Yamaha YZF-R6 600 (2017 - 2019)

Opinie o Yamaha YZF-R6 600

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 4

Silnik: 4.5
Hamulce: 4.3
Bezawaryjność: 4.3
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 4/5 | Autor: Trevor
Jest piękna, lekka i świetnie się prowadzi!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Dev
Piękna, szybka i stabilna. TO jest to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Maly
Całkiem nieźle są lepsze yzf 1000 thunderace buhaha
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (3)
rozwiń

Spalanie: 6.65

Dodaj
Ilość raportów: 2

Spalanie Yamaha YZF-R6 600

Minimalne: 5.69

Średnie: 6.65

Maksymalne: 7.75

Yamaha R6

Poprzedni model R6 był produkowany praktycznie z niewielkimi zmianami przez dobre 9 lat. Od samego początku to właśnie ten model wyznaczał aspiracje całej klasy supesport - był ultralekki, mocny i ze świetnym zawieszeniem. Do tego mocne heble i wygląd, który do dzisiaj zachwyca - R6 stała się kultowym modelem. 

Załamanie rynku w klasie Supersport 

Wszystko ma swój początek i koniec. Już od kilku lat sportowe 600-tki nie były rozwijane, a kolejne modele zmieniały głównie owiewki i wprowadzały małe, nieznaczne poprawki. Wraz z wprowadzeniem w europie norm Euro4 dla motocykli - wszystko wzięło w łeb. Honda wycofała swoją CBR600RR z rynku, a także przestała być dostawcą silników do moto2. Suzuki już od wielu lat nie pokazało nic nowego z rodziny GSX-R 600 i 750, a Kawasaki milczało na temat nowej ZX-6R. Koniec właśnie nadszedł? 

Ostrzejsza niż wszystkie do tej pory


I właśnie w tym momencie, kiedy już wieko trumny już opadało - Yamaha gruchnęła informacją: wypuszczamy nową R6, będzie ostrzejsza niż wszystkie do tej pory! Boom, świat zawrzał, a ja poczułem się jak 10 letnie dziecko. "Co to będzie?" - myślałem. To będzie musiał być zajebisty motocykl, jak każda poprzednia generacja!

 

Pierwsza premiera zrobiła "Wow". Nowy model czerpał pełnymi garściami z większej R1 i upodobnił się jeszcze bardziej do motocykli torowych. Duże (piękne) światła zniknęły, a w ich miejsce pojawiły się niewielkie (ale również bardzo ładne) brewki LED do jazdy dziennej, a pod owiewką - schowane światła mijania i drogowe. Owiewka nabrała jeszcze bardziej sportowego charakteru, a aerodynamika (wg. Yamahy) poprawiła się o 8%. 


Zupełnie zmienił się także ogon, który zmniejszył swoją masę i przybrał wygląd rodem z myśliwca bojowego, tak jak ten z R1. Do tego dorzućmy także nowy, lżejszy bak oraz zupełnie nowe (grubsze) zawieszenie oraz układ hamulcowy - tak, one też zostały przeniesione wprost od większej siostry. 

Więcej elektroniki 

Jako jedyna sportowa 600-tka, nowa R6 została wyposażona w pełen pakiet elektroniki - mamy więc sportowy ABS, sterowanie ostrością gazu w 3 poziomach, 6 poziomów kontroli trakcji (z możliwością wyłączenia) a także.... quickshifter!


Zmian jest bardzo dużo, a dodana elektronika świetnie spisuje się na drogach publicznych - kiedy jedziemy w naprawdę złej pogodzie. Właśnie wtedy ABS dba o to, aby nasze koło podczas hamowania nie straciło przyczepności, a nasz tyłek nie odjechał na bok, podczas przyspieszania na mokrej i nierównej drodze. Podczas jazdy w sprzyjających warunkach pogodowych, elektroniczne wspomagacze możemy w zasadzie ograniczyć do minimum, lub wyłączyć totalnie - motocykl i tak będzie trzymał się drogi jak przyklejony. 


Każdy kolejny zakręt... 

Będzie mój! Właśnie takie uczucie towarzyszy nam podczas jazdy nową R6. Nie jestem torowym wyjadaczem, jednak to co Yamaha zrobiła z wyważeniem tego motocykla jest niesamowite. Sportowa pozycja, świetny feedback i po prostu genialne prowadzenie się maszyny - yamaha jest super stabilna, przy każdej prędkości. Hamowanie do zakrętu, przyspieszanie - kolejny zakręt, w który możemy wejść jeszcze szybciej niż wcześniej. Tak, to prawdziwy król serpentyn. 


Zniknęła także narowistość, którą znamy z R6 na pierwszych 3 biegach podczas zbliżania się do 16 000 rpm. Przód zazwyczaj zaczynał robić się bardzo lekki i miał tendencje do lekkiego podnoszenia się. Tutaj tego nie ma... chociaż to ma akurat odzwierciedlenie w niezbyt przyjemnej informacji. 

Euro4 - cofnęło sportowe 600 o 20 lat. 


Silnik, choć ze zmienioną elektroniką - pochodzi z grubsza z poprzedniego modelu. To w sumie dobra informacja, bo kochamy te 4 cylindry, które rozkręcają się do niebotycznie wysokich obrotów i robią to nadal, jednak moc została zduszona przez nowe normy Euro4. W wersji standardowej, moc spadła do 118.4 KM - szok, niedowierzanie i smutek. To praktycznie tyle samo koni, co miała pierwsza generacja modelu, debiutująca 20 lat temu! Nic dziwnego, że ta informacja została ogłoszona długi czas po premierze motocykla. 


Jak się jeździ z taką mocą? Nadal nieźle, oczywiście jak przystało na R6 - do 10 000 obrotów, niewiele się dzieje, a gdy wbijemy 6 bieg przy 100 km/h to motocykl przyspiesza niczym golf w TDI. Żeby motocykl żył, trzeba dać mu oddychać pełną piersią - 12-16.5 tyś rpm, to odpowiedni zakres dla tego motocykla. Na akcesoryjnym wydechu zaczyna się drzeć jak opętany, a w połączeniu z QS - wbijanie kolejnych wyższych biegów tuż przy odcince uzależnia bardziej niż kokaina. 


Yamaha R6 nadal jest szybka, rozpędza się w 3.5 sekundy do setki, a na liczniku możemy zobaczyć nawet 270 km/h. Pomimo spełniania norm E4 i większego katalizatora, motocykl nie zwiększył swojej masy. Czy mimo to, brakuje jej dawnej agresji? Oczywiście! Lubiłem narowistość tego modelu i tutaj mi jej brakuje. Fakt, maszyna jest niesamowicie stabilna, świetnie pokonuje zakręty... ale dajcie trochę jadu! 


Yamaha proponuje do tego modelu Racekit, który odblokowuje dawną moc silnika. Można to też zrobić jeszcze ostrzej, wymieniając cały układ wydechowy wraz z usunięciem katalizatora. 

Czy to już koniec? 


Nowa R6 kosztuje sporą sumkę - 59 900zł. To naprawdę dużo - przecież jeszcze niedawno, tyle kosztowały litrowe przecinaki. Jednak Yamaha może sobie na to pozwolić, ponieważ jako jedyna (póki co) zdecydowała się na premierę supersporta klasy 600, podczas gdy inni, zaczęli się wycofywać. Do tego jest on lepszy niż wcześniej, ma na pokładzie sporo elektroniki, a z małymi modyfikacjami możemy uzyskać dawną moc. 


Głośno się mówi, że to już ostatni model R6, że europa zabiła sportowe 600tki, które stały się zbyt drogie w produkcji. Yamaha nie potwierdza oficjalnie, czy będzie następca tego modelu, wiemy jedynie, że obecny model ma być produkowany do 2019 roku.

Motobandziory!

Materiał realizowaliśmy przy mocno niesprzyjających warunkach pogodowych - wiało, było zimno i co chwilę padało. A mimo to, pojawili się dzielni motocykliści (i motocyklistka!), którzy zaprezentowali swoje modele R6, aby uczcić najnowszą generację! Dzięki! 

Zobacz także: wszystkie modele Yamaha R6

Zdjęcia: Maciej Petit Włodarczak 

Stań się motobandziorem: Koszulki, naklejki i bluzy

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004) vs Yamaha YZF-R6 600 (2017 - 2019)

Kawasaki ZX-6R Ninja 636 (2003 - 2004)Yamaha YZF-R6 600 (2017 - 2019)

Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2011 - 2015) vs Yamaha YZF-R6 600 (2017 - 2019)

Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2011 - 2015)Yamaha YZF-R6 600 (2017 - 2019)

Honda CBR 600RR (2005 - 2006) vs Yamaha YZF-R6 600 (2017 - 2019)

Honda CBR 600RR (2005 - 2006)Yamaha YZF-R6 600 (2017 - 2019)

Suzuki GSX-R 600 (2015) vs Yamaha YZF-R6 600 (2017 - 2019)

Suzuki GSX-R 600 (2015)Yamaha YZF-R6 600 (2017 - 2019)

Dane techniczne Yamaha YZF-R6 600

Osiągi

Moc max.
118.4 KM / 14500 rpm
Max. moment obrotowy
61.7 Nm / 10500 rpm
V-max
270 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17 L

Silnik

Typ
4-suwowy, chłodzony cieczą, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność skokowa
599 ccm
Średnica × skok tłoka
67 x 42.5 mm
Stopień sprężania
13,1 : 1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2040 x 695 x 1150 mm
Rozstaw osi
1375 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
190 kg

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy, Ø 43 mm

Hamulce

Przód
2 x Ø 320 mm, 4 tłoczkowe zaciski
Tył
jednotarczowy, Ø 220 mm
Abs
tak

Eksploatacja Yamaha YZF-R6 600

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!