Honda CB 600F Hornet (1998 - 2003)

Opinie o Honda CB 600F Hornet

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 19

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.5
Ocena: 5/5 | Autor: Mario
Silnik-uważam, że to solidna konstrukcja lecz trzeba uważać na napinacz i oringi chłodniczki oleju. Stuki z okolic napinacza mogą wpędzić do grobu ale widać ten typ tak ma. Kolejną rzeczą są iglice które jeszcze dają rade ale przy 64kkm będą nadawały się do wymiany. Sam blok silnika trochę trudny do mycia. Hamulce-idealne nie są mimo, że spokojnie można na 2 palce hamować ze 160km/h do zera ale mam nadzieję, że będą jeszcze lepsze po wymianie przewodów na stalowy oplot i oryginalne klocki Nissina. Bezawaryjność-Motocyklem przejechałem puki co 4kkm bez przygód w różnych warunkach no po za odkręceniem się nakrętki wału korbowego :D(rzygał olejem na cały prawy bok). Po drodze zrobiony serwis gaźników i zaworów. Zza wczasu wymieniłem także o-ringi chłodniczki oleju. Przebieg mam nadzieję oryginalny - 56kkm, rocznik '00. Frajda z jazdy-Motocykl lubi łapać shimmy na nierównościach, ma dziadowskie turystyczne opony dunlopa, przedni amortyzator bardzo miękki(chyba przez to łapie shimmy), strasznie odbija na dziurach, po 200km ciągłej jazdy odpada dupsko ale sama pozycja jest prze super. Mimo takich mankamentów frajdę zjazdy oceniam na 5 bo zawsze się na hornecie odstresuję :) Przyciąganie wzroku-mimo zalewu tego modelu(co 5 na zlocie to hornet) bardzo zwraca uwagę na ulicy pewnie dlatego, że jest czarny i ma przelotowy komin dominatora. Co do komina to nie jest taki zły, fajnie strzela w okolicach 5k/rpm :) Całokształt-Jest to mój pierwszy poważny motocykl. Z początku bałem się nim jeździć ale wystarczył jeden dzień. Jest przewidywalny dla rozsądnej osoby, super pozycja kierowcy, jak odkręcam manetkę to moto potrafi dać radość z jazdy. 3 największe minusy? Mały bak, słaba ochrona przed wiatrem bez owiewki, siedzenie, które jest największym nieporozumieniem w tym motocyklu.
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (0)
2017-04-02 23:16:05 | Autor: Montanita
Polecam odwiedzić Forum Hondy Hornet , jest tam temat odnośnie siedzeń i osób, które je wykonują, ja swoje robiłem u Mx-wulkan'a i jest idealne, zarówno z wyglądu jak i klei się dupsko :P
Ocena: 5/5 | Autor: speedex
Mam horneta z 2006 roku i bardzo dobrze się nim jeżdżi, bezawaryjny i dobrze się prowadzi nie zgodzę się z napinaczem rożrządu, który był wadą w większości hornetów. Lecz niektóre modele są bezawaryjne aż do wymiany łańczuszka rozrządu
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Mietek
mam horneta z 2002 r cudowny sprzęt z każdym przejechanym km coraz bardziej go kocham, silnik kowadło jak przystało na hondę hamulce o wiele lepsze niż w bandycie z roku 2003, lecz bolączki hondy zostały już zaczyna słychać napinacz
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Jacool
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Marcin
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: PYZA1987
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Podobne: 3 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gerarth
Bardzo przyjemny i żwawy sprzęt! Polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Misiek!!!!
polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (4)
2016-11-06 18:09:28 | Autor: niemi
pod każdą recenzją ten sam tekst, no weź się zlituj paj
rozwiń

Spalanie: 6.48

Dodaj
Ilość raportów: 17

Spalanie Honda CB 600F Hornet

Minimalne: 5.12

Średnie: 6.48

Maksymalne: 9.10

Pozostałe Generacje Modelu Honda CB

Honda CB 600F Hornet

W 1998 roku Honda dała światu nadzwyczaj prosty motocykl. Klasyczna, okrągła lampa, zadziorna linia nadwozia i silnik dający więcej radości niż słoik Nutelli. Nie był to jednak wyznacznik nowych trendów, ale odpowiednio zaplanowany atak. Suzuki ze swoimi bestsellerami w postaci Bandita 600 i SV650, oraz Yamaha Fazer 600 doczekały się godnego przeciwnika.

Małe rzeczy

Honda inspirację czerpała ze 250-tki, która świetnie przyjęła się na rodzimym, japońskim rynku. Trudno się dziwić. Jak inaczej zareagować na motocykl, produkujący ponad 40 KM ze swojego czterocylindrowca rozkręcającego się do blisko 18.000 obrotów? I mówimy o pojemności 250 cm³. A taka właśnie była Honda CB 250 Hornet.

Horneta postanowiono powiększyć do klasy 600 i wysłać do Europy. W tym celu zamontowano w nim silnik ze sportowej CBR 600 F3, z nieco zmienioną charakterystyką. Zwięksenie elastyczności silnika kosztowało ok. 10 KM.

Użądlić rywali w wydech

Na reakcję rynku nie trzeba było długa czekać - nowe dziecko Hondy przyjęto z ogromnym entuzjazmem. Sprzedaż rosła w ogromnym tempie i nie ma się czemu dziwić - Hornet zmiótł z tronu swojego największego rywala - Bandita 600. Należąc do tej samej klasy Honda była lżejsza o blisko 20 kg i jednocześnie mocniejsza o niecałe 16 KM.

To miało bezpośredni wpływ na prowadzenie motocykla i charakter - Hornet posiadał ostre żądło, które skutecznie ukróciło bandycki styl życia Suzuki. Szerzeń prowadził się na tyle dobrze, że w wielu krajach utworzono amatorską ligę Hornet Cup, gdzie z powodzeniem można było ścigać się na tych maszynach.

18 lat później

Po osiągnięciu pełnoletności przez pierwszą generację Horneta - trafiła ona w nasze ręce. Od tego motocykla wymagałem bardzo dużo, bo to właśnie on śnił mi się po nocach jako nastolatkowi. Klasyczny wygląd z zawadiacko pociągniętym wydechem pod ogonem nadal do mnie trafia. Pociągły bak, okrągła lampa i proste zegary - końcówka lat '90 była świetna.

Sportowe geny

Silnik generuje moc 96KM to sporo jak na klasę nakedów z tamtego okresu - wreszcie mogłem to skonfrontować z rzeczywistością. Jak smakuje lot na szerszeniu?

Pierwsze metry sprawiły, że mało nie zleciałem z siodła. I to nie z powodu przyspieszenia a zawodu z jego braku. Do 6 tyś obrotów silnik niewiele sobie robi z naszego usilnego otwierania przepustnicy na full. Motocykl spokojnie zbiera się do galopu. Spokojnie robi się coraz głośniej i szybciej by dopiero przy 9.000 rpm wysunąć swoje żądło.

Wówczas motocykl całkowicie zmienia swoje oblicze, rekcja na gaz staje się mocniejsza i wyraźna - Hornet dynamicznie wciska głowę bikera między ramiona, a każdemu wyjściu z zakrętu towarzyszy wycie akcesoryjnego wydechu Arrow. Na ten moment czekałem! Moc, wiatr i ryk silnika - początkowo ospały motocykl zmienia się w świetną maszynę. Zdecydowanie węższa kierownica niż w Bandicie czy Fazerze daje pełne panowanie nad kierunkiem jazdy i składnia do agresywniejszego pokonywania łuków. Honda cieszy się na każdy zakręt który widzimy.

Hamulce nie należą do tych wybitnie sportowych. Dwutłoczkowe zaciski dobrze radzą sobie z tarczami o średnicy 296mm i na każde nasze zawołanie zabierają się do roboty. Tył to porażka, ale jest to prawdopodobnie przypadłość naszego egzemplarza.

Przetrącony kręgosłup?

Hornet to motocykl, który już za życia stał się ikoną i marką samą w sobie, jednak nawet on nie jest idealny. Kupując używanego Horneta warto zajrzeć pod bak i siedzenie - ponieważ jeżeli motocykl brał udział w wypadku, to mogło dojść do wybrzuszenia ramy. Takich egzemplarzy radzimy unikać.

Aby wykrzesać z silnika wszystko co najlepsze trzeba go niestety wysoko kręcić, a to generuje wyższe spalanie. Ciągły banan na twarzy osuszy nam zbiornik w tempie 7L/100km. Ale kto by o tym myślał podczas jazdy? Nawet tej dłuższej. Hornet to z założenia miejski motocykl, jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby z wysokości jego siodła zwiedzać bardziej różnorodne krajobrazy. Brak szyby może nieco wymęczyć w dłuższej trasie, ale zwykłe drogi to raj dla szerszenia.

Podsumowanie

 Czy warto zainteresować się tą maszyną? Warto. Osobiście wybrałbym wersję po lifcie. To maszyna w którą bardzo szybko się wjeździsz i z chęcią będziesz go odpalał ponownie.

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Suzuki SV 650N (1999 - 2002) vs Honda CB 600F Hornet (1998 - 2003)

Suzuki SV 650N (1999 - 2002)Honda CB 600F Hornet (1998 - 2003)

Suzuki GSF / Bandit 600N (2000 - 2004) vs Honda CB 600F Hornet (1998 - 2003)

Suzuki GSF / Bandit 600N (2000 - 2004)Honda CB 600F Hornet (1998 - 2003)

Suzuki GSX-R 600 (2015) vs Honda CB 600F Hornet (1998 - 2003)

Suzuki GSX-R 600 (2015)Honda CB 600F Hornet (1998 - 2003)

Suzuki SV 650S (2003 - 2012) vs Honda CB 600F Hornet (1998 - 2003)

Suzuki SV 650S (2003 - 2012)Honda CB 600F Hornet (1998 - 2003)

Dane techniczne Honda CB 600F Hornet

Osiągi

Moc max.
95 KM / 12000 rpm
Max. moment obrotowy
64 Nm / 10000 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3.5 s
V-max
226 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
16 L

Silnik

Typ
chłodzony cieczą czterosuw
Pojemność skokowa
599 ccm
Średnica × skok tłoka
65 x 45.2 mm
Stopień sprężania
12.0:1
Układ zasilania
Gaźnik

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2055 x 745 x 1070 mm
Rozstaw osi
1420 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
176 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
198 kg
Rama
Stalowa

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy 41mm; skok 125mm
Tył
Wahacz aluminiowy z siedmo-pozycyjną regulacją napięcia wstępnego sprężyny; skok 128mm

Hamulce

Przód
2x 296mm, 2 tłoczkowe zaciski
Tył
1 x 220mm
Abs
Nie

Eksploatacja Honda CB 600F Hornet

Opony

Opona przód
120/70-17 (do 2000r - 16 cali)
Opona tył
180/55-17

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.5
Zalecana klasa lepkości
Semi-Synthetic, 10W/40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu