Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 27

Opinie o Honda CBR 600F4i

Silnik: 4.9
Hamulce: 4.6
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.6
Ocena: 3/5 | Autor: K.
Mój drugi motocykl. Heble dobre, ale słabo wyczuwalne. Awaryjność? Regulator napięcia, napinacz na rozrządzie i parę pierdół. Poręczność taka sobie. Główna wada, to brak charakteru i nuda w dolny-średnim zakresie obrotów przy dźwięku odkurzacza na seryjnym kominie (nie, nie była zablokowana). Przyciąganie wzroku mnie nie obchodzi, bo nie mam takich problemów. Na dojazdy do pracy pali za dużo. Sportu tyle co w papierosach Sportach, a do turystyki lepsza będzie np. VFR. Przez wyprany mózg przez opinie na forach dałem jej 2 lata, żeby w końcu się ze mną dogadała. Dobrze, że jest tylu amatorów CBR, to łatwo ją sprzedałem. Taki do bólu poprawny, mułowaty kloc. Nie polecam.
Skomentuj | Przydatna (13) | Nieprzydatna (5)
2016-09-05 18:52:05 | Autor: Fr
Nie zgadzam sie, ale każdy ma prawo do własnego zdania. Charakter ma właśnie taki, że nie zabija na pierwszym lepszym zakręcie bo równo oddaje moc i jest przewidywalna, wiadomo jak się zachowa. Spalanie jak na 600ccm z tamtych lat jak wszystkie albo i mniej ( chyba, że jest coś nie tak z silnikiem) mi zawsze spala 6 i pół litra przy energicznej jeździe. Motocykl świetny jak na początek przygody z dwoma kołami.
Ocena: 5/5 | Autor: nikt
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Banaś
W szczególności przyciąganie wzroku i wrażenia z jazdy. Prowadzi się doskonale!
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 | Autor: Michał N.
Mój pierwszy moto. Do 5 tys po miescie, pod odkreceniu manetki na 2 biegu - strasznie szybko :) (pelna moc). Polecam na moto uniwersalny. Nie na pierwsze moto - techniki jazdy zdecydowanie lepiej się uczyć na mniejszych/równach nakedach. W sam raz żeby z dziewczyną pojechać na wycieczkę, a samemu ćwiczyć sport. :)
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (5)
Ocena: 5/5 | Autor: Blady_CBR
Królowa motocykli mimo nie maksymalnych osiągów :-) jedyna wada słaby kosz sprzęgłowy:-(
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kamil
Moje pierwsze moto. Miałem wersje sport. 4 lata śmigałem i nie potrafiłem się z nią rozstać. Żadnej awarii. Moim zdaniem najładniejszy sport z tamtych lat.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kamil
Moto moim zdaniem wręcz idealne na pierwszą 600. Dość uniwersalny. Nadaje się i na wycieczkę i na latanie z kumplami po torze. Jeżeli chodzi o silnik: bardzo delikatnie oddaje swoją moc, dół obrotów nie jest tak narowisty żeby próbować Ciebie zrzucić unosząc przednie koło, ale pozwala dynamicznie poruszać się między samochodami. Hamulce: szczerze to mogłyby być troszeczkę lepsze. Bezawaryjność: normą w tych modelach jest napinacz rozrządu i regulator napięcia. Reszta to rzeczy czysto eksploatacyjne. Frajda z jazdy: moto dość szybko daje się wyczuć i można odczuć wrażenie że prowadzi się lekki zwinny sport. Przyciąganie wzroku: podobno przyciąga, ale nie wiem bo z tyłu głowy oczu nie mam :) Spalanie: Jazda emerycka: 5-5.5l Normalna: 6.5l 200+: 10l
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Brykant
Nie ma rzeczy idealny, a może i są
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 4/5 | Autor: Przemo
Bardzo fajne moto na początek i nie tylko . Wyrozumiałe dla kierowcy w dolnych partiach obrotów. Spalanie 7,5 - 8,9 w zależności od stylu jazdy ale ja jeżdżę dynamicznie. Pozycja wygodna - przesiadłem się z nakeda i polecam. Na mieście zwrotny i poręczny. Zachęcająca jest opinia wytrzymałości ramy - bardzo często wybierana do stuntu.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)

Spalanie: 6.86

Dodaj
Ilość raportów: 17

Spalanie Honda CBR 600F4i

Minimalne: 5.89

Średnie: 6.86

Maksymalne: 8.96

Recenzja: Honda CBR F4i - test uniwersalnego sporta


Honda CBR F4i 600 zastąpiła model F4, od którego różni się elektroniką, oraz przeprojektowaną owiewką przednią. Jeden z najdłużej produkowanych modeli CBR, słynący ze świetnego - bardzo wytrzymałego silnika. 

Uniwersalny Sport

Chociaż F4i klasyfikowany był przez Hondę jako motocykl sportowy, to wyróżniał się on na tle konkurencji najwygodniejszą pozycją oraz komfortowym zawieszeniem. Honda postawiła na uniwersalność, która sprawdziła się w poprzednich modelach - więc motocykl jako jedyny w swojej klasie posiadał pełną kanapę. Jednak aby sprostać wymaganiom rynku - kilka miesięcy później zadebiutowała wersja S, z dzieloną kanapą. 

To, że nie jest to motocykl wyłącznie nastawiony na sport uwidaczniało się podczas jazdy torowej. Zawieszenie podczas ostrej jazdy okazywało się zbyt miękkie, przez co motocykl tracił przy konkurencji. To co jednak na torze trochę przeszkadzało, było ogromnym plusem na drodze. Motocykl przy codziennej eksploatacji prowadzi się bardzo neutralnie, przez co nawet mało doświadczone osoby są sobie w stanie z nim poradzić. Bardziej miękkie zawieszenie, oraz mniej zgarbiona pozycja - oszczędzają kręgosłup i nadgarstki bikera. Tym samym, motocykl ten świetnie nadaje się nawet do dalszej turystyki. Także silnik nie był nastawiony wyłącznie na osiągi - 109 KM to niewiele, przy 120 KM R6. Jednak okazało się, że zarówno skrzynia jak i silnik Hondy to istny majsterszyt jeżeli chodzi o długowieczność. Prawidłowo eksploatowane jednostki były w stanie pokonać spokojnie 200 000 km bez awarii. Fakt ten, w połączeniu z całkiem wytrzymałą ramą zaczęli wykorzystywać Stunterzy. CBR F4i to najpopularniejszy motocykl do nauki stuntu na całym świecie. 

CBR F4i Sport - różnice pomiędzy modelem F a S:

- osobne siedzenie dla kierowcy i pasażera
- brak centralnej podstawki
- inne wałki rozrządu i gniazda zaworów
- lżejsze koło zamachowe
- podwójne sprężyny zaworów
- dodatkowa tarcza sprzęgła
- rama i wahacz w kolorze czarnym
- masa własna mniejsza o kilogram
- większa tylna zębatka

Zobacz także brzmienie tłumika mivv titanium exhaust zamontowanego w tym motocyklu!

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Honda CBR 600F4i (2001 - 2006) vs Piaggio X9 500 Evolution (2005 - 2013)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)Piaggio X9 500 Evolution (2005 - 2013)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006) vs Yamaha XVS 950 V-Star (2008)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)Yamaha XVS 950 V-Star (2008)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006) vs Yamaha XSR 900 (2016)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)Yamaha XSR 900 (2016)

BMW R 1100R (1995 - 2003) vs Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)

BMW R 1100R (1995 - 2003)Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)

Dane techniczne Honda CBR 600F4i

Osiągi

Moc max.
109 KM / 12500 rpm
Max. moment obrotowy
63.0 Nm / 10000 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3.5 s
V-max
250 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18.0 L

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2065 x 685 x 1135 mm
Rozstaw osi
1390 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
171.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
200.0 kg
Rama
Diamond - z dwiema zamkniętymi sekcjami, podwójna, aluminiowa

Zawieszenie

Przód
43-milimetrowy widelec typu cartridge, skok 120mm
Tył
Układ Pro-Link z amortyzatorem gazowym i zewnętrznym zbiornikiem wyrównawczym, z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, siły dobicia i odbicia, skok: 120 mm

Hamulce

Przód
Hydrauliczne podwójne tarczowe 296 x 4,5 mm, przeciwległe zaciski 4-tłoczkowe, pływające tarcze, klocki ze spieków metalicznych
Tył
Hydrauliczne tarczowe 220 x 5 mm, zacisk 1-tłoczkowy, klocki ze spieków metalicznych

Silnik

Typ
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 16-zaworowy, 4-cylindrowy, rzędowy DOHC, nachylony pod kątem 31° od pionu
Pojemność skokowa
599.0 ccm
Średnica × skok tłoka
67.0 x 67.0 mm
Stopień sprężania
12.0 : 1
Układ zasilania
Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Eksploatacja Honda CBR 600F4i

Opony

Opona przód
120/70 ZR17 M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17 M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
2,5 bar
Ciśnienie z tyłu
2,9 bar
Koło przednie
17M/C x MT3,50 3-szprychowy drążony odlew z aluminium
Koło tylne
17M/C x MT5,50 3-szprychowy drążony odlew z aluminium

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.0
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.3
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W40, klasa jakości API SF lub SG
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
16 zębów
Zębatka tylna
45 zębów
Długość łańcucha
108 ogniw
Luz łańcucha
25~25

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.7
Zbiornik rezerwowy
0.3
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?