Pozostałe Generacje Modelu Yamaha MT-09

Opinie o Yamaha MT-09

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 6

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: JD
Poprawione zawiesznie w stosunku do poprzednika, quickshifter, antyhopping, kontrola trakcji na 3 poziomach, 3 mapy silnika i abs. Do tego pełne oświetlenie led. Silnik bezawaryjny o świetnej charakterystyce, z umiarkowanym apetytem na paliwo. Zalety to przede wszystkim fun z jazdy, osiągi wysoce zadowalające. Czuć niską masę. O ile w manewrowaniu to spora zaleta, to objawia się też w postaci lekkiej nerwowości na nierównościach oraz przy wysokich prędkościach. Uważam natomiast, że prędkość maksymalna oraz słaba ochrona przed wiatrem nie powinna być wadą w przypadku nakeda. Jeden z lepszych motocykli na jakich miałem okazję jeździć.
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: elo
lubic
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: marcin
Bardzo fajny
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Vargate
Fun Fun Fun
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: SzaryBorsuk
Dobry moto na co dzień, komfortowy w prowadzeniu, ale raczej dla kogoś po chociaż jednym sezonie. Na mniejszych i lżejszych maszynkach można na początku mieć większą kontrolę, która daje frajdę i pozwala się szybciej uczyć.
Zawieszenie koniecznie trzeba ustawić pod siebie (przód daje radę, ale tył jest średni).
Mało wygodna i tandetna kanapa, zwłaszcza podczas jazdy z pasażerem. Pasażer sam się zsuwa do przodu.
Głośne sprzęgło, krótkie przełożenia 1 i 2 biegu.
Dobre hamulce, na fabrycznych oponach ABS ingeruje bardzo późno.
Kupiłbym ponownie, ale raczej nie nowy.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Wojtek
Przesiadłem się z CB1000r i pokochałem mojego MTka od pierwszego wejrzenia..
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń
Spalanie: 5.80
Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Yamaha MT-09

Minimalne: 3.90

Średnie: 5.80

Maksymalne: 8.00

Yamaha MT-09 (2017)

Yamaha MT-09 pojawiła się na rynku w październiku 2013 roku. Dziewiątka miała być mniej szpanerska niż wielka MT-01 i zapewniać więcej mocy od swoich mniejszych braci (MT-07 i MT-03, o MT125 nie wspominając). Lekka i zwarta konstrukcja napędzana trzycylindrowym silnikiem i niepowtarzalny design MT-09 od początku przykuły uwagę obserwatorów branży motocyklowej. Yamaha promowała swój model jako całkowicie nową koncepcję sportowego motocykla (a zarazem nakeda). Nowe elementy: jak rama, wahacz czy obręcze kół zostały wykonane ze stopu aluminium w technologii CF (Controlled Filling - kontrolowane wypełnianie form). Elektronika motocykla została wyposażona w systemy YCC-T i D-MODE. Wysoki moment obrotowy, masa 188 kg gotowej do jazdy maszyny, szeroki wachlarz użytkowania i atrakcyjna cena miały zapewnić sukces temu motocyklowi.

Nowy Model

w 2017 roku motocykl przeszedł lifting. Pojawiła się nowa przednia owiewka o zdecydowanie bardziej agresywnej stylistyce. Coś jakby połączyć złą osę z transformers. Silnik został w zasadzie taki sam, oferując nam dokładnie taką samą moc - jednak układ wydechowy został przystosowany do spełniania norm spalin E4. 

Od strony technicznej - poprawione zostało zawieszenie z przodu, a także dodany został Quickshifter (QSS), który umożliwia zmianę biegów w górę, bez użycia sprzęgła. 

Turystyczna wersja

Yamaha MT-09 Tracer rozszerza możliwości standardowej MT-09 o daleką turystykę. Powiększony zbiornik paliwa (który w normalnej wersji miał pojemność zaledwie 14 L) wysoka szyba, rozbudowane owiewki z przodu, większy komfort dla pasażera, możliwość łatwego zamontowania kufrów i sakw i wiele innych modyfikacji uczyniły z tego wariantu naprawdę udaną konkurencję dla inncyh turystyków tej klasy.

 

Dane techniczne Yamaha MT-09

Osiągi

Moc max.
115.0 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
87.5 Nm / 8500 rpm
V-max
240 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
14.0 L

Silnik

Typ
trzycylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa
847.0 ccm
Stopień sprężania
11,5 : 1
Układ zasilania
wtrysk paliwa, TCI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2075 x 815 x 1135 mm
Rozstaw osi
1440 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
188 kg
Rama
typu Diamond, aluminiowa
Wysokość siodełka
820 mm

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 137 mm
Tył
wahacz, sprężyna śrubowa, tłumienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza 298 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 240 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
Tak

Eksploatacja Yamaha MT-09

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa (2,5 BAR)
Ciśnienie z tyłu
290 kPa (2,9 BAR)
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT5.50

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.4
Zalecana klasa lepkości
SAE10W30, SAE10W40, SAE10W50, SAE15W40, SAE20W40, SAE20W50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Yamaha MT-09 (2017)KTM Duke 790 (2018)

Triumph Street Triple 765 S (2017)Yamaha MT-09 (2017)

Yamaha MT-09 (2017)Honda CB1000R (2018)

Triumph Street Triple 765 RS (2017)Yamaha MT-09 (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności