Yamaha YZF-R3 300 2015

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 11

Opinie o Yamaha YZF-R3 300 2015

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.5
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 4/5 | Autor: Grzona
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)

Spalanie: 4.30

Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Yamaha YZF-R3 300 2015

Minimalne: 3.59

Średnie: 4.30

Maksymalne: 5.00

Recenzja: Yamaha R3 - pogromca ninjy 300?


Seria R - najładniejsza seria od Yamahy

R'ki po prostu mają coś w sobie. Od samego początku swojego istnienia motocykle od yamahy, z tą właśnie literą w nazwie - przyspieszały bicie serca nie jednego fana jednośladów. Te maszyny są po prostu zjawiskowe. Yamaha projektując R3, wiedziała o tym, że wszyscy spodziewają się czegoś naprawdę zjawiskowego. Ciśnienie na pewno było spore, bo R125 wyszło im naprawdę zgrabnie, jak więc udało im się z zaprojektowaniem zupełnie nowej maszyny, która miała wbić się pomiędzy R125 i R6?

Genialnie. To właściwe słowo, które określa wygląd tej maszyny. Pierwsze wrażenie jest piorunujące, spory, bardzo zadziorny dziób nie pozostawia złudzeń. Ten motocykl mówi - jestem R, jestem szybki, zwinny, a na tylnym siedzeniu wożę tylko supermodelki. Spore, ścięte za pewne kataną (samurajski miecz) reflektory przednie spodobają się fanom hondy CBR 600RR. Linia boczna motocykla jest bardzo agresywnie namalowana i ostro ścięta kształtnym zadupkiem. Świetnie prezentują się także błękitne felgi.  

Super... ale co to?

Na tym jednak kończą się nasze zachwyty. Zasiadamy za sterami, i... widzimy zegar. Niby nic mu nie można zarzucić - wszystko jest na swoim miejscu a całość jest czytelna. Jednak mając doświadczenia z niewiele droższej MT-07 z genialnym kokpitem spodziewaliśmy się czegoś rodem z wozu batmana. A tutaj jest trochę płasko i plastikowo. Nie zachwyca także tłumik, mały, plastikowy - po prostu należy jak najszybciej wymienić go na akcesoryjny. 

Sportowe geny

Skończyliśmy oglądać zegary i ruszamy. Już pierwsze metry zdradzają dziki romans sportu z kompromisem. Przy czym ten drugi był na górze. Czy to dobrze? Ze strategicznego punktu widzenia tak - rynek pokazuje, że radykalne sportowe maszyny są spychane na margines. Trzeba więc nadać im więcej użytecznych cech. Efekt? Jadąc nową R3, mamy prawie wyprostowane plecy, kąt ugięcia kolan jest więcej niż znośny - w zasadzie, czujemy się trochę jak na hondzie cbr...

Więcej mocy!

Wszystko jednak zmienia się gdy potraktujemy manetkę gazu bardziej brutalnie. Tak po prostu - pełen gaz. Dwucylindrowy silnik zaryczy (na standardowym tłumiku, tak tylko trochę) i rześko wyrwie do przodu. Po przekroczeniu połowy obrotomierza czuć wyraźne ożywienie i przyrost mocy, by przy 10 000 obr./min pokazać wszystkie 42 konie. R3 ma najlepszy stosunek pojemności do mocy silnika w swojej klasie, i pokazuje to za każdym razem, gdy przytrzymamy wskazówkę blisko czerwonego pola. Mocy wystarcza aby rozpędzić motocykl do ponad 170km/h i skutecznie tą prędkość utrzymywać. Nawet wówczas mała yamaha zachowuje się bardzo pewnie i stabilnie. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Yamaha YZF-R3 300 2015 vs Junak M16 320 (2014)

Yamaha YZF-R3 300 2015Junak M16 320 (2014)

KTM EXC 250F 2012 vs Yamaha YZF-R3 300 2015

KTM EXC 250F 2012Yamaha YZF-R3 300 2015

Kawasaki Ninja 250SL 2015 vs Yamaha YZF-R3 300 2015

Kawasaki Ninja 250SL 2015Yamaha YZF-R3 300 2015

Yamaha Tricker 250 (2005 - 2005) vs Yamaha YZF-R3 300 2015

Yamaha Tricker 250 (2005 - 2005)Yamaha YZF-R3 300 2015

Dane techniczne Yamaha YZF-R3 300 2015

Osiągi

Moc max.
42 KM / 10750 rpm
Max. moment obrotowy
29.6 Nm
V-max
177.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
14.0 L

Silnik

Typ
2-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność skokowa
321.0 ccm
Średnica × skok tłoka
68.0 x 44.1 mm
Stopień sprężania
11,2 : 1
Układ zasilania
Wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2090 x 720 x 1135 mm
Rozstaw osi
1380 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
148.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
169.0 kg

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy
Tył
Wahacz

Hamulce

Przód
1 x298 mm, Pojedna tarcza
Tył
1x 220mm. Pojedyncza tarcza
Abs
Tak

Eksploatacja Yamaha YZF-R3 300 2015

Opony

Opona przód
110/70-17M/C 54H (Tubeless)
Opona tył
140/70-17M/C 66H (Tubeless)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.4
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu