KTM Duke 790 (2018)

Skalpel - czyli nowy Duke, z pierwszym w historii pomarańczowych - dwucylindrowym silnikiem rzędowym LC8c.

Książę z dwoma cylindrami 

Motocykl ma być bezbłędnie ostry i skuteczny. Za moc odpowiada nowy silnik o pojemności 799ccm - produkujący 105 KM i 86 Nm w standardzie. KTM już zapowiedział dedykowany zestaw od Akrapovic'a. 

Do tego dodajmy niską masę własną na poziomie 169 kg (na sucho), zawieszenie od WP oraz niezły układ hamulcowy (2x300mm, 4 tłoczkowe zaciski) i mamy świetnego rozrabiakę.

KTM wyposaży swój motocykl w m.in sprzęgło antyhoppingowe (na takim wariacie to obowiązek :)) a także ABS, kontrolę trakcji wraz z kilkoma trybami jazdy. M.in. Rain, Sport, Street ale także Supermoto! Tryb jazdy Supermoto wyłącza wszelkie systemy bezpieczeństwa i umożliwia zawijanie tyłem, jazdę na gumie i wszystko to, czego nie powinniśmy robić na drogach publicznych.

Konkurencja? 

KTM uderza w Yamahę , a dokładniej w serię MT. Lekkie maszyny z silnikami o potencjale mierzonym przede wszystkim w niutonometrach. Duke 790 idealnie trafia w sam środek - pomiędzy MT-07 i MT-09.