzej jest w trasie. Tutaj naturalnym i nieodłącznym problemem nakedów staje się pęd powietrza. W MT-07 schować się nie ma za co, bo zarówno reflektor jak i wyświetlacz są tutaj osadzone nisko. Rozwiązaniem może być dokupienie akcesoryjnej szybki. Nie popsuje ona wyglądu motocykla, a poprawi nasz komfort podróżowania - gdzieś do 150 km/h. Powyżej tej prędkości znowu zaczyna mocniej wiać. Jednak nie to jest tutaj problemem. Przy 180km/h motocykl staje się nieco nerwowy a jego wyczucie spada. Silnik poddaje się przy 190km/h. 

Coś za coś. Miękkie zawieszenie idealnie sprawdza się w mieście i spokojnej trasie. Jest to motocykl mimo wszystko miejski - więc nie ma co od niego oczekiwać wysokich prędkości maksymalnych i stabilności supersportów. 

Cz.3 - Nowoczesność

W Zero-Siódemce za cały kokpit służy jeden wyświetlacz cyfrowy. Ostro ścięty kształt z dwoma przyciskami – nic więcej. Całość mimo niewielkich rozmiarów, dobrze ze sobą współgra - dając przy tym więcej niż  byśmy się spodziewali po opakowaniu. Mamy do dyspozycji wskaźnik zapiętego biegu, dokładny poziom paliwa w baku, średnie spalanie i spalanie chwilowe. O takich oczywistościach, jak pokazywanie aktualnej prędkości motocykla nawet nie wspominamy. Jest nawet kontrolka ECO, która pokazuje się w momencie kiedy jedziemy ze stałą prędkością (do 140km/h). Możemy więc nie tylko polatać na gumie, ale też, gdy przyjdzie nam ochota - być eko-bohaterem i przyczynić się do uśmiechu kilku małych foczek. Nietypowe w MT-07 jest nawet samo odpalanie i gaszenie motocykla. Tutaj wszystko załatwia jeden przycisk. Przesuwając w dół budzimy Yamahę, przesuwając do góry - gasimy. 

Cz. 4 - Powal na kolana bezkonkurencyjnością!

Gwóźdź do trumny dla konkurencji: cena motocykla. Koszt zakupu nowej Yamahy MT-07 to niecałe 23 tys zł. Za te pieniądze dostajemy motocykl z kompletnie unikalnym designem; silnikiem, który daje sporo radości zadowalając się  zarazem skromnymi ilościami czarnego złota (w mieście 5,5L, w trasie można spokojnie zejść poniżej 5L); oraz zaawansowany kokpit, który wyświetli wszystkie potrzebne nam w czasie jazdy informacje. Opcjonalnie można dokupić ABS (warto), co oznacza dodatkowe 2000 zł.
MT-07 od początku było skazane na sukces. Świetnie wygląda, nieźle się prowadzi, niewiele kosztuje. Z czystym sumieniem możemy polecieć ten motocykl każdemu - kto szuka dobrego i nowoczesnego miejskiego rozrabiaki, a nie chce przy tym zostawiać małej fortuny w salonie.     

 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Yamaha MT-07  vs Suzuki GSX-R 600 K6 (2006 - 2006)

Yamaha MT-07 Suzuki GSX-R 600 K6 (2006 - 2006)

Yamaha MT-07  vs Suzuki GSF / Bandit 1200S (2000 - 2005)

Yamaha MT-07 Suzuki GSF / Bandit 1200S (2000 - 2005)

Yamaha MT-07  vs Kawasaki ZXR 1200 (2000 - 2005)

Yamaha MT-07 Kawasaki ZXR 1200 (2000 - 2005)

Yamaha MT-07  vs Ducati Multistrada 1000 DS (2003 - 2007)

Yamaha MT-07 Ducati Multistrada 1000 DS (2003 - 2007)

Dane techniczne Yamaha MT-07

Osiągi

Moc max.
74.8 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
68.0 Nm / 6500 rpm
V-max
190.0 km/h

Silnik

Typ
2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
689.0 ccm
Średnica × skok tłoka
80.0 x 68.6 mm
Stopień sprężania
11,5 : 1
Układ zasilania
wtrysk paliwa, TCI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2085 x 745 x 1090 mm
Rozstaw osi
1400 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
164 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
179 kg
Rama
typu Diamond, rurowy Backbone

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 130 mm
Tył
wahacz, 130 mm, sprężyna śrubowa, tłumienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
2 x tarcze 282 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa +3kg)

Eksploatacja Yamaha MT-07

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
225 kPa (2,3 BAR)
Ciśnienie z tyłu
250 kPa, (2,5 BAR)
Koło przednie
17M/C x MT3.50 , 10-ramienne
Koło tylne
17M/C x MT5.50, 10-ramienne

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.3
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.6
Zalecana klasa lepkości
YAMALUBE (rekomendowany), SAE 10W-30, 10W-40, 10W-50, 15W-40, 20W-40 or 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
43
Zębatka tylna
16
Długość łańcucha
108 ogniw
Luz łańcucha
51.0~51.0