Pozostałe Generacje Modelu Yamaha MT-07

Spalanie: 4.99
Dodaj
Ilość raportów: 30

Spalanie Yamaha MT-07

Minimalne: 3.74

Średnie: 4.99

Maksymalne: 7.49

Opinie o Yamaha MT-07

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 28

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Byłem sceptycznie nastawiony, ponieważ "wychowałem" się na silnikach R4, lecz gdy się przejechałem zmieniłem zdanie. Jest genialny, można go super doposażyć, leciutki, zwinny, zrywny, posiada wszystkie cechy dobrego nakeda. Polecam :)
Skomentuj | Przydatna (13) | Nieprzydatna (6)
Ocena: 5/5 | Autor: Elwood
Mam od 3 tygodni, nic złego powiedzieć nie mogę.
Skomentuj | Przydatna (11) | Nieprzydatna (6)
Ocena: 5/5 | Autor: tomjag
Miałem przyjemność zrobić takim moto 2 tys, km. To była wielka przyjemność. Jeździłem wersją bez ABS-u, dlatego dałem punkcik mniej.
Motocykl idealny, Lekki, ekonomiczny (udało się zjechać poniżej 3,6 l/100km) zrywny, świetnie zachowujący się na zakrętach.
Wadą było mało wygodne siedzisko, ale to można samemu poprawić kupując akcesoryjne lub samemu przerobić.
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 | Autor: Piotr
Jest to mój pierwszy (duży) motocykl. Do tej pory zrobiłem 9000 km, bez jakichkolwiek awarii i usterek. Cena standardowego przeglądu na salonie Yamahy to 500 - 550 zł (60% to koszt usługi). Jestem bardzo zadowolony z motocykla, charakterystyka silnika jest łagodna przy niskich obrotach gładko przyspiesza nawet na 'wyższych' biegów , przy wyższych obrotach pozwala poszaleć nawet bardziej wymagającym motocyklistą. Jest lekki, zwrotny ma nisko położony środek ciężkości. Preferowałbym sztywniejsze zawieszenie, mniejsze i bardziej twarde siedzisko. Było to jedno z moich pierwszych odczuć i chyba trafne bo nowe modele mt07 z 2018 mają usztywnione zawieszenie.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: remiq
Latam 2'gi sezon, jedyne do czego można się przyczepić to heble, zobaczymy jak będzie w stalowym oplocie.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: tomjag
PIękny silnik, na który mógłbym godzinami patrzeć, gdy motocykl stoi. A gdy jest w ruchy wykazuje się niezłym kopem i ekonomiką. Jedynym mankamentem to dźwięk wydobywający się z niego na OEM-owym wydechu. Mocne hamulce i świetne zawieszenie (choć nie Upside-down) w modelu 2018 dopełniają reszty. Polecam dla świerzaków jak i doświadczonych użytkowników.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Mody
Jest świetna, wybacza błędy i wygląda kozacko
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
absolutnie polecam, silnik mega elastyczny, zywy, czysta przyjemnosc.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: wuwok
Moto jak na tą cenę super..Na pierwszy idealny. Silnik to poezja,zawieszenie nie jest już tak dobre lecz hamulce są ok.Ja śmigam w górach i moto idealne do winkli.
Generalnie polecam...wart moto kasy :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Moj pierwszy “duzy” motocykl. Posiadam od 2 lat i nie moge powiedziec zlego slowa. Gdyby nie brak mocy to nie szukalbym jeszcze nastepcy. A tym czase MT10 wzywa ????????
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: morbus insu
jest to kot!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 | Autor: Kosiara
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (10)
Ocena: 1/5 | Autor: nik
kiepski widac budzet
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (21)
rozwiń

Yamaha MT-07 Video Test

Rok 2014 - Yamaha prezentuje nowy motocykl z serii MT. Entuzjastycznie przyjęty MT'ek wyznaczył nowy standard w świecie nakedów, a model stał się rynkowym przebojem. Motocykl zyskał przychylność ludzi swoim wyglądem, lekkością i butnym charakterem. Tego samego roku Yamaha MT-07 była najlepiej sprzedającym się nowym motocyklem w Polsce. Dlaczego?

Dark Side of Japan

    Hasło marketingowe ukute przez speców od reklamy dobrze oddaje klimat tego motocykla. MT'ek miał być z jednej strony motocyklem z charakterem, oddającym ducha japońskiej kultury i jej mroczne oblicze. Z drugiej strony miał być i jest idealnie skrojony na potrzeby przeciętnego - europejskiego - motocyklisty. Stylistycznie ładny, wpadający w oko, ale nie przesadnie oryginalny.

Yamaha może być dumna ze swojej pracy

    Lekka sylwetka, giętkie linie od baku po wahacz, krótki rozstaw osi, ciekawie obudowany plastikami zbiornik paliwa, ładny wydech z ukrytą puchą katalizatora, charakterystyczna lampa z przodu i z tyłu, czytelny i ciekawy wyświetlacz. Egzemplarz na nagraniu doposażony został dodatkowo w pakiet crash padów i osłonę chłodnicy. Wszystko sygnowane logiem MT.

    Całokształt motocykla w roku 2014 robił oszałamiająco dobre wrażenie. Projekt został doceniony przez designerów - w 2014 roku Yamaha MT-07 została nagrodzona w konkursie RED DOT Award w kategorii motocyklowej. Po latach można powiedzieć, że design się nieco opatrzył, ale wiele osób nadal uważa pierwszą MT-07 za wzór dla swojej klasy - zwłaszcza na tle modelu z 2020 roku.

Pora odpalić silnik!

    Wybiegnijmy nieco w przyszłość. Silnik po raz pierwszy wykorzystany w MT-07 będzie w ciągu kolejnych lat stanowić bazę dla całego przekroju modeli: XSR, Tracer, Tenere, R7... 2-cylindrowa rzędówka o pojemności 689 cm³ to konstrukcja genialna. Prosta, trwała, lekka, ekonomiczna, elastyczna i zapewniająca satysfakcjonujące osiągi. Najważniejszym zabiegiem Yamahy było wykorzystanie wału korbowego typu crossplane. Oznacza to asymetryczny schemat zapłonu i wykorbienie 270º.

MT-07 udowadnia jak niewiele potrzeba, by robić takie sztuczki

    Osiągi MT-07 - moc maksymalna 75 KM i 68 Nm maksymalnego momentu obrotowego - nigdy nie imponowały. To co imponowało to rozrywka, jakiej dostarczał ten motocykl. Moment obrotowy jest dostępny zaskakująco szybko. Yamaha nie tylko ochoczo przyspiesza, ale też pozwala bez problemu wykonać wolne manewry. Dlatego też MT-07 sprawdzi się jako motocykl miejski. Docenili to motocykliści i docenili kierownicy WORD. Yamaha MT-07 często gości jako motocykl na egzaminie na prawo jazdy kategorii A. Elastyczność silnika i lekkość prowadzenia sprawiły, że jest on często wybierany na pierwszy motocykl.

    Motocykl jest lekki nie tylko wizualnie. Masa gotowej do jazdy MT-07 to 179 kg (wersja bez ABS). To świetny wynik na tle choćby sportowych 600'tek. Kanapa jest dość twarda i wysoko umieszczona - może to być pewien problem dla niższych wzrostem motocyklistów, czy motocyklistek. Mimo to pozycja jest komfortowa, a podczas przyspieszania MT-07 zachęca by pochylić się do kierownicy.

    Naturalną koleją rzeczy gorzej będzie w trasie. Pęd powietrza czyni z całodniowej podróży umiarkowanie przyjemną atrakcję. Jak przystało na nakeda nie ma opcji schować się za owiewką, a najprostszym rozwiązaniem dla opornych jest dokupienie szybki. Jazda z dużymi prędkościami stanie się wtedy mniej uciążliwa, ale i tak niedomagać będą inne elementy. Motocykl przy prędkości powyżej 150 km/h staje się nerwowy. To zasługa zawieszenia, które w pierwszej generacji MT-07 było po prostu za miękkie. Przejawiało się to nerwowością i brakiem stabilności przy większych prędkościach. Prędkość maksymalna to jakieś 190km/h.

Nowoczesność szybko się starzeje

    Jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów MT-07 jest kokpit. Cyfrowy wyświetlacz jest niewielki, ale czytelny. Obok obecnej prędkości i obrotów niczym pasek ładowania jedną z najbardziej widocznych wartości jest wskaźnik zapiętego biegu - przydatna sprawa. Na wyświetlaczu znajdują się również poziom paliwa w baku, średnie spalanie i spalanie chwilowe. Jest nawet kontrolka ECO. Wyświetla się w momencie, gdy motocyklista jedzie ze stałą prędkością i odpowiednio dobranymi obrotami.

Bezkonkurencyjna?

    Yamaha MT-07 ma sporo zalet, ale to jej cena sprawiła, że stała się tak bardzo popularna. W 2014 roku, czyli w momencie premiery za nową Yamahę MT-07 wystarczyło dać 23 tys zł. Dziś cena ta brzmi niedorzecznie. Wersja z ABS była droższa o około 2000 zł.

    W ciągu kolejnych lat cena MT-07 sukcesywnie rosła (w 2017 roku było to już 29 ty. zł), inni producenci wypuścili równie interesujące maszyny, ale było już za późno. Yamaha MT-07 udowodniła, że 2-cylindry w rzędzie o pojemności 600-700 cm³ w nakedzie mogą być atrakcyjne. Na swój sposób MT-07 swoim rynkowym sukcesem zdefiniowała kształt motocykli typu naked tej dekady.

 

Dane techniczne Yamaha MT-07

Osiągi

Moc max.
74.8 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
68.0 Nm / 6500 rpm
V-max
190.0 km/h

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 130 mm
Tył
wahacz, 130 mm, sprężyna śrubowa, tłumienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
2 x tarcze 282 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa +3kg)

Silnik

Typ
2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
689.0 ccm
Stopień sprężania
11,5 : 1
Układ zasilania
wtrysk paliwa, TCI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2085 x 745 x 1090 mm
Rozstaw osi
1400 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
164 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
179 kg
Rama
typu Diamond, rurowy Backbone

Eksploatacja Yamaha MT-07

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
225 kPa (2,3 BAR)
Ciśnienie z tyłu
250 kPa, (2,5 BAR)
Koło przednie
17M/C x MT3.50 , 10-ramienne
Koło tylne
17M/C x MT5.50, 10-ramienne

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.3
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.6
Zalecana klasa lepkości
YAMALUBE (rekomendowany), SAE 10W-30, 10W-40, 10W-50, 15W-40, 20W-40 or 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
43
Zębatka tylna
16
Długość łańcucha
108 ogniw
Luz łańcucha
51.0~51.0

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Yamaha XJ6 600 SP 2013

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Yamaha MT-09 850 (2013 - 2016)

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Suzuki SV 650N (2003 - 2009)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności