Spalanie: 5.06
Dodaj
Ilość raportów: 11

Spalanie Yamaha MT-03 660

Minimalne: 4.39

Średnie: 5.06

Maksymalne: 6.16

Opinie o Yamaha MT-03 660

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 11

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.6
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.9
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Super uniwersalny motocykl. Daje ogromną radość z jazdy. Nie chcesz z niego zejść. Jeżeli nie oczekujesz atomowego pier*olnięcia, to może być motocykl dla ciebie. Hamulce są spoko. Całkiem dobre wyczucie i wyczuwalny punkt zadziałania. Zawieszenie jest dobrym kompromisem między wygodą a prowadzeniem. Super na nasze drogi. Silnik prawie legenda. Jednocylindrówka dużo zyskuje z czasem, gdy przyzwyczaisz się do jego pracy. Spalanie ok 5l. Dźwięk wydechu, nawet na fabrycznym wydechu jest spoko. Polecam !
Skomentuj | Przydatna (20) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Mat
Po roku od zakupu widzę duże ograniczenia modelu. Na prawdę na początku uważałem, że nie potrzebuje większej delikatnie bardziej poukładanej maszyny.

Ten motocykl jeżeli jest pierwszą na prawdę ładną maszyną pomaga zdefiniować w którą stronę chcemy iść. Co jesteśmy w stanie zaakceptować i czego oczekujemy.
1. Brak owiewki i krótka skrzynia. Czuję, że na autostradzie najbardziej odpowiednia prędkość to 100-110km/h. Wiatr dokucza ale przy tych prędkościach nie jest źle. Nie jest to na pewno najlepszy wybór do pokonywania kilometrów.
2. Singiel. Silnik bardzo ochoczo przyśpiesza nawet z niskich obrotów ale te błyskawicznie się kończą. Wesołe trzęsienie całym motocyklem nie jest uciążliwe ale lusterka potrafią przejmować te wibracje. Hamowanie silnikiem jest wręcz niesamowite. Jest surowo i brutalnie. Wszystko z umiarem i do ogarnięcia dla początkującego kierownika. Dźwięk małego mt jest nie do podrobienia.
3. Pozycja. Na MT03 siedzi się idealnie prosto i wygodnie. Dużo widać. Plecy nie są obciążone, a kanapa wyprofilowana i szeroka.
4. Ekonomia. Spalanie 4-6l/100km. Serwis nie powinien być zbyt drogi ze względu na tylko jeden cylinder i 4 zawory.

Warto zwrócić uwagę, że rama jest stalowa i może trawić ją korozja. Sam silnik jest uważany za pancerny natomiast skrzynia biegów już nie.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Yamaha MT03 - Test Miejskiego Nakeda (Video).

Debiutując w 2006 roku Yamaha MT-03 czerpała pełnymi garściami ze swojego starszego i znacznie większego brata MT-01. Mamy więc charakterystyczny kształt nisko umieszczonej przedniej lampy, wydatny zbiornik z bocznymi przetłoczeniami oraz podwójne wydechy umieszczone pod ogonem.

Piękna jestem

To jednak dopiero początek smaczków w MT-03. W oczy od razu rzuca się centralny amortyzator Sachsa połączony z aluminiowym wahaczem.  Amortyzator jest mocno wyeksponowany i dopasowany kolorystycznie do motocykla. Do dyspozycji mamy kilka malowań, a każde z nich niesie ze sobą inne logo MT na baku. Samo logo widnieje także na siedzeniu pasażera oraz obrotomierzu. Opcjonalnie, mogło się także znaleźć na osłonie chłodnicy.  Same siedzenia obszyte są kolorową nicią. Tak więc jest na co popatrzeć.

Master of torque

W myśl filozofii rodziny MT - w motocyklu umieszczono silnik, którego mocną stroną są szybko dostępne Nm, nie konie mechaniczne. Efekt ten osiągnięto poprzez zamontowanie silnika rodem z supermoto. Jednostka napędowa o pojemności 660ccm wytwarza 48 KM i 56 Nm, a cała moc ukryta jest pomiędzy 4.000 a 7.500 tys obrotów.  

Charakterystyka silnika zachęca do stałego odkręcania manetki, szczególnie, że w naszym przypadku szło to w parze z niesamowitym dźwiękiem akcesoryjnego układu wydechowego Arrow. Każdy ruch nadgarstkiem powodował basowy ryk jednocylindrowca za naszymi plecami. Niestety czar nie trwał zbyt długo, bo w zabawie zaczęła przeszkadzać krótka skrzynia biegów.  Przy okazji na jaw wychodzi także drugi aspekt MT-03. Jest to motocykl miejski z typowymi dla niego ograniczeniami. Prędkość maksymalną osiągamy przy 160km/h, ale silnik zaczyna się poddawać już przy 140 km/h. Na autostradę więc nie ma się co wybierać, ale po miejskiej dżungli i podmiejskich duktach zabawy będziemy mieli sporo.

Za sterami

Jak przystało na miejskiego nakeda - kierownica jest szeroka a bak krótki. Mamy więc wyprostowane plecy i względnie wygodną pozycję kolan. Neutralne zawieszenie nastawione jest na pokonywanie miejskich nierówności i dziarskie odchodzenie samochodom na światłach. W tym aspekcie spisuje się świetnie, jednak przy szybkim pokonywaniu zakrętów traci na stabilności.

Zegary nie rozpieszczają nas swoim bogactwem. Seria MT przyzwyczaja nas do minimalizmu. Największą rzeczą jaką uświadczymy na kokpicie to obrotomierz, reszta to wskaźniki żywcem wyjęte z supermoto. Przyjemnym zaskoczeniem okazały się akcesoryjne lusterka, bo pomimo trzęsącej się charakterystyki singla - podczas jazdy było w nich widać zaskakująco dużo.   

ZeroTrzy przyciąga wzrok kobiet

Niewielkie gabaryty, spora ilość detali i stosunkowo niska waga (174.5 kg na sucho) sprawiają, że MT-03 cieszy się szczególnym zainteresowaniem motocyklistek. Nisko poprowadzone siedzenie ułatwia dosiadanie tego motocykla nawet tym  niewysokim spośród płci pięknej. Do tego wygodna pozycja za sterami i krótki zbiornik paliwa powinny dodatkowo zachęcić do wypróbowania właśnie tej maszyny. 

Dane techniczne Yamaha MT-03 660

Osiągi

Moc max.
48.0 KM / 6000 rpm
Max. moment obrotowy
58.4 Nm / 5250 rpm
V-max
163.3 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
15.0 L

Silnik

Typ
jednocylindrowy, SOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
659.0 ccm
Stopień sprężania
10.00:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa, 44 mm, DENSO

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2070 x 860 x 1115 mm
Rozstaw osi
1420 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
174.5 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
195.0 kg
Rama
kratownicowa, typ Diamond

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłuminie olejowe, skok 130 mm
Tył
wahacz, gazowo-olejowe tłumienie, skok 120 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 295 mm
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm

Eksploatacja Yamaha MT-03 660

Opony

Opona przód
120/70-R17M/C
Opona tył
160/60-R17M/C
Ciśnienie z przodu
230 kPa (2,3 BAR); przy obciążeniu poniżej 90 kg - 210 kPa
Ciśnienie z tyłu
250 kPa (2,5 BAR); przy obciążeniu poniżej 90kg - 230 kPa
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT5.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.0
Zalecana klasa lepkości
SAE10W30, SAE10W40, SAE15W40, SAE20W40, SAE20W50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
15
Zębatka tylna
47
Długość łańcucha
112 ogniw
Luz łańcucha
40.0~40.0

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.0
Zbiornik rezerwowy
0.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha MT-03 660 (2006 - 2013)Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Honda CB 500FYamaha MT-03 660 (2006 - 2013)

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Yamaha MT-03 660 (2006 - 2013)

Yamaha MT-03 660 (2006 - 2013)Yamaha FZ6-N (2004 - 2009)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności