Yamaha zmienia wygląd swojej 300'tki. YZF-R3 będzie podobna do R6?

W sieci pojawiły się grafiki pokazujące wygląd nowej Yamahy YZF-R3. Yamaha ujednolica wygląd swoich sportowych modeli zgodnie z kierunkiem wytyczonym przez Yamahę YZF-R1. Czy w nowej R3 zmieni się coś więcej poza kształtem owiewek?

To kolejny raz, kiedy do sieci przenikają rendery nowego modelu motocykla. Kilka tygodni to samo stało się z renderami nowego modelu BMW S1000RR. Wtedy grafiki wypłynęły z biura patentowego w Chinach. W przypadku Yamahy R3 źródła przecieku wskazują na Australię i Turcję. Jak to zwykle bywa rendery rozprzestrzeniły się w sieci w błyskawicznym tempie.

Czasza odświeżonej R3 od razu budzi skojarzenie z jej większą siostrą - Yamahą R6

Z Yamahą YZF-R3 mieliśmy okazję zapoznać się osobiście dwa lata temu. Motocykl debiutował w 2015 roku i powstał jako wypełnienie luki między R125, a R6, a także jako konkurencja dla popularnej Kawasaki Ninja 300. Materiał z testem 300'tki od Yamahy możecie obejrzeć TUTAJ.

Największą zmianą w nowym modelu, którą można stwierdzić na podstawie renderów, jest zastosowanie odwróconego widelca zawieszenia przedniego. Dotychczas klasa 300'tek charakteryzowała się raczej tanimi podzespołami i umiarkowaną jakością wykonania, co miało to swoje korzystne przełożenie na cenę i dostępność motocykla dla początkujących.


Nowy wygląd R3 inspirowany jest Yamahą YZF-R6, ta z kolei czerpała z kontrowersyjnego dla wielu fanów designu R1. Jako ciekawostkę warto przypomnieć zdjęcie koncepcyjnej wersji Yamahy YZF-R25 – odpowiednika R3, ale przeznaczonego na rynek azjatycki. Zdjęcie pochodzi z 2013 roku. W tym roku można było zobaczyć nową R3 na „szpiegowskich” zdjęciach podczas jazdy testowej w Indonezji. Tam właśnie powstają trzysetki Yamahy.

Yamaha YZF-R25 na grafice z 2013 roku. Yamaha konsekwentnie wprowadza nowy design swoich sportowych modeli.

Dokumenty rejestrujące przyszłoroczny model Yamahy YZF-R3 na rynku amerykańskim przedkładane do CARB (California Air Resources Board) nie wskazują na zmianę w emisji spalin. Może to oznaczać, że silnik o pojemności 321cm³ nie został zmieniony. Premiery motocykla należy spodziewać się na najbliższych dużych imprezach motocyklowych: INTERMOT w Kolonii, oraz EICMA