72%
28%

Kawasaki Ninja 300
2013 - 2017

+

Yamaha YZF-R3 300 2015
2015

+

Wygrywa Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017): 33 głosów

Przegrywa Yamaha YZF-R3 300 2015: 13 głosów

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017) vs Yamaha YZF-R3 300 2015

Opinia Video o Kawasaki Ninja 300

Test video

Opinia Video o Yamaha YZF-R3 300 2015

Ocena: 4.9/5 liczba głosów: 13

Ocena: 4.4/5 liczba głosów: 12

Silnik:
5.0 vs 4.5
Hamulce:
4.7 vs 4.5
Bezawaryjność:
5.0 vs 4.3
Frajda z jazdy:
4.9 vs 4.4
Przyciąganie wzroku:
4.8 vs 4.5

Opinie o Kawasaki Ninja 300

Autor: Fiszo
Lepiej wygląda, jest tańszy a przy początkujących motocyklistach (Zazwyczaj młodych) to duża różnica... a poza tym sam taki mam więc byłbym hipokrytą głosując na inny :D
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (1)
Autor: Krzysiek
Jeśli chodzi o różnice to są niewielkie, ale na w większości na korzyść Kawasaki. Mi osobiście do gustu (a co za tym idzie decyzji zakupowej) bardziej przemówiła lepsza pozycja na motocyklu i pewniejsze prowadzenie. Na obu motocyklach słabo się mieszczę, ale na Yamaha czułem się jak skompresowana małpa cyrkowa. W prowadzeniu na zakrętach (być może dzięki lepszej pozycji) czułem się pewniej na zielonym demonie, a biorąc pod uwagę, że standartowe opony Ninja to żart (po 20 tys km dalej są dobre) w Ninja da się zrobić niemal kosmiczny tunnig poręczności i tak bodaj najłatwiejszego i najprzyjemniejszego w prowadzeniu motocykla. W zasadzie jedynym jej słabym punktem są hamulce. Niestety w Yamaszce są porównywalne i nie wiele lepsze - producenci mogli pomyśleć o podwójnych tarczach, bo te 300 naprawdę ładnie się kręcą, jeśli tylko trochę się pokopie w skrzynię biegów. Ponieważ to nie 600 odkręcanie przychodzi aż zbyt naturalnie;). Jeśli chodzi o moc to Yamamaha prowadzi głównie na papierze, bo Ninja zbiera się trochę lepiej z dołu - zatem i do codziennego użytkowania jest przyjemniejsza. Co do wyglądu i dzwięku nie ukrywam, że tu też Ninja wypada o niebo lepiej (widzieliście Yamahę w wersji szarej? -wygląda co najmniej słabo), a to kwestia gustu, która nie wpłynęła na moją decyzję zakupową. Podsumowując: wybrałem Ninja 300 i nie żałuję - po mieście super, na tor super, w trasę ok, na szutrze też się da. Czego chcieć więcej? Jeśli ktoś uważa, że nazwa "ninja" jest na wyrost to znaczy, że nie jeździł.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Autor: jara
kawa bo jest git
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: krecikk
Przód wygląda dużo lepiej niż w r3. Tam czuć trochę wpływ azji :) Kawasaki ma już sa sobą bardzo udany model 250, więć ninja 300 to pewniejszy wybór niż nowicjusz w tej kategori. Zresztą mam uraz do małych yamah (r125) i jakości serwisu ;)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
2017-09-01 14:57:47 | Autor: Gość
Yamaha tak samo jak Kawasaki ma całą serię sportowych motocykli. Yamaha R - Kawasaki ninja.
Autor: Lulipan
Dopracowany, wygodniejszy, bardziej wszechstronny, jak dla mnie również ładniejszy
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: Gość
Bo lubie te motory ....
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: Gość
Moc
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)

Opinie o Yamaha YZF-R3 300 2015

Autor: SchwenS
mniej wysilona jednostka
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: Alex
Yamaha ma lepsze przyśpieszenie ;)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: qwerty
Młodsza, nowsza konstrukcja
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!

Porównanie danych technicznych

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017) vs Yamaha YZF-R3 300 2015

Osiągi

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)
Yamaha YZF-R3 300 2015
Moc max.
39.0 KM / 11000 rpm
42 KM / 10750 rpm
Moc max.
Max. moment obrotowy
27.0 Nm / 10000 rpm
29.6 Nm
Max. moment obrotowy
Pojemność zbiornika paliwa
17.0 L
14.0 L
Pojemność zbiornika paliwa

Silnik

Typ
4-suwowy, 2-cylindrowy w układzie równoległym, DOHC, chłodzony cieczą
2-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy
Typ
Pojemność skokowa
296.0 ccm
321.0 ccm
Pojemność skokowa
Średnica × skok tłoka
62.0 x 62.0 mm
68.0 x 44.1 mm
Średnica × skok tłoka
Stopień sprężania
10.6:1
11,2 : 1
Stopień sprężania
Układ zasilania
wtrysk paliwa: ø32 mm x 2 (Keihin)
Wtrysk paliwa
Układ zasilania

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Manualna
Skrzynia biegów
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
6
Ilość przełożeń
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Mokre, wielotarczowe
Sprzęgło
Przeniesienie napędu
łańcuch napędowy
łańcuch
Przeniesienie napędu

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2015 x 715 x 1110 mm
2090 x 720 x 1135 mm
Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
Rozstaw osi
1405 mm
1380 mm
Rozstaw osi
Masa pojazdu w stanie suchym
162 kg
148.0 kg
Masa pojazdu w stanie suchym
Masa pojazdu zalanego płynami
172 kg
169.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami

Zawieszenie

Przód
37 mm widelec teleskopowy, skok 120 mm
Widelec teleskopowy
Przód
Tył
zawieszenie typu Bottom-Link Uni-Trak z amortyzatorem gazowym
Wahacz
Tył

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 290 mm, dwutłoczkowy zacisk
1 x298 mm, Pojedna tarcza
Przód
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, dwutłoczkowy zacisk
1x 220mm. Pojedyncza tarcza
Tył
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa +2kg)
Tak
Abs
Pokaż wszystkie
Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)KTM RC 390 (2014)

Kawasaki Z300 300 2015

Kawasaki Z300 300 2015Yamaha YZF-R3 300 2015

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)Kawasaki Z300 300 2015

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)Yamaha MT-03 (2016)