Yamaha XSR 700 (2015)

Opinie o Yamaha XSR 700

Opinia: 4.3/5

Liczba głosów: 8

Silnik: 4.4
Hamulce: 3.8
Bezawaryjność: 4.3
Frajda z jazdy: 4.3
Przyciąganie wzroku: 4.6
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Trudno wyobrazić sobie większy fan na asfalcie.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
2016-06-11 20:16:17 | Autor: Gość
Licznik podobny jak w fz6n
Ocena: 5/5 | Autor: boxik
Stosunek cena/jakość nie do pobicia, no i wygląd... w końcu coś oryginalnego :)
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kaczor
+Znakomity elastyczny silnik +Klasyczny wygląd przyciągający wzrok +Wygodna pozycja za kierownicą +Niskie zużycie paliwa
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Piotrke
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Aver
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Smart
Zgadzam się z przedmówcą. Nie wiem skąd tyle pozytywnych ocen tego moto wyłączając wygląd, bo tak jak fajnie wygląda tak jeździ ... tak se moim zdaniem. Tył pływa i jest za "miętki". Masz wrażenie w winklach jakbyś łapał poślig tyłu i odczucie, że motek chce Cię zabić. Ktoś z doświadczeniem sobie poradzi ale świeżak ... spanikuje na bank. Wajcha nożnego a się przydaje przecież, jest ustawiona za nisko a po naciśnięciu masz wrażenie jakby była zepsuta. Ciągle się jej szuka stopą jak masz nawyk mieć ją pod laciem w razie W. Kiera jest mocowana na takich gumkach i przy ostrzejszej jeździe się zwyczajnie rusza jakby motek był po dzwonie. Silnik jak na dwa gary ok w porównaniu z konkurencją ale moim zdaniem dupy nie urywa jak to pisują niektórzy. Szału nie ma. Jednym słowem w mojej ocenie takie moto do wygłupów po mieście, do pracy przez centrum, dla ludzi maks 175cm wzrostu ważących maks 75 - 80 kilo i tyle. Nie dziwię się, że jest tyle rocznych używek na rynku wtórnym. Koniecznie radzę pojeździć przed zakupem dłużej niż kilka chwil inaczej ... jak wyżej. Jeździłem i oddałem bez żalu ... wręcz byłem rozczarowany w przeciwieństwie do XSR 900 ale to nie o tym temat.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 2/5 | Autor: asdf
Spodziewałem się czegoś lepszego!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (5)
rozwiń

Spalanie: 5.16

Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Yamaha XSR 700

Minimalne: 4.13

Średnie: 5.16

Maksymalne: 6.59

Yamaha XSR 700

Yamaha serią sport heritage postanowiła ożywić ducha przeszłości - motocykli o klasycznych liniach, które były przebudowywane do wyścigów. Fajna sprawa prawda? A co jeżeli wcale nie musisz znać się na budowaniu motocykli - wystarczy, że wejdziesz do salonu i kupisz "fabrycznie nowego customa"?

Klasyczne kształty

Okrągły, nisko usadowiony czarny reflektor z przodu, piękna i prosta kanapa a do tego naga rama i mocno zaznaczona chłodnica. Szeroka kierownica i wprawdzie cyfrowy ale okrągły zegar. Zanim go odpalimy, dobrze mu się przyjrzymy - ten motocykl po prostu wygląda dobrze! Nie jest ekstrawagancki i krzykliwy, a mimo to przyciąga wzrok. To chyba te klasyczne linie upchane w nowoczesnej formie. Zasiadając za sterami XSR zapadamy się w miękką i przyjemną kanapę a w nasze ręce wpada szeroka i nisko poprowadzona kierownica. Odpalamy cicho prychający silnik i ruszamy. 

Oblicze dobrej zabawy

Już wygląd motocykla sprawia nam przyjemność, a po rozgrzaniu silnika - ta przyjemność tylko narasta. Pod nami pracuje w zasadzie MT-07 w nowych szatach - nadal mamy nowoczesny dwu garowy silnik o pojemności 689 ccm produkujący 75 KM i 68 Nm. Szczególnie ta druga wartość jest dla nas ważna, bo to ona odpowiada za generowanie frajdy - pełna para niutonometrów dostępna jest już od 6.500 RPM. Ta wartość wraz z niską masą własną (186 kg z ABS) i wąskim rozstawem osi sprawia, że XSR jest bardzo zrywna od samego dołu. 

Ten motocykl po prostu lubi przyspieszać i robi to z wariackim uśmiechem. Podnoszenie przedniego koła? Proszę bardzo, chwila wprawy i bez większych problemów możemy wyrywać motocykl na koło spod każdych świateł. Wszystko to przy zachowaniu prostej przyjemności z jazdy. Nie jest to atomowe zimne przyspieszenie które znamy z litrowych przecinaków - tutaj wszystko mamy pod kontrolą, mocy jest akurat do przyjemnej jazdy po mieście i okolicach. 

Hamulce to także zestaw przejęty bezpośrednio z MT-07, w porównaniu z miękkim zawieszeniem sprawiają wrażenie ostrych. Po przyzwyczajeniu się do nich oraz tendencji do nurkowania przodu - możemy spokojnie stwierdzić, że siła hamowania w zupełności wystarczy. ABS to standard na pokładzie XSR - jednak działa on dosyć agresywnie, w momencie zadziałania czujemy ostre bicie na dźwigi hamulca. Z całą pewnością w krytycznych sytuacjach będzie nieocenioną pomocą, a hamowanie na mokrym będzie dużo spokojniejsze - jednak kultura pracy pozostaje do dopracowania. 

Poza miastem

Wyjazd poza miasto to naturalna kolej rzeczy. Tutaj niska waga przy mocnych podmuchach wiatru bardziej przeszkadza niż pomaga, podobnie jest z kanapą, wcześniejsze zachwyty kończą się po przejechaniu jednorazowo 200 km - siedzenie dla bikera mogłoby być trochę szersze. Brak przedniej szyby oznacza, że niezbyt chętnie będziemy zapuszczali się w wyższe rejony obrotów - ale to nic straconego, ponieważ XSR 700 podda się przy 193 km/h. Ten silnik zwyczajnie woli niższe prędkości. 

To wszystko to jednak drobne wady, które po prostu trzeba zaakceptować - to neoklasyczny naked a nie turystyk. Cieszy natomiast niskie spalanie - poza miastem spokojnie możemy utrzymywać spalanie na poziomie 4.8 L.

Pierwotna przyjemność z jazdy

Czy XSR700 nam się spodobał? Oczywiście! To genialny, pięknie wyglądający i dający ogromną frajdę z jazdy motocykl. Nie będzie z niego turystyka, ale do codziennej jazdy nada się świetnie. Co nam w nim wkurzyło najbardziej? Nazwa - zbyt mało przebojowo, totalnie nie oddaje charakteru tej maszyny. Za tą maszynę przyjdzie nam zapłacić 31.900zł

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Yamaha XSR 700 (2015) vs KTM 690 Duke (2015)

Yamaha XSR 700 (2015)KTM 690 Duke (2015)

BMW R nine T 1170 2014 vs Yamaha XSR 700 (2015)

BMW R nine T 1170 2014Yamaha XSR 700 (2015)

Yamaha FZ8 800 N 2010 vs Yamaha XSR 700 (2015)

Yamaha FZ8 800 N 2010Yamaha XSR 700 (2015)

Ducati Monster 696 (2008 - 2014) vs Yamaha XSR 700 (2015)

Ducati Monster 696 (2008 - 2014)Yamaha XSR 700 (2015)

Dane techniczne Yamaha XSR 700

Osiągi

Moc max.
75 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
68 Nm / 6500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
14 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, rzędowy, dwucylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
689 ccm
Średnica × skok tłoka
80 x 68.6 mm
Stopień sprężania
11.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczoweq
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2075 x 820 x 1130 mm
Rozstaw osi
1405 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
186 kg
Rama
typu Diamond

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok 130 mm
Tył
wahacz wleczony, amortyzator sprężynowy, tłumienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
hydraulicznym, 2x tarcza 282 mm, dwutłoczkowy zacisk
Tył
hydrauliczny, pojedyncza tarcza 245 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
w standardzie

Eksploatacja Yamaha XSR 700

Opony

Opona przód
120/70 ZR 17M/C(58V)
Opona tył
180/55 ZR 17M/C(73V)
Ciśnienie z przodu
225 kPa
Ciśnienie z tyłu
250 kPa

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.3
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.6
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
40
Zębatka tylna
70
Luz łańcucha
51~56

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.6
Zbiornik rezerwowy
0.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!