Opinie o Kawasaki Ninja 250R (IV generacja)

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 12

Silnik: 4.8
Hamulce: 3.9
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.5
Ocena: 5/5 | Autor: a po co to komu :) | Motocykl: Kawasaki Ninja 250R (IV generacja) (2008 - 2011)
Jeżdżę małą ninją od półtora roku i muszę powiedzieć że jeździ się takim motocyklem bardzo przyjemnie. W zakrętach prowadzi się bardzo lekko, motocykl zwinny oraz jak na 33-konną jednostkę napędową o pojemności 249ccm przyśpiesza całkiem nieźle. Do 130 szybko przyspiesza, można nim spokojnie wyprzedzać samochody :) Osobiście jechałem nim maksymalnie 180 km\h więc dla początkującego motocyklisty jest to całkiem dużo, choć do tej mocy można się szybko przyzwyczaić. Motocykl wybacza błędy, a ja mogę go tylko polecić :)
Skomentuj | Przydatna (22) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Shadow607
Przejeździłem małą Ninją na razie sezon - motocykl od pierwszego spojrzenia bardzo mnie zaintrygował (chociaż myślałem o czymś większym). Bardzo dobrze się go prowadzi jest łatwy w opanowaniu, jeżeli ktoś chce to może na nim przycierac kolanem na każdym torze w Polsce (nawet kartingowym). 33 konie pozwalają bardzo sprawnie się rozpędzać do 120km/h (max mój to 168km/h), powyżej słabnie, ale dalej zachowuje się bardzo stabilnie. Hamulce są jak silnik- nie najostrzejsze ale wystarczają i nawet nimi można zblokować koła. Uważam że 300tka ma te ciut więcej mocy przez co jest fajniejsza natomiast Ninja 250R kosztuje 8000zł a 300tka kosztuje 12000zł więc dla młodej osoby Ninja250r wydaje się idealnym kompromisem - na mały tor w sam raz, po mieście super przemyka między autami, w trasę dzięki stabilności i temu że spokojnie utrzymuje wszystkie dozwolone w Polsce prędkości daje sobie spokojnie radę. Ten kaganiec mocy nie jest zły dla nowych motocyklistów (i młodych osób) bo dzięki temu na prostej nie zapierdzielamy, do przepisowych prędkości za każdym nadążamy, a jak przychodzi sekcja technicznych zakrętów to odstawiamy leszczy na 600tkach którzy potrafią tylko odwijać na prostej (nie mówię że wszyscy tacy są, ale po tym sezonie i po znajomych widzę że większość tak ma, że odwijają do 200+ a na zakręcie by ich skuter wyprzedził.)
Skomentuj | Przydatna (9) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Midas
Niezawodny sprzęt
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: ProDawid
Jako mój pierwszy motocykl to uważam ze jest prawie doskonały poza kiepskimi hamulcami .
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Matrix
Na A2 bardzo fajna maszyna
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Adam
Fajny motocykl, zdecydowanie dla osób poniżej 180cm wzrostu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń
Spalanie: 4.43
Dodaj
Ilość raportów: 10

Spalanie Kawasaki Ninja 250R (IV generacja)

Minimalne: 3.67

Średnie: 4.43

Maksymalne: 5.67

Dane techniczne Kawasaki Ninja 250R (IV generacja)

Osiągi

Moc max.
33.0 KM / 11000 rpm
Max. moment obrotowy
22.0 Nm / 8200 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
17.8 L

Zawieszenie

Przód
37 mm widelec teleskopowy, skok 120 mm
Tył
wahacz, amortyzator typu uni-trak, skok 130 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 290 mm, dwutłoczkowy zacisk
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk

Silnik

Typ
czterosuwowy, dwucylindrowy R2, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa
249.0 ccm
Stopień sprężania
11.6:1,
Układ zasilania
wtryski paliwa 2x Keihin TTK28

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2085 x 715 x 1115 mm
Rozstaw osi
1400 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
152.0 kg
Rama
rurowa, typu diamond

Eksploatacja Kawasaki Ninja 250R (IV generacja)

Opony

Opona przód
110/70 17M/C (62S)
Opona tył
130/70 17M/C (62S)
Ciśnienie z przodu
200 kPa
Ciśnienie z tyłu
225 kPa
Koło przednie
17 x 2.75
Koło tylne
17 x 3.5

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
1.3
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
1.6
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Długość łańcucha
106 ogniw
Luz łańcucha
20~20

Kawasaki Ninja 250R (IV generacja) (2008 - 2011)Kawasaki Ninja 300 (2013 - 2017)

Kawasaki Ninja 250R (IV generacja) (2008 - 2011)Kawasaki Ninja 250SL (2015 - 2017)

Kawasaki Ninja 250R (IV generacja) (2008 - 2011)Aprilia RS 250 (1995 - 2002)

Kawasaki Ninja 250R (IV generacja) (2008 - 2011)Yamaha YZF-R3 300 2015

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności