Opinie o Kawasaki Ninja H2

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 9

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.6
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.6
rozwiń
Spalanie: 9.00
Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Kawasaki Ninja H2

Minimalne: 7.50

Średnie: 9.00

Maksymalne: 11.33

Kawasaki Ninja H2

Gdy Kawasaki pokazała w 2014 roku mroczną video-zapowiedź swojego najnowszego motocykla wiadomo było że zbliża się coś wielkiego. Miażdżace wrażenie nie przeszkadzało jednocześnie w pukaniu się w czoło i zadawaniu sobie pytania - po co?

Pierwsze pogłoski o pracach Kawasaki nad silnikiem z turbosprężarką pojawiły się w prasie w roku 2013. Oficjalne informacje o rozpoczęciu produkcji dwóch modeli Ninja H2 miało miejsce 30 września na targach Intermoto. Najbardziej rozbudzający wyobraźnię H2R miał pozostać wariacko bezkompromisowy (310KM!), a H2 dostosowany do poruszania się także poza torem wyścigowym. Wiązało się to z potrzebą spełnienia przez ten model szeregu regulacji prawnych, a przede wszystkim z obniżeniem jego mocy do 200KM, wyciszeniem układu wydechowego, dodaniem świateł przednich, kierunkowskazów i lusterek bocznych.

Kawasaki zadbało o budowanie napięcia i atmosfery sensacji wokół swojej maszyny. H2 dla podkreślenia swojej wyjątkowości została oznaczona logiem Kawasaki zarezerwowanym tylko dla maszyn będących znaczącym osiągnięciem technologicznym w historii firmy. Nazwa modelu nawiązuje bezpośrednio do innej legendy zielonych - Kawasaki H2 Mach IV z 1970 roku o pojemności 750 ccm. Wówczas był to motocykl przełomowy pod względem swoich osiągów. Po 45 latach Ninja H2 miała dokonać podobnej rewolucji.

Kosmiczny design H2 bierze się głównie z ukształtowania nadwozia z włókna węglowego, lustrzanego i połyskliwego lakieru i wyeksponowanej ramy rurowej we wściekle zielonym kolorze. Motocykl legitymuje się zaawansowaną elektroniką: nowy system kontroli trakcji, system kontroli startu, kontrola hamowania silnikiem. Silnik modelu H2 poza wałem rozrządu, uszczelką głowicy i sprzęgłem jest dokładnie taki sam jak ten zaprojektowany dla Ninja H2R. Modele różnią się poza tym układem wydechowym, ukształtowaniem nadwozia i przede wszysktim przeznaczeniem.
Ninją H2 na ulicę wyjedziesz, ale nie liczylibyśmy na spokojny przejazd...

Dane techniczne Kawasaki Ninja H2

Osiągi

Moc max.
200.0 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
133.5 Nm / 10500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
17.0 L

Silnik

Typ
rzędowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 16 zaworów
Pojemność skokowa
998.0 ccm
Stopień sprężania
8.5:1
Układ zasilania
4x DFI 50mm, podwójny wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna , kłowa
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe, manualne
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2085 x 770 x 1125 mm
Rozstaw osi
1450 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
238.1 kg
Rama
stalowa, rurowa, cienkościenna

Zawieszenie

Przód
widelec odwrócony 43mm, tłumienie odbicia i dobicie, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Tył
dwustopniowe (dla dużych i małych prędkości), Uni-Trak, gazowy amortyzator, zbiornik kombinowany,

Hamulce

Przód
podwójna tarcza półpływająca 330 mm, podwójny montowany radialnie zacisk czterotłoczkowy
Tył
pojedyncza tarcza 250 mm, dwutłoczkowy zacisk

Eksploatacja Kawasaki Ninja H2

Opony

Opona przód
120/70ZR17M/C (58W)
Opona tył
200/55ZR17M/C (78W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
290 kPa
Koło przednie
J17M/C x MT3.50
Koło tylne
J17M/C x MT6.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
5.0
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Zębatka przednia
18
Zębatka tylna
44
Luz łańcucha
25~25

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.5
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Suzuki GSX-R 1300Hayabusa (2008 - 2012)Kawasaki Ninja H2

BMW HP4 1000 (2012 - 2014)Kawasaki Ninja H2

Kawasaki Ninja H2Ducati Panigale V4 (2018)

Kawasaki Ninja H2Ducati Panigale V4 Speciale (2018)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności