Pozostałe Generacje Modelu Honda CB

Spalanie: 5.63
Dodaj
Ilość raportów: 25

Spalanie Honda CB 600F Hornet

Minimalne: 4.39

Średnie: 5.63

Maksymalne: 7.79

Opinie o Honda CB 600F Hornet

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 35

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.4
Ocena: 5/5 | Autor: Giepson
Mam tę maszynkę w wersji FA z 2012 roku, czyli po faceliftingu z ABS (a raczej CBS). Zacznijmy od silnika - ten blok o pojemności 600 cm został wydarty z CBR 600 RR z tą różnicą, że RR miała 120 koni mocy przy 13k obrotów i 66,6 Nm przy 11k obrotów. W Hornecie charakterystyka się zmieniła. Mamy mniej mocy i nieco mniejszy moment obrotowy ALE maksymalne ich wartości są dostępne wcześniej, różnica w przyspieszeniu do 100 jest niezauważalna (0,2 sek) a zużycie paliwa jest znacznie niższe w przypadku Horneta. Przy okazji moc oddawana jest równomiernie więc kierowca nie zgubi nagle kapci a plecaczek się nie zgubi. Motocykl prowadzi się bardzo dobrze - można by nawet powiedzieć, że motocykl ma chęć pomóc kierowcy w prowadzeniu. Zachęca on do pokonywania zakrętów i jest w stanie wybaczyć wiele błędów. Mówi się, że 600cm na pierwszy motocykl to straszny pomysł a ten motocykl mówi nam, że to przekonanie jest bzdurą. Jest bardzo przyjazny początkującym wbrew papierowym liczbom. Ale najważniejsze pytanie - do czego ten motocykl? Osobiście używam go do jazdy po Warszawie. Przeciskanie się w korkach to bułka z masłem z tym sprzętem ponieważ jest wąski a jednocześnie zachowuje on stabilność nawet przy bardzo niskich prędkościach. Myślę, że nadałby się on również do turystyki oraz na tor ze względu na sportowe korzenie. Jednak nie miejmy złudzeń - to golas stworzony do miasta. Wspomnę jeszcze o hamulcach - te są bardzo poprawne. Dozowanie siły hamowania jest intuicyjne a motocykl wytraca prędkość zgodnie z oczekiwaniami kierowcy. Nie ma tu czegoś takiego jak "kurczę, za wcześnie / za późno zacząłem hamować". ABS działa i nie wywołuje drżenia klamki hamulca. Układ kontroluje siłę hamowania i pomaga kierowcy dohamowując drugim hamulcem - czyli jak hamujemy przodem to układ z automatu używa tylnego hamulca i analogicznie. Motocykl uznawany jest za bezawaryjny i póki co mogę śmiało to potwierdzić. Poza wymianą rzeczy takich jak olej, filtry, łańcuch, zębatka itp. nic się nie dzieje z motocyklem. Słowem - polecam z całego serca. Pozdrawiam.
Skomentuj | Przydatna (19) | Nieprzydatna (2)
2022-10-10 22:55:21 | Autor: raphi
Napisałeś źle o układzie C-ABS. Otóż układ ten w Hornecie działa tak, że jeżeli hamujesz tylnym hamulcem, to dohamowuje również środkowy przedni prawy zacisk. Jeśli zaś hamujesz przodem to hamuje tylko przód. Poza tym nie zgodzę się z tym, że to jest motocykl dla początkujących. Jasne, łatwo nad nim panować, ale jednak wkręca się na obroty zdecydowanie nie "początkująco" a jak wiemy, rozpędzić się jest łatwo, gorzej z tą prędkością pokonać później zakręt lub wyhamować. Dla początkujących zdecydowanie CBF600, która ma ten sam silnik, ale jeszcze bardziej odprężony, do 78 KM.
Ocena: 5/5 | Autor: Majkel
Polecam gorąco! To mój pierwszy motocykl i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nadaje się dla świeżoupieczonego motocyklisty, pod warunkiem, że ów motocyklista na karku posiada głowę :) Moc jest absolutnie wystarczająca. Kiedy trzeba, potrafi ruszyć lub natycmiastowo przyspieszyć. Świetnie się prowadzi - zwłaszcza w jeździe miejskiej - drobny, wąski - łatwo przejeżdza przez korki. Stylistyka w mojej ocenie jest idealna i nie czuję najmniejszej potrzeby zmiany czegokolwiek - no, może z biegiem czasu lusterka i kierunkowskazy :)
Do jazdy z plecakiem równiez bardzo dobry. Ja ważę +/- 62 kg, mój plecak w granicach 50 kg - czuć różnicę w jeździe, ale mocy nie ubywa. Na pewno kiedyś zmienię mojego Horneta na coś innego, bardziej turystycznego, ale póki co - cieszę się z jazdy!
Skomentuj | Przydatna (18) | Nieprzydatna (5)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Agresywny dźwięk, niezniszczalny i bezawaryjny silnik, niskie spalanie.
Skomentuj | Przydatna (14) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 | Autor: True!
Jest super! Latam na nim od 4 lat, nie robiłem w nim nic...Wymiana napędu i olejów, jednak to norma.

Silnik kręci wspaniale! jednak nigdy na pełnym baku nie zrobiłem więcej niż 300km :) Lubie wysokie obroty, a ten motocykl to zapewnia! Zawracanie? Na filmiku praktycznie nic nie widać :P Dla wyćwiczonych wystarczy na spokojnie jeden pas! Zakręty pokonuję niczym prawdziwy moto sportowy! Wspaniale się trzyma, ze 2x zdarzyło mi się zahaczyć podnóżkiem o nawierzchnie asfaltu. Można się pobawić!


Polecam każdemu! Dla zaawansowanych oraz dla tych początkujących! :)
Skomentuj | Przydatna (8) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Góral
Jest to rewalacyjny motocykl. Bardzo wytrzymały, bezawaryjny, skrętny i wystarczająco szybki. polecam kazdemu :)
Skomentuj | Przydatna (23) | Nieprzydatna (17)
Ocena: 5/5 | Autor: Adam :)
Mimo że Hornet jest ze mną dopiero od roku to chciałbym podzielić się swoją opinią. Motocykl moim zdaniem należy do jednych z lepszych w swojej klasie nie tylko ze względu na osiągi i niezawodność silnika ale też ze względu na walory estetyczne. Jest to lekki, nieduży i zwinny motocykl który świetnie nadaję się do jazdy w mieście ( idealny do przeciskania się w korkach) a też dobra alternatywa do wypadu za miasto o ile nie będziemy rozwijać wyścigowych prędkości. Pomimo być może "niepozornych rozmiarów" moto bardzo ładnie się zbiera i daje dużo frajdy a co najlepsze swoim rozkładem masy i odpowiednio ułożonym środkiem ciężkości już od pierwszej jazdy zachęca do żwawego pokonywania zakrętów (po prostu aż sam się prosi). Jeśli chodzi o wady myślę, że są one mało znaczące ale warto wspomnieć tu trzech minusach:
1) o dość słabym brzmieniu oryginalnego wydechu (pomimo iż zadbany wypucowany komin prezentuję się zjawiskowo)
2) bardzo słabej lecz jak wiadomo typowej dla nakedów ochronie
3) jako trzeci minus to minus na akumulatorze.


Generalnie motocykl niedrogi, super się prezentuje, łatwy w prowadzeniu i ma przysłowiowe pier***cie.

Pozostałych wad nie ma :P same plusy

LwG ! Pozdro
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (0)
2019-05-15 21:26:47 | Autor: ojejku
To już za te wady można pokochać :)
Ocena: 5/5 | Autor: ❤HORNET❤
W hondzie hornet najlepsze jest jak przyśpiesza, do połowy obrotów jest spokojny, a później tylko łzy w oczach, honda za każdym razem zaskakaje, nawet o tym niewiedząc.
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Chester42
Moj pierwszy na A. Motocyklem przejezdziłem sezon ok 8tkm miałem zmienić ale zmieniam zdanie. Chcę ogarnąć go w 100% więc cieszę się dalej z jazdy :)
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: BaJaDeRR
Jak dla mnie zajebisty maszyna polecam każdemu mój spisuje się idealnie !
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Ziki
Moto z 2011 roku zrobiłem nim około 12 tyś w 3 sezony, fajnie ładnie się zbiera hamulce też ok prędkość maksymalna 248 powyżej 180 trochę brakuje mocy, moto bezawaryjne. Jedyny minus to brak owiewki przy wyższych prędkościach głowę urywa ;) polecam wywalić katalizatory od razu moto dostaje dodatkowej mocy, i szersza kiera
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Król nakedów!!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Roki koki
Wyśmienicie się jeździło
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Arkadio
Pięknie brzmi i ma świetną specyfikę oddawania mocy w zakresie niskich, średnich jak i wysokich obrotów (silnik od CBR 600RR). Wygląd od 2010 poprawiony (zegar cyfrowy). Edycja czarny mat połączona z złotymi lagami i felgami to najpiękniejszy naked jaki widziałem (dlatego kupiłem).
Kanapa Bagstera (żelowa) poprawia komfort. Opcjonalne akcesoria czyli pług, uchwyt tablicy i crash pady Top Block Racing ( ślizgi są ładnie wyprofilowane). Wszytko dodaje charakteru. Jak dla mnie jedynym minusem motocykla jest ten na akumulatorze.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Sopel
Drugi sezon na Szerszeniu :)wersja z ABS ,zgodnie z powiedzeniem :Honda dużo lepiej jeździ niz wygląda ,chociaż dla mnie wygląda równie dobrze.Moto idealne do miasta i na krótsze wypady(wprawdzie w tym roku zrobiłem tripa 2kkm ale idealnie nie bylo)Jest to moj powrót do motocykli po wielu latach i uważam ,że jest to motocykl idealny dla kogos takiego jak ja.Do 7tys.obr jest lajtowo ,potem budzi się CBR.Prowadzenie-bajeczne ,skrzynia biegów-poezja ,hamulce wiecej niż dobre , ergonomia-Mam 181cm i 85kg wszystko na swoim miejscu ,pozycja wygodna choc tak jak wyżej ,przy dłuższych wyprawach odczujecie ,że to naked.Dodam jeszcze tylko że mój egzemplarz jest ze smakiem zmieniony stylistycznie przez pierwszego właściciela(jakis niemiecki tuner)bez wieśniactwa z pomysłem ,nie tylko mi się podoba :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: wojtas
zajebisty
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (5)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (7)
Ocena: 1/5 | Autor: Gość
Bezna
dzieja, nie polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (83)
rozwiń

Dane techniczne Honda CB 600F Hornet

Osiągi

Moc max.
102 KM / 12000 rpm
Max. moment obrotowy
63.5 Nm / 10500 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3.5 s
V-max
224 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
19 L

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2090 x 740 x 1092 mm
Rozstaw osi
1435 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
173 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
198 kg
Rama
Aluminiowa

Zawieszenie

Przód
41 mm Widelec teleskopowy typu upside-down z tłumieniem olejowym
Tył
Wahacz aluminiowy z siedmo-pozycyjną regulacją napięcia wstępnego sprężyny; skok 128mm

Hamulce

Przód
2x 296mm, 2 tłoczkowe zaciski
Tył
1 x 220mm
ABS
Opcjonalnie (waga + 4kg)

Silnik

Typ
chłodzony cieczą czterosuw
Pojemność skokowa
599 ccm
Stopień sprężania
12.0:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Eksploatacja Honda CB 600F Hornet

Opony

Opona przód
120/70-17
Opona tył
180/55-17

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.5
Zalecana klasa lepkości
Semi-Synthetic, 10W/40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Suzuki GSR 600 (2006 - 2010)Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)Honda CBF 600S (2004 - 2007)

Yamaha FZ6 600 Fazer S2 (2006 - 2010)Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności