10 najgorętszych premier na 2017 - na te motocykle czekamy!

Zbliża się gorący okres premier motocyklowych. Honda, Yamaha, Suzuki, Ducati i inni zwierają szyki. Przygotowaliśmy małe zestawienie, w którym ujęliśmy modele, na których prezentację czekamy najbardziej. Kto nas zaskoczy?

Wszystko co najlepsze i przeznaczone na rynek europejski zostanie pokazane na dwóch imprezach:

  • INTERMOT (Kolonia, 05-09.10.2016)
  • EICMA (Mediolan, 08-13.11.2016)

Jest coś, co studzi nasze emocje. Większość nowych modeli to nie owoc nowych trendów i oznaka rozwoju branży, ale efekt zmian w przepisach prawnych. Chodzi oczywiście o normę Euro4 i ABS w każdym nowym motocyklu. Ale jest kilka trendów, które budzą nasze zainteresowanie. Zaczynamy!

10. BMW R NineT Pure / Racer- model R NineT zadebiutował w 2015 roku. Od tamtego czasu ukazała się również bardzo interesująca wersja Scrambler. Ale to nie koniec! Bawarczycy przyszykowali dwa nowe warianty BMW R NineT - Pure i Racer. Podoba się stylistyka rodem z Rajdu Paryż-Dakar? A może jednak okrągła owiewka niczym z torów wyścigowych lat '60? Szerzej o nowych modelach pisaliśmy tutaj: BMW idzie w klasyki?

9. Ducati Supersport S – motocykl, którego prezentacja w lipcu owiana była atmosferą tajemnicy. Ściśle limitowany dostęp do nowego modelu, zakaz fotografowania itp. to rozbudziło wyobraźnię. Podsumowując Supersport to mix wszystkiego co dobre w motocyklach Ducati. A jaki będzie efekt? Nowy trend na turystyczne plastiki? Czy raczej Panigale dla ubogich?

8. Honda X-ADV – czyli terenowy skuter od Hondy! Projektanci od wielkiego skrzydła sięgnęli do niszy, która pozostawała niezagospodarowana. X-ADV to w zasadzie Honda NC750 przerobiona na skuter. Przyjazny silnik, technologia DCT i duża trwałość. Skończy na szczycie, czy w piachu?


7. Ducati Scrambler DS / Scrambler RC - Ducati drenuje modę na pseudo-autentyczne klasyki. W stosunku do standardowego Ducati Scrambler zapowiada się kilka zmian wizualnych.  Spoko, milenialsi to łykną ;)

6. Kawasaki 900RS -  Co poradzić? Lubimy ten styl, nawet jeżeli zmierza w ślepą uliczkę.

5. Husqvarna 401 VITPILEN - jak w modernistyczny sposób interpretować tradycję pokazuje natomiast Husqvarna. VITPILEN to prawdziwa fuzja: skandynawskie korzenie, austriacki projekt, hinduskie wykonanie. Koncepty zaprezentowane w 2014 roku przeszły długą drogę. Motocykl, który trafi na rynek bazować będzie na KTM 390 Duke. Resztę zweryfikują konsumenci.

4. MV Agusta Brutale 1000 - Zbita masa, szlachetne materiały, agresja bijąca z każdego detalu. Ciężki rok restrukturyzacji i niepewności co do przyszłości MV Agusty ma być zakończony mocnym uderzeniem. Tradycyjnie. Zobaczymy, czy tym razem marketingowcy z Varese wykażą więcej cierpliwości niż w przypadku motocykla współtworzonego z Zagato. Piękny głowonóg - F4Z Zegato zamiast 4 września trafił przed światło reflektorów 2 tygodnie przed oficjalnym terminem.


3. Honda CBR 1000RR Fireblade – najważniejsza premiera Hondy na ten rok. Zmieniony wygląd, wzbogacona elektronika, kilka usprawnień i dostosowanie do normy Euro4. Poza tym to stary, dobry Fireblade - najbardziej drogowy superbike na rynku. Chce się więcej ;) O naszych oczekiwaniach pisaliśmy tutaj. Premiera już 4 października!

2. Yamaha YZF-R6 - Yamaha długo trzymała w niepewności co do nowego modelu R6. Dziś Yamaha staje przed szansą zdominowania klasy supersport. Nie wyjaśniona pozostaje jednak zagadka co do wyglądu nowej R6. Czy projektanci skłonili się ku kontrowersyjnemu wyglądowi R1? Zwiastun nowego modelu możecie zobaczyć tutaj.

1. Suzuki GSX1300R Hayabusa – Pogłoski na temat nowej Hayabusy krążyły w sieci kilka miesięcy temu. Mowa była o przełomie: o turbo, o mocy 300 KM... Ale od tamtego czasu zapanowała pełna napięcia cisza... Nowa Hayabusa to konieczność. W kwietniu na własne uszy słyszeliśmy potwierdzenie o premierze nowego GSX1300R z ust przedstawiciela Suzuki w Polsce. Od tamtego czasu zero zdjęć, zero zwiastunów, zero oficjalnych zapowiedzi. Liczymy na to, że to tylko celowa strategia i zostaniemy mile zaskoczeni!