10 interesujących używanych motocykli na A2

Motocykle na kategorię A2 stają się w europie coraz popularniejsze - co widać w salonach motocyklowych. Ze względów legislacyjnych na takie maszyny są skazani także młodzi Polacy, jednak co nam zostaje do wyboru jeżeli nie stać na nowy motocykl? Opowiadamy o 10 używanych maszynach spełniające wymagania A2 - które bez problemu znajdziecie na naszym rynku! 

Wymagania A2 

Jeżeli masz ukończone 18 lat, możesz zdawać na kategorię A2.

Jakimi motocyklami możesz jeździć?

Motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47.59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwu krotności mocy tego motocykla. Co ciekawe, posiadacz tej kategorii może jeździć także motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW.

Suzuki GS 500


Tego motocykla musieliście się spodziewać. To jaskiniowy klasyk – gdy ludzkość będzie już latać na niedzielne zakupy na księżyc, to gs’y wciąż będą jeździć.

Bardzo prosta, toporna konstrukcja. Suzuki zbudowało klasycznego nakeda z dwucylindrowym silnikiem o mocy 46 KM. Moc może nie robi wrażenia, ale spokojnie mieści się na A2 i (jak podają forumowe legendy) pozwala na rozpędzenie się nawet do 185 km/h! 

Jednak kiedy już zejdziemy na ziemię i będziemy poruszać się prędkościami, do których zostało zaprojektowane zawieszenie i układ hamulcowy - to GS 500 okazuje się przyjemnym "popylaczem". Poprawny, łatwy w eksploatacji i tani w utrzymaniu. 

GS500F - wersja z owiewką 


W 2004 roku model został odświeżony poprzez zastosowanie owiewek. I trzeba przyznać, że chociaż od premiery minęło już 14 lat, to motocykl w tym wariancie nadal może uchodzić za przyjemny dla oka. 

Na co uważać: na egzemplarze mocno wyeksploatowane. Niektóre zmieniały częściej właścicieli niż olej. 

Ceny: podstawową wersję znajdziemy już od 3000 zł w górę, a wersja z owiewkami zaczyna się od 6500 zł. 

Zobacz więcej: Dane techniczne i spalanie Suzuki GS 500

Yamaha MT-03 (660)


Naked z silnikiem jednocylindrowym o dużej pojemności? Na to właśnie wpadła yamaha, pokazując nam model MT-03. Seria MT powstała po to, by bawić nas swoim momentem obrotowym, a stara zero trójka ma go sporo. 

Od samego dołu czuć, że maszyna przyjemnie przyspiesza w zakresie 4-7.5 tyś obrotów. O dziwo, tutaj jednostka napędowa próbuje zachowywać się kulturalnie i grzecznie, nie trzęsąc się jak osika przez cały czas pracy.

Do tego warto dodać nietuzinkowy wygląd maszyny. Jest ona zaprojektowana bardzo ładnie, szczegółowo z drobnymi smaczkami jak logo MT w różnych miejscach. Do tego pięknie brzmi na akcesoryjnym układzie wydechowym. Motocyklowy rodzynek w dzisiejszym zestawieniu! 

Cena: 8 000 -15 000 zł.  

Zobacz więcej: Dane techniczne i spalanie Yamaha MT-03

Yamaha XT 660


Stary dobry kumpel, który występował w wersji supermoto oraz turystycznego enduro.

Tak, to ten sam silnik co w starym MT - ale zupełnie inny motocykl i kultura pracy. XT 660 jest wysokim i wąskim motocyklem. Przyjemny moment obrotowy z samego dołu oraz wszechobecne wibracje. Do tego po prostu trzeba się przyzwyczaić.

Duża uniwersalność maszyny, którą można wjechać w prawie każde miejsce. Do tego niska awaryjność jednostki, która wprawdzie brzmi jakby w środku latało luzem wiadro śrubek – za to, spalanie jest umiarkowane a remonty należą do rzadkich. 48 KM i 58 Nm. V-max ok 170km/h. Bardzo dobre hamulce brembo i tarcza 320 w wersji SM. Waga na sucho 173 kg.

Cena:  10 000 - 17 000 zł

Zobacz więcej: Video recenzja, dane techniczne i spalanie Yamaha XT660

Honda Shadow VT600C


Honda Shadow 600 to głębokie lata 90. Dzięki temu, aktualnie ten motocykl możemy kupić za bardzo przyjemne pieniądze i odrestaurować lub przerobić np. na bobbera. Motocykl w charakterze choppera, z lekko wysuniętym przodem oraz szczupłą sylwetką. Silnik oferuje nam 41 KM, co przy niedużej masie własnej (ok 207 kg) pozwalało rozpędzić się nawet do 180km/h! Jednak nie polecamy tego robić, ponieważ układ hamulcowy zdecydowanie woli niższe prędkości. 

Wczesne egzemplarze były wyposażone w skrzynię 4 biegową, późniejsze posiadają już 5 biegów. 

Cena: 6500 - 18 000 zł 

Yamaha DragStar 650


Co ciekawe, DragStar 650 to odpowiedź Yamahy na nieźle sprzedającą się Hondę Shadow 600. Dlaczego nie ma w tym zestawieniu Virago? Oczywiście mogłoby być, ale Dragstar korzysta z poprawionego silnika, opartego właśnie na XV 535. Poza tym Virago 535 jest wyjątkowo dyskusyjne w swoim wyglądzie. Dragstar jest bardziej klasycznym chopperem, bardziej mięsistym, nawiązującym do większych braci w postaci Royal Star. Zwiększono pojemność silnika, poprawiając średni i niski zakres jego mocy. 

To całkiem spora maszyna, co bywa zwodnicze. Z jednej strony, to idealny sprzęt aby wejść do tego świata, bo jeszcze nie waży tak dużo i łatwo się nim jeździ. Z drugiej strony basowy dźwięk silnik w tej pojemności, choć nieźle brzmi to zapewnia jedynie 40 KM. Taka moc pozwala się dostojnie odpychać i spokojnie przemieszać, ale o szaleństwach już mowy nie ma.

Cena: od 10 000zł w górę

Honda CBR 250R


Jeden cylinder produkujący 26.4 KM. Całość podana w sportowych owiewkach, jednak z przyjemną szosową pozycją. Ten motocykl ma wyglądać jak sportowy, ale w rzeczywistości to typowy przedstawiciel klasy szosowej w owiewkach. Proste zawieszenie, wystarczający układ hamulcowy i bezproblemowa eksploatacja.

Świetna propozycja dla osób początkujących, a także dla pań. Masa na sucho 151 kg sprawia, że tym jednośladem jeździ się bardzo łatwo. Do tego na plus wychodzi spalanie - średnio 4-4.5L. 

Cena: od 8000 zł w górę

Kawasaki Ninja 250 oraz 300


Dwa sportowe modele od zielonych. Pierwszy z nich był konkurentem wspomnianej przed chwilą CBR'ki. Podobna masa, jednak większa moc - 29 KM. Dzisiaj ten model wygląda zdecydowanie "starzej" niż Honda, m.in. poprzez archaiczny już kokpit. Mimo to, model trzyma w Polsce cenę i za zdrowy egzemplarz trzeba dać 7000 - 12 000zł.


Trzysetka jest zdecydowanie bardziej świeża, a moc podskoczyła do 39 KM - czyniąc ten motocykl jednym z najmocniejszych w swojej klasie w tamtych latach. To motocykl o dużo bardziej sportowym charakterze, choć nadal pozostaje wygodną maszyną to przy odpowiednim ogumieniu, lepszych heblach i układzie wydechowym - spokojnie nadaje się na tor. 

Cena: 11 000 - 18 000zł 

Zobacz więcej: Dane techniczne i spalanie Kawasaki Ninja 250

Zobacz więcej: Dane techniczne i spalanie Kawasaki Ninja 300

KTM Duke 390


Najlżejszy i najmocniejszy motocykl w swojej klasie. Jednocylindrowiec, lekka kratownica rama i waga na poziomie 148 kg. Do tego silnik produkuje 44 KM. Co daje nam świetny stosunek mocy do masy, niezłe przyspieszenie i wyjątkową łatwość prowadzenia się motocykla. Do tego niezłe heble, wygodna pozycja i komputer pokładowy. Ten model produkowany jest już od kilku lat, więc na naszym rynku powoli pojawiają się "używki".

Na co uważać: Na ramę, ponieważ ta lubi pękać podczas przygód na poboczu. W ten sposób od razu poznamy powypadkowy egzemplarz. 

Cena: od 10 000 zł w górę 

Zobacz więcej: Dane techniczne i spalanie KTM Duke 390

Yamaha WR 250


Coś dla osób, które chcą zacząć jeździć w terenie - WR250F. Interesują nas modele w latach produkcji 2000-2010, które legitymowały się mocą ok. 42 KM przy wadze 106 kg na sucho. Wersja enduro nie jest tak bardzo wysilona pod względem mocy, co pozwala na dłuższą eksploatację silnika w terenie (szczególnie jeżeli mamy spokojny temperament jazdy). Nie jest to torowy wymiatacz, a raczej służy do objeżdżania mało przyjaznych terenów.

Cena: od 8000 zł w górę 

BMW G 650 GS


48 KM i 60 Nm. Do tego fajne właściwości turystyczne, wygodna pozycja i niskie spalanie. Na forach mówi się o tym, że spalanie kręci się w okolicach 4L, a producent podaje nawet niższe!

Seria GS od BMW słynie ze swoich turystycznych walorów, więc jeżeli chcecie przemierzać kolejne kilometry to warto o nim pomyśleć. Należy jednak brać pod uwagę, że najstarsze modele będą dysponowały już sporymi przebiegami i koniecznością wymiany podzespołów eksploatacyjnych. 

Cena: od 9 000 zł w górę. 


PS. Nam podoba się zdecydowanie nowsza wersja, po 2011 roku. 

  • Tagi:
  • A2