Opinie o Kawasaki Ninja 300

Opinia: 4.9/5

Liczba głosów: 18

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.6
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.9
Ocena: 5/5 | Autor: Marcin
Super sprzęt jedynie szkoda, że nie ma podwojnej tarczy z przodu bo przy jeździe z pasażerem hamowanie jest całkiem inne, niz jak jeździ się samemu. Kto mało kumaty w tej dziedzinie myśli, że to jest większy motocykl, ludzie się oglądają za nim. Idealny sprzęt dla kobiety lub początkowych kierowców. Bardzo dobrze sprawuje się w mieście lecz niestety po pewnym czasie może prakowac pare koników ale ogólnie Polecam - 3 letni właściciel :)
Skomentuj | Przydatna (11) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Karina
Przejechałam nią 17k km. Jest wspaniała, lekka zwinna. Przyspieszenie jak na tą pojemność niezłe :) Odpychać nogami trzeba się dopiero przy 120km/h. Jednak w wersji bez ABSu hamulce są jak od roweru, należy trzymać się na dystans od innych maszyn i samochodów bo mogą zawieźć drogą hamowania w awaryjnych sytuacjach. Max osiągnięty po dotarciu 186km/h :) myślę, że sporo jak na tą pojemność.
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Merry
Po zmianie wydechu i setów świetna maszyna. I na drogę i na tor ;-)
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Najlepszy motocykl w tej kategorii. CUDO !!!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: volumin
petradna szczególnie w malowaniu biało-czarnym
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Bożena
Bardzo wygodny w jeździe ????
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Generał
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu (oczywiście tylko w wersji zielonej)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Klosik
Fajny motor. Ale kawasaki nikt nie jeździ ;)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Yaxan
Księga ulicy wyraznie mówi kto nie ma kawy od rana tego dupa obsrana
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (8)
rozwiń
Spalanie: 4.15
Dodaj
Ilość raportów: 11

Spalanie Kawasaki Ninja 300

Minimalne: 3.30

Średnie: 4.15

Maksymalne: 5.76

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)

Czy motocykl sportowy może być praktyczny i ekonomiczny? W 2012 roku za sprawą Kawasaki Ninja 300 okazało się, że tak. Lekki, tani i zwinny sport Kawasaki wyznaczył kierunek dla pozostałych producentów (Yamaha YZF-R3, KTM RC 390, Honda CBR 300RR, Suzuki GSX-R 250).

Małe sporty dostały swoją nową szansę wraz z coraz większymi restrykcjami dotyczącymi emisji spalin. Normy spalin skutecznie podcięły skrzydła sportowej klasie 600. I wtedy na scen wkraczają trzysetki. Kawasaki Ninja 300 został zaprezentowany w 2012 roku i wszedł na rynek w sezonie 2013. Ninja 300 zastąpiła motocykl Ninja 250R - motocykl, który był dostępna na niektórych rynkach już od kilku lat. Co ciekawe korzenie 250 tkwiły w motocyklach sprzed trzech dekad. 

Ninja szybko okazała się tanią opcją na ściganie się i nie tylko - równie dobrze sprawdzała się do przemieszczania się w mieście. Ninja 300 zyskała popularność jako motocykl treningowy na torach wyścigowych, na których potencjał większych pojemności - 1000 cm³ i 600 cm³ był totalnie nie do wykorzystania. Dziś 300'tki od Kawasaki to jeden z najpopularniejszych sprzętów treningowych, co widać min. na kursach odbywających się na torach.

W roku 2018 wraz z wejściem w życie norm Euro4 Ninja 300 została zastąpiona modelem Kawasaki Ninja 400.

Dane techniczne Kawasaki Ninja 300

Osiągi

Moc max.
39.0 KM / 11000 rpm
Max. moment obrotowy
27.0 Nm / 10000 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
17.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 2-cylindrowy w układzie równoległym, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
296.0 ccm
Stopień sprężania
10.6:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa: ø32 mm x 2 (Keihin)

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2015 x 715 x 1110 mm
Rozstaw osi
1405 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
162 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
172 kg
Rama
stalowa, typu Diamond

Zawieszenie

Przód
37 mm widelec teleskopowy, skok 120 mm
Tył
zawieszenie typu Bottom-Link Uni-Trak z amortyzatorem gazowym

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 290 mm, dwutłoczkowy zacisk
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, dwutłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa +2kg)

Eksploatacja Kawasaki Ninja 300

Opony

Opona przód
110/70-17 M/C 54S
Opona tył
140/70-17 M/C 66S
Ciśnienie z przodu
200 kPa
Ciśnienie z tyłu
225 kPa
Koło przednie
J17M/C × MT2.75
Koło tylne
J17M/C × MT4.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.0
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.2
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W/40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Luz łańcucha
20~20

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.5
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)Yamaha YZF-R3 300 2015

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)KTM RC 390 (2014)

Kawasaki Ninja 250R (IV generacja) (2008 - 2011)Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)

Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)Kawasaki Z300 300 2015

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności