Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

Opinie o Yamaha XT 660X

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 8

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.4
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.5
Ocena: 4/5 | Autor: hejka!
silnik nie jest mocarny tak żeby startować ze sportami spod świateł... ale nie do tego został stworzony, na koło stawia przy 15-20 km/h (świetnie ciągnie od dołu) więc świetny do nauki przy małych prędkościach, bezawaryjny i wytrzymały. wibracje mogą przeszkadzać niektórym ale po jakimś czasie można się przyzwyczaić. wykonanie może wydawać się kiepskie, ale to po prostu przez to jak ten motocykl został zaprojektowany ,,ma być prosto tanio i skutecznie". jeden z najlepszych dual sportów swoich lat ze względu na kapitalną wygodę na dłuższą trasę (choć tutaj przydaje się podwyższona szybka) a jak ktoś chce się nauczyć latać na zakrętach to niejednego sporta może wyprzedzić. jak dla mnie najlepszy motocykl na pierwszy sprzęt gdzie przyszły rider przetestuje czy woli teren czy szosę czy tor a może wypad do hiszpanii
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Seaborg7
Jeżdżę XTeką od 2 lat, kupilem jako sprzet na a2, jest to moj trzeci motocykl i twierdze, ze o tym sprzecie mozna mowic uzywajac samych superlatywów. Mam zalozone 2 dominatory, mi odpowiadaja jednak jest naprawde glosno. Na przelotach jeszcze zwieksza sie elastycznosc silnika, jeszcze czuc lepsze zbieranie sie z dolu, na kolo na 2gim biegu przy predkosciach 30-40 idzie bez problemu. Podobno doswiadczeni "kolarze" podciagną ten sprzet rowniez z 3ciego biegu. Mankamentem z pewnoscia sa wibracje. Sadzilem ze na pewno nie beda one mi przeszkadzaly, jednak nie jest to tak, ze sa one calkowicie nieszkodliwe dla kierowcy. Na dluzszych trasach nieco mecza, ale da sie przezyc ;) Silnik faktycznie z zalozenia mialbyc łopatologiczny, niezbyt wysilony ale wytrzymaly i tak tez jest. Jezdzilem 3 xtekami i kazda miala tez ten mantkament, ze silnik od czasu do czasu lubi sie "zachłysnąć", podejrzewam ze taka to juz cecha singla o tak duzej pojemnosci. Polecam. Szerokosci ;)
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (1)
2016-07-08 01:22:28 | Autor: Seaborg7
dodam jeszcze, ze spalanie opisane tutaj nizej jest mocno przesadzone, mam 20 lat, lubie poszalec moto, srednią mam 6 litrow, a wiekszego jak 6,7 nie osiagnalem. Na trasie 120-130kmh miesci sie w 5,5l
Ocena: 5/5 | Autor: SGN_MV
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Blueboy
Yamahe XT posiadam od 3 lat, jest to wersja R. SPALANIE: Moje max spalanie(łąki, lasy) to 5l może 5,5l na 100km. W trasie udało mi się zejść do 3,5l aż sam się zdziwiłem. I to jazda z pasażerem najczęściej 120km/h jednak zdarzało się też momentami 160km/h. WYGODA: Trasa 450km praktycznie ciągłej jazdy(30min przerwy w połowie drogi). Jazda stała się trochę udręką. 200km można bezproblemowo nim przejechać czerpiąc pełną przyjemność z jazdy. W dłuższe trasy przeszkadzają trochę głośne wydechy, nawet jeśli nie boli nas głowa. GŁOŚNY: Wydechy LeoVince dają ładny basowy dźwięk. WAGA: Niby 180kg lecz ja przy wzroście 172cm i wadze 62kg daje rade go przeciągnąć w terenie mimo sporego wysiłku. Wiec motocykl mogę polecić każdemu ;) Na koło idzie jak koledzy pisali od 37-47km/h(na dwójce). Według mnie nowoczesny wygląd przyciąga mocno uwagę ludzi :)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Mickell
Ciekawy pojazd ale dla ludzi ceniących dojechać nad jezioro nad sam brzeg lub w dalszą trasę jednak spokojną bo jest wysoki i powyżej 120kmh wieje wieje oj wieje.... jeśli chodzi o wygłupy to odpada bo za ciężki jak na supermoto. Jak dojdzie wydech klasy akropovic i czip to zaczyna robić się fajnie :)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Długi
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: KoZSeB
Jakość taka sobie, wykonanie takie sobie, ujdzie w tłumie
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (9)
rozwiń

Spalanie: 5.40

Dodaj
Ilość raportów: 12

Spalanie Yamaha XT 660X

Minimalne: 4.58

Średnie: 5.40

Maksymalne: 6.73

Yamaha XT660X

W 2003 roku Yamaha przywróciła do życia jedną ze swoich sprawdzonych maszyn - XT wróciło z nowym silnikiem, ramą i wyglądem. To uniwersalna konstrukcja, która wcześniej dobrze się sprawdziła jako turystyczne enduro. Podczas premiery kolejnej generacji XT do salonów wjechały jednocześnie wersje R (enduro) i X (szosa). W nasze ręce trafiła wersja szosowa, szumnie nazywana supermoto. 

Wygląd 

XT660 wygląda dobrze, jest wysokie, wąskie w talii, a dwa ostro zadarte tłumiki pod ogonem nadają agresji. Przez 15 lat w wyglądzie yamahy zmieniały się głównie malowania - bo po co zmieniać coś, co wygląda całkiem dobrze? W zasadzie wygląd nie zdradza faktu, że ani to rasowe supermoto ani enduro...

Waga "ciężka"

A powodem tego jest ciężar - masa na sucho przekracza 170 kg, jest grubo. To waga sportowych 600tek, rasowe supermociaki ważą dobre 30 kg mniej - wniosek nasuwa się sam, XT660X nie będzie tak szybki jak KTM SMC 690, daleko mu też do Husky SMS630, to jednak wcale nie oznacza, że jazda tym sprzętem jest wyzuta z frajdy. Od takiego stwierdzenia, jestem naprawdę bardzo daleko!

Głośno albo wcale!

Odpalony silnik XT'ka przenosi sporo wibracji na kierownicę, podnóżki a nawet tablice rejestracyjną czy kierunkowskazy (choć to, akurat sprawka dwóch wydechów). Praca silnika jest grzechocząca, reakcja na gaz twarda i zdecydowana. Do dyspozycji mamy 48 KM i 58 Nm - nie są to wartości powalające w tej klasie, ale wystarczają aby skutecznie rozpędzać się do setki (w okolicach 5 sek). Nasze zapędy prędkościowe zakończymy w graniach 170 km/h. 

Atut? Niezniszczalność

Skoro nie na torze wśród SM to gdzie XT sprawdzi się najlepiej? W mieście, na szosie a nawet w lekkim szutrze. Yamaha stworzyła motocykl, który zdecydowanie nie jest najostrzejszym narzędziem ale za to jest jednym z najwytrzymalszych. Największą bolączką rasowych SM są mocno odchudzone i mało wytrzymałe silniki - przebiegi liczone w mth. Jazda od remontu do remontu. Tutaj tego wszystkiego nie masz - zalewasz dobry olej i latasz ile wleziesz. 

XT łyka kolejne kilometry i cieszy z bezawaryjnej jazdy - przy tym przeciskanie się w mieście to czysta frajda. Motocykl chętnie przyspiesza od dołu, lubi zakręty a wszelkie nierówności drogi ma głęboko... w dwóch wydechach! Jedyne o czym trzeba pamiętać, to fakt, że motocykl jest wysoki więc warto się do niego najpierw przymierzyć. 

Supermoto ma jeszcze jedną wadę - to jednoosobowe sprzęty. Jazdę dla pasażera ciężko nazwać przyjemną, ba - nawet sam biker po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zacznie narzekać na wąskie siodełko. Z XT'kiem nie ma tak źle, tutaj wygoda jest zbliżona do tej znanej z nakedów. Spokojnie można wybrać się na wycieczkę, nawet w dwie osoby. Nie będzie to może komfort kanapowego Bandita, ale da się przeżyć. 

Heble

Wersja X posiada 4 tłoczkowy zacisk od Brembo, który mocno przyjaźni się z 320mm tarczą - taki zestaw jest skuteczny. Podczas codziennej jazdy mamy pełne zaufanie do hebli, a odrobina treningu pozwoli nam postawić swoje pierwsze kroki w wyrywaniu tylnego koła do góry. 

Podsumowanie

XT660X to żadne rasowe supermoto. Choć nadal możemy się nim wybrać na tor kartingowy, i objechać niejednego nakeda - to do SM nie mamy startu. Yamaha ma jednak od groma innych zalet - mało pali, jest praktycznie bezawaryjna, dobrze wygląda i daje dużo frajdy w mieście. To świetny kumpel do zatłoczonego miasta, na dziurawe drogi i w zasadzie wszędzie tam, gdzie będziemy mieli ochotę się wybrać. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
BMW F 650GS (2000 - 2007) vs Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

BMW F 650GS (2000 - 2007)Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009) vs Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

Yamaha XT 600E (1990 - 2003) vs Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

Yamaha XT 600E (1990 - 2003)Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

Honda CBR 1000 RR FireBlade (2013 - 2016) vs Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

Honda CBR 1000 RR FireBlade (2013 - 2016)Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

Dane techniczne Yamaha XT 660X

Osiągi

Moc max.
47 KM / 6000 rpm
Max. moment obrotowy
58 Nm / 5250 rpm
V-max
170 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
15 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, jednocylindrowy, SOHC, chłodzony cieczą,
Pojemność skokowa
660 ccm
Średnica × skok tłoka
100 x 84 mm
Stopień sprężania
10.0:1
Układ zasilania
elektryczny wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, weilotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2150 x 865 x 1210 mm
Rozstaw osi
1490 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
173 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
186 kg
Rama
stalowa, typu Diamond

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, amortyzatory sprężynowe, tłumienie olejowe, skok 200 mm
Tył
typu monocross, wahacz wleczony, pojedynczy amortyzator, tłumienie gazowo-olejowe, skok 191 mm

Hamulce

Przód
hydrauliczny, pojedyncza tarcza 320 mm, czterotłoczkowy zacisk
Tył
hydrauliczny, pojedyncza tarcza 245 mm, jednotłoczkowy zacisk

Eksploatacja Yamaha XT 660X

Opony

Opona przód
120/70 R17M/C 58H
Opona tył
160/60R17M/C 69H
Ciśnienie z przodu
210 kPa (przy obciążeniu do 90 kg), 220 kPa (przy obciążeniu powyżej 90 kg),
Ciśnienie z tyłu
210 kPa (przy obciążeniu do 90 kg), 230 kPa (przy obciążeniu powyżej 90 kg),

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.5
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.6
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W/40, 10W/30, 15W/40, 20W/40, 20W/50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
36
Zębatka tylna
75
Luz łańcucha
40~55

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.0
Zbiornik rezerwowy
0.3
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!