Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Pozostałe Generacje Modelu Honda CB

Spalanie: 5.43
Dodaj
Ilość raportów: 20

Spalanie Honda CB 600F Hornet

Minimalne: 4.31

Średnie: 5.43

Maksymalne: 7.34

Opinie o Honda CB 600F Hornet

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 30

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.6
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.6
Przyciąganie wzroku: 4.4
Ocena: 5/5 | Autor: Majkel
Polecam gorąco! To mój pierwszy motocykl i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nadaje się dla świeżoupieczonego motocyklisty, pod warunkiem, że ów motocyklista na karku posiada głowę :) Moc jest absolutnie wystarczająca. Kiedy trzeba, potrafi ruszyć lub natycmiastowo przyspieszyć. Świetnie się prowadzi - zwłaszcza w jeździe miejskiej - drobny, wąski - łatwo przejeżdza przez korki. Stylistyka w mojej ocenie jest idealna i nie czuję najmniejszej potrzeby zmiany czegokolwiek - no, może z biegiem czasu lusterka i kierunkowskazy :)
Do jazdy z plecakiem równiez bardzo dobry. Ja ważę +/- 62 kg, mój plecak w granicach 50 kg - czuć różnicę w jeździe, ale mocy nie ubywa. Na pewno kiedyś zmienię mojego Horneta na coś innego, bardziej turystycznego, ale póki co - cieszę się z jazdy!
Skomentuj | Przydatna (9) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Góral
Jest to rewalacyjny motocykl. Bardzo wytrzymały, bezawaryjny, skrętny i wystarczająco szybki. polecam kazdemu :)
Skomentuj | Przydatna (19) | Nieprzydatna (14)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Agresywny dźwięk, niezniszczalny i bezawaryjny silnik, niskie spalanie.
Skomentuj | Przydatna (7) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Adam :)
Mimo że Hornet jest ze mną dopiero od roku to chciałbym podzielić się swoją opinią. Motocykl moim zdaniem należy do jednych z lepszych w swojej klasie nie tylko ze względu na osiągi i niezawodność silnika ale też ze względu na walory estetyczne. Jest to lekki, nieduży i zwinny motocykl który świetnie nadaję się do jazdy w mieście ( idealny do przeciskania się w korkach) a też dobra alternatywa do wypadu za miasto o ile nie będziemy rozwijać wyścigowych prędkości. Pomimo być może "niepozornych rozmiarów" moto bardzo ładnie się zbiera i daje dużo frajdy a co najlepsze swoim rozkładem masy i odpowiednio ułożonym środkiem ciężkości już od pierwszej jazdy zachęca do żwawego pokonywania zakrętów (po prostu aż sam się prosi). Jeśli chodzi o wady myślę, że są one mało znaczące ale warto wspomnieć tu trzech minusach:
1) o dość słabym brzmieniu oryginalnego wydechu (pomimo iż zadbany wypucowany komin prezentuję się zjawiskowo)
2) bardzo słabej lecz jak wiadomo typowej dla nakedów ochronie
3) jako trzeci minus to minus na akumulatorze.


Generalnie motocykl niedrogi, super się prezentuje, łatwy w prowadzeniu i ma przysłowiowe pier***cie.

Pozostałych wad nie ma :P same plusy

LwG ! Pozdro
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
2019-05-15 21:26:47 | Autor: ojejku
To już za te wady można pokochać :)
Ocena: 5/5 | Autor: Giepson
Mam tę maszynkę w wersji FA z 2012 roku, czyli po faceliftingu z ABS (a raczej CBS). Zacznijmy od silnika - ten blok o pojemności 600 cm został wydarty z CBR 600 RR z tą różnicą, że RR miała 120 koni mocy przy 13k obrotów i 66,6 Nm przy 11k obrotów. W Hornecie charakterystyka się zmieniła. Mamy mniej mocy i nieco mniejszy moment obrotowy ALE maksymalne ich wartości są dostępne wcześniej, różnica w przyspieszeniu do 100 jest niezauważalna (0,2 sek) a zużycie paliwa jest znacznie niższe w przypadku Horneta. Przy okazji moc oddawana jest równomiernie więc kierowca nie zgubi nagle kapci a plecaczek się nie zgubi. Motocykl prowadzi się bardzo dobrze - można by nawet powiedzieć, że motocykl ma chęć pomóc kierowcy w prowadzeniu. Zachęca on do pokonywania zakrętów i jest w stanie wybaczyć wiele błędów. Mówi się, że 600cm na pierwszy motocykl to straszny pomysł a ten motocykl mówi nam, że to przekonanie jest bzdurą. Jest bardzo przyjazny początkującym wbrew papierowym liczbom. Ale najważniejsze pytanie - do czego ten motocykl? Osobiście używam go do jazdy po Warszawie. Przeciskanie się w korkach to bułka z masłem z tym sprzętem ponieważ jest wąski a jednocześnie zachowuje on stabilność nawet przy bardzo niskich prędkościach. Myślę, że nadałby się on również do turystyki oraz na tor ze względu na sportowe korzenie. Jednak nie miejmy złudzeń - to golas stworzony do miasta. Wspomnę jeszcze o hamulcach - te są bardzo poprawne. Dozowanie siły hamowania jest intuicyjne a motocykl wytraca prędkość zgodnie z oczekiwaniami kierowcy. Nie ma tu czegoś takiego jak "kurczę, za wcześnie / za późno zacząłem hamować". ABS działa i nie wywołuje drżenia klamki hamulca. Układ kontroluje siłę hamowania i pomaga kierowcy dohamowując drugim hamulcem - czyli jak hamujemy przodem to układ z automatu używa tylnego hamulca i analogicznie. Motocykl uznawany jest za bezawaryjny i póki co mogę śmiało to potwierdzić. Poza wymianą rzeczy takich jak olej, filtry, łańcuch, zębatka itp. nic się nie dzieje z motocyklem. Słowem - polecam z całego serca. Pozdrawiam.
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: True!
Jest super! Latam na nim od 4 lat, nie robiłem w nim nic...Wymiana napędu i olejów, jednak to norma.

Silnik kręci wspaniale! jednak nigdy na pełnym baku nie zrobiłem więcej niż 300km :) Lubie wysokie obroty, a ten motocykl to zapewnia! Zawracanie? Na filmiku praktycznie nic nie widać :P Dla wyćwiczonych wystarczy na spokojnie jeden pas! Zakręty pokonuję niczym prawdziwy moto sportowy! Wspaniale się trzyma, ze 2x zdarzyło mi się zahaczyć podnóżkiem o nawierzchnie asfaltu. Można się pobawić!


Polecam każdemu! Dla zaawansowanych oraz dla tych początkujących! :)
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: BaJaDeRR
Jak dla mnie zajebisty maszyna polecam każdemu mój spisuje się idealnie !
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: ❤HORNET❤
W hondzie hornet najlepsze jest jak przyśpiesza, do połowy obrotów jest spokojny, a później tylko łzy w oczach, honda za każdym razem zaskakaje, nawet o tym niewiedząc.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Ziki
Moto z 2011 roku zrobiłem nim około 12 tyś w 3 sezony, fajnie ładnie się zbiera hamulce też ok prędkość maksymalna 248 powyżej 180 trochę brakuje mocy, moto bezawaryjne. Jedyny minus to brak owiewki przy wyższych prędkościach głowę urywa ;) polecam wywalić katalizatory od razu moto dostaje dodatkowej mocy, i szersza kiera
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: wojtas
zajebisty
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 1/5 | Autor: Gość
Bezna
dzieja, nie polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (38)
rozwiń

Honda Hornet 600

Pierwsze generacja horneta pojawiła się na rynku prawie 20 lat temu, znacząco przyczyniając się do rozwoju segmentu usportowionych nakedów. Niska waga, silnik który uwielbiał wkręcać się na wysokie obroty i bardzo przyjemne pokonywanie zakrętów. Szerszeń przez wiele lat pompował swoje żądło, bądźmy jednak szczerzy - rama pochodziła od 250'tki, i okazywała się zbyt miękka, silnik zaadaptowano z przedpotopowej CBR F3, które budowano jeszcze z części po parowozach a zawieszenie stanowiło bardzo prostą konstrukcję.

PC41 - Po 9 latach walki przyszedł czas na nowy model

W salonach pojawił się nowy szerzeń. Zupełnie nowy, znacznie nowocześniejszy.

Zamiast okrągłej lampy dostaliśmy świeżo wyglądający reflektor, z którego wyrasta elektroniczny kokpit, utrzymany w kolorystyce, którą znamy z ostatniego rocznika poprzedniego modelu.Chociaż zegary są czytelne w każdych warunkach i względnie nowoczesne, to inżynierom hondy chyba zabrakło trochę pomysłów - ponieważ zegary wyglądają jak mix tych z GSR'a i SV'ki.

Nowe żądło

Bak, nadal ładny i jednocześnie większy o 3 litry, i kanapa od której zdecydowanie oddziela się żądło nowego szerszenia zakończone lampą. To bardzo charakterystyczne dla tego modelu. Jedni pokochali taki tył, drudzy jak ja - stwierdzili, że hornet wygląda jakby mu odpadło kilka plastików.

Nowe sportowe korzenie

Jednak zmiany wizualne to tylko początek. Honda dała swojemu motocyklowi nową, grzbietową aluminiową ramę - skręcaną z trzech elementów. Z przodu na stałe zawitało zawieszenie typu USD (dostępne wcześniej w ostatnim roczniku starego szerszenia), nowy wahacz wraz z większą oponą (180mm) ale przede wszystkim - nowy silnik. Podobnie jak u protoplasty pochodzi on ze sportowej maszyny Hondy, jednak tym razem znacznie nowocześniejszej - modelu CBR 600RR. Mamy więc nowoczesną konstrukcję, zasilaną wtryskiem paliwa, która generuje 102 KM.

Hornet stał się mocniejszy, nowocześniejszy jednak czy zachował swój lekko drapieżny charakter i ogromną uniwersalność?

Niezłe heble, bardzo dobre prowadzenie się w zakrętach to największe zalety Hondy. Nie wiem jakim sposobem, ale motocykle spod wielkiego skrzydła są świetnie wyważone i bardzo przyjemne podczas jazdy. Hornet uwielbia zakręty, a przerzucanie go między zakrętami podczas szosowej jazdy - to czysta frajda. Nie jest to może topowa, sportowa szlifierka - ale w klasie nakedów szerszeń świetnie sobie radzi i pokazuje, że mimo nowego wyglądu żądło nadal jest ostre!

Nowy charakter silnika

Nowa jednostka napędowa zupełnie zmieniła charakter Horneta. Wcześniejsza wersja gaźnikowa nie lubiła niskich obrotów, reagowała wtedy ospale, niemrawo i bardzo niechętnie - zdecydowanie najwięcej działo się pomiędzy 10 a 14 tyś obrotów. Teraz zabawa się zmieniła. 

Potwierdza to porównanie elastyczności ze starym Hornetem. Od 60 do 100 km/h nowy model rozpędza się o sekundę szybciej niż poprzednik, a od 140 do 160 km/h ma pół sekundy przewagi. To oznacza, że już z dolnych obrotów nowy szerszeń zdecydowanie chętniej zabiera się do roboty. Szybciej się rozpędza, a przy pracuje bardzo przyjemnie. 

A co gdy zapuścimy się w wyższe obroty? Wtedy mały diabełek z CBR600RR łypie na świat jednym okiem i w akompaniamencie wysokich dźwięków gwałtowniej napędza Szerszenia. To lubimy! Szerszeń gdy tylko jest okazja lubi trochę poszaleć. 

Silnik CBR-a 600 ma jeszcze jedną zaletę – jeśli go nie katujesz, niewiele pali.

Lifting

W 2011 roku przeprowadzono lift tego modelu, zmieniając przednią lampę a także tył motocykla. Parametry techniczne pozostały bez zmian. 

Dane techniczne Honda CB 600F Hornet

Osiągi

Moc max.
102 KM / 12000 rpm
Max. moment obrotowy
63.5 Nm / 10500 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3.5 s
V-max
224 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
19 L

Silnik

Typ
chłodzony cieczą czterosuw
Pojemność skokowa
599 ccm
Stopień sprężania
12.0:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2090 x 740 x 1092 mm
Rozstaw osi
1435 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
173 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
198 kg
Rama
Aluminiowa

Zawieszenie

Przód
41 mm Widelec teleskopowy typu upside-down z tłumieniem olejowym
Tył
Wahacz aluminiowy z siedmo-pozycyjną regulacją napięcia wstępnego sprężyny; skok 128mm

Hamulce

Przód
2x 296mm, 2 tłoczkowe zaciski
Tył
1 x 220mm
Abs
Opcjonalnie (waga + 4kg)

Eksploatacja Honda CB 600F Hornet

Opony

Opona przód
120/70-17
Opona tył
180/55-17

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.5
Zalecana klasa lepkości
Semi-Synthetic, 10W/40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Suzuki GSR 600 (2006 - 2010)Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Triumph Street Triple R 675 (2013 - 2015)Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Triumph Street Triple 675 (2007 - 2012)Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności