10 interesujących używanych motocykli na A2

Od 2013 roku istnieje nowa kategoria, mianowicie A2. Popularność motocykli kwalifikujących się na A2 od tego czasu drastycznie wzrosła i ciężko się temu dziwić, osoby posiadające tę kategorię skazane są motocykle do mocy 35kW. Nie każdy może sobie pozwolić na nowy motocykl z salonu, dlatego przedstawiamy wam propozycje 10 najciekawszych – naszym zdaniem, cieszących się dużą popularnością i używanych maszyn łapiących się w kategorii A2.

Wymagania A2 

Ukończone 18 lat to jedyny wymóg, który musisz spełnić.

Jakimi motocyklami możesz jeździć?

Motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47.59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwu krotności mocy tego motocykla. Co ciekawe, posiadacz tej kategorii może jeździć także motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW.

Suzuki GS 500


Produkcję tego modelu Suzuki rozpoczęło w 1988 roku i od tego momentu modyfikacje pojawiały się niezmiernie rzadko.

To daje pogląd, jak udany okazał się ten „wierny osiołek”. Niska cena, prostota budowy, dodajmy do tego atrakcyjny wygląd, osiągi, które w zupełności wystarczą do swobodnej jazdy w trasie, nie wspominając o turystyce i mamy przepis na naprawdę ciekawy motocykl, tym bardziej dla osób niedoświadczonych bądź chcących pokonywać kilometry niewielkim kosztem.

GS500F - wersja z owiewką 


Inżynierowie z Hamamatsu w 2004r w końcu zdecydowali się na istotne zmiany w poczciwym GS’ie.

Dobrze już znany model został zmodernizowany i odświeżony — dołożono owiewki, co miało uczynić go bardziej przyjaznym w dłuższych trasach. Dołożono również chłodnicę oleju, co miało zapobiec przegrzewaniu się silnika.

Największa wada tego modelu, to poprzedni właściciele i ewentualna rdza, dotycząca głównie egzemplarzy z Anglii. Oprócz tego jest to bardzo ciekawa propozycja w niskich pieniądzach.

Zobacz więcej: Dane techniczne i spalanie Suzuki GS 500

Yamaha MT-03 (660)


Yamaha wpadła na ciekawy pomysł, mianowicie do nakeda włożyli jednocylindrowy silnik znany z motocykli typu enduro, o pojemności 660cc.

Dodajmy do tego świetne zawieszenie, hamulce sygnowane logiem Brembo i niesamowita poręczność. Te rozwiązania zapewnią sporo emocji, a MT-03 jest idealnym przykładem ich połączenia. Serce Yamahy przyjemnie podryguje już od samego dołu, ale robi to w kulturalny sposób. W zakresie 2500 i 3000 obrotów łańcuch zacznie nieprzyjemnie szarpać, dlatego zabawa zaczyna się powyżej tego zakresu.

Od średniego zakresu obrotów czuć moc i chęć do gwałtownego przyśpieszenia, a w tym Yamaha odnajduję się idealnie.

Ważną cechą MT-03 jest również jego wygląd i ergonomia — wyprostowana pozycja za szeroką kierownicą, nisko osadzona kanapa, do tego genialnie poprowadzona linia, która mimo upływu lat wciąż cieszy oko, niesamowita dbałość o detale, a wszystko dopełnia podwójny wydech poprowadzony pod zadupkiem.

Cena: 8 000 -15 000 zł.  

Zobacz więcej: Dane techniczne i spalanie Yamaha MT-03

Yamaha XT 660


XT660 zadebiutował w 2004 roku i jego historia trwa do dzisiaj. XTek jest bardzo poprawnym, uniwersalnym i ciekawym motocyklem.

Występował w dwóch wersjach – enduro i supermoto. Zastosowano tutaj ten sam silnik co w MT-03, ale nadwozie i kultura pracy zdecydowanie się różni. XT660 jest wyższy i węższy, a odczucia z jazdy kompletnie inne.

Moment obrotowy dostępny już od samego dołu i mnóstwo wibracji, przez które warto raz na jakiś czas sprawdzić, czy wszystkie śruby są na swoim miejscu.

Tak można opisać silniki jednocylindrowe -taki już ich urok, albo się to kocha, albo nienawidzi.

XTek może wjechać prawie w każde miejsce, pomoże nam w tym niska waga wynosząca 173 kg na sucho oraz wysoki skok zawieszenia, krawężniki czy dziury przestaną być naszym zmartwieniem. Dobrze znany i sprawdzony silnik charakteryzuje się niską awaryjnością, małym apetytem na paliwo i całkiem dobrymi osiągami - 48KM i 58nM w zupełności wystarcza w motocyklu tego typu.

Cena:  10 000 - 17 000 zł

Zobacz więcej: Video recenzja, dane techniczne i spalanie Yamaha XT660

Honda Shadow VT600C


Jeśli jesteś fanem chooperów, to Shadow będzie idealnym wstępem. Mimo swojego wieku (produkcję zaczęto w latach 90) Honda wciąż może się podobać, chociaż znalezienie egzemplarza w stanie seryjnym może być trudnym zadaniem.

Szczupła sylwetka i wysunięte do przodu podnóżki. To coś, co się podoba. VT600c jest również idealna propozycja dla osób lubujących się w przeróbkach — bez problemu możemy go odrestaurować bądź przerobić na bobbera.

Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i generuje 41 KM, co w zupełności wystarcza, żeby sprawnie się poruszać, nie tylko po mieście.

Prędkość maksymalna wynosi około 180 km/h, chociaż nie jest to „świat” VT600c. Hamulce i zawieszenie po prostu nie są przystosowane do takich prędkości.

Cena: 6500 - 18 000 zł 

Yamaha DragStar 650


Z racji dużego sukcesu modelu VT600C Yamaha postanowiła stworzyć motocykl konkurujący i tak powstał Drastar.

Masywny i klasyczny wygląd, poprawiony silnik pochodzący z mniejszego brata – Virago 535, zwiększono jego pojemność, przez co moc w niskim i średnim zakresie obrotów uległa poprawie.

Mimo że Dragstar wygląda bardziej „męsko”, to jazda nim wcale nie spowoduje problemów nawet niedoświadczonym motocyklistom, zaczynającym swoją przygodę.

Niska jak na ten typ masa, dobre hamulce i zawieszenie oraz basowy dźwięk i moc na poziomie 40Km to idealny wstęp do świata chopperów.

Cena: od 10 000zł w górę

Honda CBR 250R


Znana i lubiana CBR’ka. Tak można określić ten model, sportowy rodowód i charakter momentalnie rzuca się w oczy.

Pozory często mylą i tak właśnie jest w tym przypadku, mogłoby się wydawać, że mała Honda jest motocyklem stricte sportowym, natomiast w rzeczywistości jest to motocykl szosowy ubrany w sportowe owiewki.

Wygodna, wyprostowana pozycja, jednocylindrowy silnik generujący 26.4 KM. CBR 250R słynie z prostoty swojej budowy, zastosowane tu zawieszenie i hamulce idealnie zgrywają się z całością.

Mała Honda jest idealna na rozpoczęcie motocyklowej przygody, również dla Pań. Nisko usadzona kanapa oraz masa wynosząca 151 kg na sucho powoduje, że nauka i jazda jest przyjemnością.

Cena: od 8000 zł w górę

Kawasaki Ninja 250 oraz 300


Tym razem dwie propozycje od zielonych. Ninja 250 była konkurentem dla CBR250r i spowodowała małe zamieszanie na rynku.

Waga Ninji jest porównywalna z CBR250R, natomiast legitymuje się większą mocą i wynosi 29KM.

W dzisiejszych czasach Ninja zestarzała się bardziej, widać to głównie po kokpicie przypominającym lata 2000. Ten model często jest wybierany przez osoby, które zaczynają swoją przygodę z torami, przez co trzyma całkiem wysoką cenę i za zdrowy, uszanowany egzemplarz zapłacimy więcej niż za CBR.


Większy brat Ninji o pojemności wygląda zdecydowanie lepiej, a jej moc wzrosła aż do 39 KM, przez co jest to jeden z najmocniejszych motocykli w klasie „300” w tamtych czasach.

Ninja 300 jest motocyklem bardziej sportowym niż jej mniejsza siostra, ale wygoda wciąż stoi na całkiem wysokim poziomie.

Jeśli chciałbyś odwiedzić tor, to po zmianie opon i poprawieniu układu hamulcowego bez problemu się tam odnajdziesz.

Cena: 11 000 - 18 000zł 

Zobacz więcej: Dane techniczne i spalanie Kawasaki Ninja 250

Zobacz więcej: Dane techniczne i spalanie Kawasaki Ninja 300

KTM Duke 390


Mały, Austriacki książę. Po dużym sukcesie Duke 125 inżynierowie KTM’a zdecydowali się włożyć w tą samą ramę większy silnik i poprawić drobne szczegóły.

Jednocylindrowy silnik produkujący 44 KM, niska waga na poziomie 139 kg na sucho, charakterystyczna kratownicowa rama.

To wszystko daje nam niesamowite przyśpieszenie jak na tą klasę i wyjątkową prostotę prowadzenia. Dodajmy do tego bardzo dobre zawieszenie upside down idealnie wpisujące się w Duke, radialny zacisk od Brembo oraz komputer pokładowy.

Jest to na pewno ciekawa propozycja, nad którą warto się zastanowić.

Cena: od 10 000 zł w górę 

Zobacz więcej: Dane techniczne i spalanie KTM Duke 390

Yamaha WR 250


Jeśli chciałbyś zacząć swoją przygodę od jazdy w terenie, to WR250F będzie idealnym wyborem.

Modele z lat produkcji 2000-2010 legitymują się mocą na poziomie około 42KM, co przy wadze 106 kg na sucho zdecydowanie wystarczy na początek.

WR’ka występowała w wersji Supermoto i enduro – druga opcja charakteryzuje się mniej wysilonym silnikiem, przez co sam silnik powinien wytrzymać więcej motogodzin podczas jazdy w terenie.

Duży wpływ ma na to oczywiście nasz sposób jazdy, ale zadbany egzemplarz nie zrujnuje nas finansowo.

Cena: od 8000 zł w górę 

BMW G 650 GS

Prawdopodobnie każdy motocyklista słyszał o legendzie BMW GS jako motocykla turystycznego. Nie są to rzucone na wiatr słowa, bo G650 GS z silnikiem jednocylindrowym słynie ze swoich właściwości turystycznych, a wygodna pozycja i niskie spalanie to coś, co charakteryzuje ten typ motocykli.

Są to jedne z popularniejszych propozycji dla osób chcących pokonywać kolejne kilometry, ale na uwadze trzeba mieć to, że starsze roczniki mogą być bardziej wymagające pod względem serwisu.

Jeśli jednak znajdziemy uszanowany egzemplarz, to odwdzięczy nam się z nawiązką. Z racji dużej popularności (sprzedano około 105 tys. sztuk) znajdziemy sporo propozycji na rynku wtórnym, a wybór części i akcesoriów zadowoli nawet najbardziej wymagających.

Cena: od 9 000 zł w górę.