Opinie o Suzuki GSR 750

Opinia: 4.9/5

Liczba głosów: 6

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Bardzo przyjemny motocykl.Spalanie na poziomie 5-5.5,do miasta i na niedługie trasy super.Na dłuższe trasy wymnienił bym siedzenie.Prędkość maksymalna niby 225,mi pokazało 240km/h???? i to chyba max.Fajny agresywny,kańciaty wygląd.Po dołożeniu wyższej szyby,wiatr przestał być straszny jak na nakeda.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
2020-03-08 20:17:04 | Autor: Mariqa
Piszesz o szybie Puiga? Przy 140 zaczyna rwać na seryjnej i trzeba się zacząć klasc
Ocena: 5/5 | Autor: Wojtek
Motocykl posiadam drugi rok. Jeździłem na wielu motocyklach ale tym zdecydowanie najlepiej mi się jeździ. Zwinny, elastyczny i szybki. Polecam!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Grucha
Swietny motocykl, zwinny w zakertach, na prostej japa cieszy sie na każdym biegu.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń
Spalanie: 6.30
Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Suzuki GSR 750

Minimalne: 5.50

Średnie: 6.30

Maksymalne: 7.00

Suzuki GSR 750 (2011)

Ogromny sukces Kawasaki z modelem Z750 nie mógł przejść bez echa wśród innych producentów motocykli. Suzuki przygotowało stosowną odpowiedź - choć zwlekało z nią bardzo długo (naszym zdaniem zbyt długo), bo model GSR750 zadebiutował dopiero 7 lat po premierze słynnej kawy. 

Podobnie jak przy modelu GSR600 tak i większy brat czerpie najważniejsze podzespoły ze stajni sportowych motocykli Suzuki - tym razem użyto modelu GSX-R750. Nowy naked przejął więc jednostkę napędową którą odpowiednio zmodyfikowano - praca silnka stała się mniej agresywna, linia mocy się wygładziła a środkowy zakres obrotów stał się zdecydowanie bardziej użyteczny. Brzmi to całkiem nieźle, jednak inżynierowie Suzuki nieco się zagalopowli z tym "uspokajaniem" silnika w efekcie czego - 750tka, choć w równy i przyjemny sposób to generuje jednak jedynie 105 KM i 80 Nm. 

Co kryje w sobie agresywna sylwetka?

Elastyczność jest tutaj bardzo dobra, ale bardzo agresywny wygląd sugerowałby większą moc i dynamikę motocykla w wyższej partii obrotów - tymczasem tam po prostu nic się nie dzieję. Im bardziej agresywnie chcemy jechać, tym większe rozczarowanie czujemy - GSR porzucił swoje korzenie i stał się dynamicznym, ale tylko agresywnie wyglądającym mieszczuchem. 

Podobne zachownie znajdziemy w układzie hamulcowym - który choć odziedziczył te same tarcze co Gixx, to dostał 2 tłoczkowe zaciski zamiast 4 tłoczkowych. Efekt? Dodajcie do tego dodatkowe 15-17 kg wagi więcej niż wspominany GSX-R i już wszystko wiadomo. GSR750 hamuje nieźle w mieście, ale tylko nieźle. 

Wygodny, przyjemny napompowany szpaner

Taki właśnie jest GSR750. Wygląda świetnie, ma trwał i bardzo elastyczny silnik i sprawne hamulce. Jeździ się nim wygodnie i przyjemnie - pomimo jego dumnego wyglądu znajdziemy w nim więcej użyteczności na co dzień niż sportowych doznań. 

Dane techniczne Suzuki GSR 750

Osiągi

Moc max.
105.0 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
80.0 Nm / 9000 rpm
V-max
223.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.5 L

Zawieszenie

Przód
41mm , odwrócony widelec przedni KYB, sprężyny śrubowe, skok 120 mm
Tył
stalowy wahacz, KYB monoshock, spręzyna śrubowa, skok 135 mm

Hamulce

Przód
2x tarcze 310 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 240 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarze z ABS

Silnik

Typ
czterocylindrowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
749.0 ccm
Stopień sprężania
12.3:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa, cyfrowe CDI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre,
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2115 x 785 x 1060 mm
Rozstaw osi
1450 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
210.0 kg
Rama
podwójne dźwigary, stalowa, rurowa

Eksploatacja Suzuki GSR 750

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W), bezdętkowa
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W), bezdętkowa
Koło przednie
17M/C × MT3.50, aluminiowe
Koło tylne
17M/C × MT5.50, aluminiowe

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.2
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.6
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch RK525ROZ5Y
Długość łańcucha
116 ogniw

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.8
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Suzuki GSR 750 (2011)Kawasaki Z750 (2007 - 2012)

Suzuki GSR 750 (2011)Yamaha MT-07 (2013 - 2017)

Suzuki GSR 750 (2011)Kawasaki Z800 800 (2013 - 2016)

Suzuki GSR 750 (2011)Kawasaki Z800 800 wersja E (2013 - 2016)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności