Ducati Supersport S - sekretny projekt ujrzał światło dzienne!

Jakiś czas temu (a konkretnie tutaj) pisaliśmy o dwóch nowych motocyklach od Ducati, które zostaną okazane na początku lipca podczas World Ducati Week. Jeden z naszych typów się sprawdził, ale drugi to zaskoczenie. Wraca Ducati Supersport!

Ponad 80 tysięcy Ducatisti odwiedziło w ostatni weekend tor w Misano by świętować urodziny swojej ulubionej marki motocykli. Sądząc po relacjach impreza była udana. Najwięcej uwagi przyciągnęła specjalna edycja Ducati Panigale 1299 i drugiego, trzymanego w sekrecie motocykla. O ile specjalna edycja Panigale została obfotografowana ze wszystkich stron, ujeżdżona na torze i obmacana przez setki fanów, o tyle prezentacja drugiego motocykla przebiegała zupełnie inaczej...

Ekskluzywna forma prezentacji miała podnieść prestiż motocykla. Udało się.

Do zamkniętej strefy w której znajdował się motocykl nie wolno było wnosić telefonów, aparatów, ani kamer. Ale czy w dzisiejszych czasach taki zakaz ma szansę powstrzymać przed zrobieniem zdjęcia? No właśnie - zdjęcie przeciekło. Widać na nim Ducati Supersport S. Model SuperSport istniał już w przeszłości - jego produkcja została zaprzestana 10 lat temu, w 2007 roku. Dla jasności - SuperSport w tym przypadku wcale nie oznacza motocykla o pojemności 600 cm³. Ducati SS był motocyklem sportowo-turystycznym, z silnikiem w zależności od modelu o pojemności 803-904 cm³. Generował ok. 80 KM.

Dwa niemal bliźniacze motocykle w ofercie Ducati? 959 Panigale i Supersport S?

Ale dosyć o historii. Supersport zapowiada się na połączenie wszystkiego co w Ducati najlepsze. Mamy więc przód przypominający ten w 959 Panigale. Szyba o regulowanej wysokości przeszczepiona została z Multistrady. Rama, wahacz i zawieszenie to elementy zaczerpnięte z Monstera 1200. Zaś silnik to jednostka znana  czerwonego supermoto - Hypemotarda. Silnik Supersporta będzie się różnić od tego w 959 Panigale tylko o 18 cm³. Ducati zapewnia, że będą to dwa różne motocykle. Podczas gdy 959 Panigale to wyścigowy motocykl którym można również jeździć po ulicy, to Supersport ma być sportowym motocyklem drogowym dla "każdego". Ducati chce przyciągnąć nowych miłośników marki oferując im prostotę jazdy, satysfakcjonujące osiągi i korzystną cenę.

Tyle z zapowiedzi. Różnicę, jaką można dostrzec w stosunku do Panigale to wyżej usytuowana kanapa pozwalająca na zabranie pasażera. Moc maksymalna wyniesie zapewne ponad 110 KM. Pełna specyfikacja nie jest jak na razie znana. Oficjalna premiera motocykla będzie miała miejsce w listopadzie na EICMA 2016 w Mediolanie.