Yamaha MT-09 (2017)

Yamaha MT-09 pojawiła się na rynku w październiku 2013 roku. Dziewiątka miała być mniej szpanerska niż wielka MT-01 i zapewniać więcej mocy od swoich mniejszych braci (MT-07 i MT-03, o MT125 nie wspominając). Lekka i zwarta konstrukcja napędzana trzycylindrowym silnikiem i niepowtarzalny design MT-09 od początku przykuły uwagę obserwatorów branży motocyklowej. Yamaha promowała swój model jako całkowicie nową koncepcję sportowego motocykla (a zarazem nakeda). Nowe elementy: jak rama, wahacz czy obręcze kół zostały wykonane ze stopu aluminium w technologii CF (Controlled Filling - kontrolowane wypełnianie form). Elektronika motocykla została wyposażona w systemy YCC-T i D-MODE. Wysoki moment obrotowy, masa 188 kg gotowej do jazdy maszyny, szeroki wachlarz użytkowania i atrakcyjna cena miały zapewnić sukces temu motocyklowi.

Nowy Model

w 2017 roku motocykl przeszedł lifting. Pojawiła się nowa przednia owiewka o zdecydowanie bardziej agresywnej stylistyce. Coś jakby połączyć złą osę z transformers. Silnik został w zasadzie taki sam, oferując nam dokładnie taką samą moc - jednak układ wydechowy został przystosowany do spełniania norm spalin E4. 

Od strony technicznej - poprawione zostało zawieszenie z przodu, a także dodany został Quickshifter (QSS), który umożliwia zmianę biegów w górę, bez użycia sprzęgła. 

Turystyczna wersja

Yamaha MT-09 Tracer rozszerza możliwości standardowej MT-09 o daleką turystykę. Powiększony zbiornik paliwa (który w normalnej wersji miał pojemność zaledwie 14 L) wysoka szyba, rozbudowane owiewki z przodu, większy komfort dla pasażera, możliwość łatwego zamontowania kufrów i sakw i wiele innych modyfikacji uczyniły z tego wariantu naprawdę udaną konkurencję dla inncyh turystyków tej klasy.