Pozostałe Generacje Modelu Yamaha MT-09

Spalanie: 5.73
Dodaj
Ilość raportów: 11

Spalanie Yamaha MT-09 850

Minimalne: 4.32

Średnie: 5.73

Maksymalne: 8.85

Opinie o Yamaha MT-09 850

Opinia: 4.9/5

Liczba głosów: 16

Silnik: 4.9
Hamulce: 5.0
Bezawaryjność: 4.9
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Ahjsjsjsjw
Mój najlepszy motocykl do tej pory i pierwszy którego po roku niechcę zmieniać lata jak trynkiewicz po przedszkolu :)
Skomentuj | Przydatna (14) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Smart
Polecam. Wersja 2017 ma poprawione zawieszenie i już nie jest zbyt "miętkie" he he he, QSS ... biegi wchodzą jak w masełko a skrzynia jest cicha, antyhoping tyż na pokładzie, trzy mapy silnika przy czym mapa B na mokrym plus TCS działa ideolo a na STD nie ma zmiłuj ... no w sumie ta A trochę hardcor, więc jak nie ma się doświadczenia to lepiej jej nie włączać. Motocykl bardzo poręczny, lekki, intuicyjny w prowadzeniu czy to na winklach czy na prostych a kręcenie w korkach jak malina Mam 180 cm wzrostu i oceniam pozycję na optymalną. Siedzi się ciut niżej, niż w XSR 900 przez co nie masz odczucia, że za chwilę stanie na kole he he he ... choć potrafi bez wysiłku. Silnik ciągnie od dołu jak zwariowany a jak chcesz spokojnie, to jest potulny jak baranek. Na 2 biegu bez gazu nie gdaczemimo 3 cylindrów. Nie rozumiem komentarzy w różnych mediach, żeby go nie wybierać na pierwsze moto. Uważam,że jest wręcz idealny z wyżej opisanych powodów tylko na początku zanim się wkręcisz generalnie w temat, jeździć na mapie B i odpowiednim TCS. Zachowuje się wtedy jak spokojna czterocylinddrówka. ;)

Wygląd ... zwraca uwagę. W sumie przypomina tranformersa, który lada chwila ożyje i się poskłada he he he. Zwraca uwagę. Szkoda, że nie ma go w białym malowaniu elementów.

Jedyna wada moim zdaniem to ładowność 170 kg i doradzam zainwestować w opcjonalną komfortowa kanapę, zwłaszcza jak się jednak czasem śmiga z drugą osobą, choć to bardziej jednoosobowa koza. +/-

Moim zdaniem w skali od 1 do 5 gdzie pięć to najwyższa/najlepsza ocena daję 5 minus. Minus tylko za opisaną wyżej jedną wadę a reszta ... tłuc skarbonę, targować się i kupować. :D
Skomentuj | Przydatna (7) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: 420
Staje dęba na 4 biegu i wszystko.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2016-09-08 17:10:00 | Autor: Fastrider
Na 4 biegu chyba jak pelen gaz i z sprzegła. Ja mam to na 3 z gazu ale trzeba porzadnie podrzucić.
2016-09-12 14:39:52 | Autor: Amonra
a ja zmnieniłem wydech , i na 3 przy 130 staje i kładę go przy 180 ... i to bez szarpania
Ocena: 5/5 | Autor: Gostek xD
jest po prostu cudny nic dodać nic ująć ;)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Dens4ride
Mam MT Tracer 09 jest to bestia do poszalenia ale również i do turystycznej jazdy prowadzenie jest płynne i współpracuje z kierowcą biegi same wskakują a przyspieszenie jak na tę klasę jest super. Polecam ten model!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: DarKside
zastanawiam sie ze zmiany r6 2009 na mt-09
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: lolo
Nie wspomnieliście ,że najnowsza mt9 jest jeszcze lepiej dopracowana jeśli chodzi o prowadzenie i oddawanie mocy i w standardzie ma quickshifter.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: GabiR1
Siemka. Wszystko ładnie pięknie Moto super miałem okazję polatać nią godz czasu. Do miasta MEGA!!! zwinny, super promień skrętu serio można czynić cuda:) niestety poza miastem już wychodzi na czym Yamaha oszczędziła...zawieszenie trochę mnie rozczarowało ale jeśli chodzi o przód jeszcze myślę da się go utwardzić to tył to jakaś porażka, boją się jak stary tapczan, moze pomoże ustawienie amora ale myślę że na niewiele się to zda jeśli ktoś myśli o dynamicznej jeździe. Przyspieszenie jest świetne jak na tę 115 km ale tutak robią robotę niutki i niska waga Moto. Ścigając się do 200km/h żadna sportowa 600/750 nie ma szans z tym Moto, można śmiało podążać za litrami . Powyżej 200 niestety zaczyna wiać i to jest jego główne ograniczenie. Max prędkość po zdjęciu limitera 262 km/h!!! SUPER. Ale testowany egzemplarz miał pełnen przelot, k&n zamiany w dolocie(bardzo proste) i strojnie na hamowani. Hamulce są świetnie, super czuć dozowalność ale trzeba uważać na stoppie;) spalanie to jest coś niesamowitego w trybie Eco przy 90km na 4 biegu komp pokazywał 4 litry udało mi się zejść nawet do 3.5 ale średnie spalanie nie jest wcale wyższe. Pozycja bardzo dobra, wyprostowana lecz ciągle w gotowości;) Ogólnie chyba sobie takiego mteka sprawie ale jak mówiłem wcześniej trzeba coś zrobić z tylnym amorem( może to moje odczucie bo przesiadam się z r1 rn22) może inna sprężyna może cały amor. Co do wyglądu nie każdemu się on podoba na a mi przeciwnie. Pozdro.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2017-08-13 10:45:04 | Autor: Gość
Wczoraj miałem ją 8 godz. na testach.
Ocena: 5/5 | Autor: Tomek
Kupiłem nowegoz MT w zasadzie FZ w salonie 2014
Jest to moje czwarte moto po 20 latach przerwy. Motocykl ma nakrecone jakeś 11 tyś mil i nie robiłrm w nim nic prucz zmiany oleju filtra i opon bo te a raczej ta ścera się jak gumka myszka. Poprzednio jeździłem fazerem 600 bez awaryjnie.
I przesiadka na 09 z powodowała naty chmiastowego banana i przerażenie . Strach czułem a raczej respekt czułem przez 2 sezony . A minusem jest to że chciałbym kupić jakieś inne moto Honda Africa itp. Ale brakuje mi zabawy jaką daje M-tek i dlatego poszukam chyba używki a MT zostawie do zabawy.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Karol
Do jezdzenia na kole stworzona idealnie ,zawiecha za miekka ,powyżej 180 kmh wężykuje,za mała dla szofera powyżej 185cm.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: kondi
Jeśli lubujesz się w nakedach, na tym motocyklu do razu poczujesz się jak w domu. Prowadzi się pewnie, mimo niezbyt sztywnego zawiasu. Hamuje świetnie, a to ważne, bo silnik to największy plus MT-ka. Jest mocny, elastyczny, ale nie chce Cię zabić. Jeśli chcesz, będziesz jechać poł miasta za dziadkiem w sejczento ale jeśli tylko zajdzie taka potrzeba, pokażesz większości cywilnych aut gdzie ich miejsce. Wystarczy odkręcić manetkę... ;) Niestety takie wojaże zmuszą Cię do częstych odwiedzin stacji benzynowej bo bak ma pojemność tylko 14 litrów a spalanie oscyluje wokół 5 litrów już przy normalnej jeździe. To chyba największy minus tego sprzęta... Przydatność do turystyki jest mała. Kanapa jest twarda i cienka, po 250 km boli tyłek, a powyżej prędkości dozwolonych na autostradzie przeszkadza podmuch wiatru, jednak motocykl nie straci stabilności. Jeśli masz w sobie zacięcie do turystyki, weź Tracer,a. Kokpit jest czytelny nawet w słońcu i zapewnia wszystkie niezbędne informacje, bardzo chwali się, że Yamaha wrzuciła nam wskaźnik zapiętego biegu ;) Mt dzięki masie na poziomie 190 kg manewruje się z dziecinną łatwością. Przeciskanie się między samochodami to niemal przyjemność, a zawrotki na parkingu to pestka.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń

Yamaha MT-09

09 nie była pierwszą w swojej rodzinie, nie była nawet drugim motocyklem serii "panów momentu obrotowego", a mimo to, to właśnie od tego modelu zaczął się przełom. Przełom, który doprowadził do tego, że rodzina MT jest w tej chwili najważniejszą wśród motocykli Yamahy. 

No fun no ride

Jeszcze dekadę temu, kiedy motocykle sportowe dumnie rozpychały się w salonach, na czarnym asfalcie pasły się fazery. To były bardzo dobre, porządne maszyny - ultra uniwersalne, do których ciężko mieć zastrzeżenia. Jednak świat się zmienił, "porządny charakter" przestał być istotny, ludzie zapragnęli rozrywki, więcej buntowiczej natury, więcej radości z jazdy. A że po 200 kilometrach będzie mnie bolał tyłek? Kogo to obchodzi! 

Dark Side of Japan


Tak powstała prawdziwie ciemna strona Japonii. Yamaha wykorzystała (do tej pory mało spektakularną pod względem sprzedaży) serię MT i przekuła ją w coś zupełnie nowego. Nowe założenia, nastawione na lekkie konstrukcję, dużo momentu obrotowego i nowoczesną formę - to musiało być dobre!

Trzy cylindry dają ogień!


ZeroDziewiątka była zupełnie nową konstrukcją. Nowa rama, nowy wahacz czy nawet obręcze kół zostały wykonane w technologii  CF (Controlled Filling - kontrolowane wypełnianie form). Do tego zupełnie nowa, lekka i wąska trzycylindrowa jednostka o niebagatelnej pojemności 850 ccm - której najważniejszym celem było produkowanie momentu obrotowego. I trzeba przyznać, że potrafi to robić zajebiście przyjemnie!


Trzy gary w rzędzie produkują 87.5 Nm, a dzięki bardzo niskiej masie (188 kg - pojazd gotowy do jazdy) w dodatku rozłożonej bardziej z tyłu motocykla - MT'ek uwielbia przyspieszać i podnosić przy tym koło do góry. Tego nawet nie musisz umieć robić, wystarczy sam gaz! Jeżdżąc tą maszyną chcesz tylko przyspieszać, hamować, wchodzić w zakręt i znowu dać gaz full opór. MT to zabawa. 

Mapowanie silnika

MT-09 posiada trzy mapy silnika - standardowo po odpaleniu maszyny, silni ustawia się w rybie STB (standard) który oferuje dostęp do 75% mocy i pozwala na sporo frajdy w mieście. Mapa B - obcina moc i zmniejsza intensywność reakcji na gaz. To sprawia, że jest to idealna mapa do jazdy w deszczu lub niepewnym podłożu (piasek, brudny asfalt, kocie łby). Po odpaleniu mapy A - świat zwalnia, a my przyspieszamy! Reakcja na gaz jest natychmiastowa, a koło do góry z gazu wędruje teraz bez większych problemów także na drugim biegu. Jest żwawo? Jest cholernie żwawo! 


Zabawa z prędkościami kończy się jednak po przekroczeniu 200 km/h, silnikowi zaczyna brakować pary, a kierowanie motocyklem staje się dużo bardziej nerwowe. Yamaha zdecydowanie woli prędkości 0-160km/h. I można tak hamować i rozpędzać się bez końca.

Heble z R6


A to dlatego, że za hamowanie odpowiada bardzo porządny zestaw. Z przodu mamy radialne zaciski 4 tłoczkowe, które mogliśmy wcześniej oglądać w R6. Do tego dostajemy także pompę brembo i o efekty nie musimy się martwić. Cały układ hamulcowy działa pewnie i z odpowiednią mocą, cały czas dając nam pełną kontrolę nad maszyną. Yamaha nie poskąpiła też na bucikach - MT-09 została zakuta w bridgestone S20. To świetne opony do tej maszyny. 

Fazery muszą odejść


Nic więc dziwnego, że świat polubił MT-09 a na jej sukcesie powstały kolejne modele (MT-07, MT-03, MT-125). Nowa Yamaha była aż o 24kg lżejsza od FZ8, a przy tym dają zupełnie inne uczucia z jazdy. Wszechstronność przestała się liczyć, teraz ważna jest frajda, przyjemność z jazdy - a tej w MT-09 jest bardzo dużo. 

Dla tych którzy tęsknią za serią FZ - yamaha przygotowała coś specjalnego - Tracer 900 (MT-09 Tracer), z większym zbiornikiem paliwa (bo 14L się szybko kończy przy dobrej zabawie), rozbudowanymi owiewkami i bardziej ułożonym ale nadal bardzo dynamicznym silnikiem. Istnieje także wersje MT-09 STREET RALLY

Podsumowanie

Yamaha w chwili debiutu kosztowała 33 000 zł i była to istna rewelacja - duża zawartość motocykla w motocyklu, który zwyczajnie miał sprawiać radość za każdym razem gdy przekręcimy kluczyk w stacyjce. To się udało i MT-09 świetnie się przyjął na rynku. Dzisiaj niestety jego cena zbliżyła się do 40 000zł (nowy model) co stawia go bliższej konkurencji, która nie próżnuje. Jednak nadal jest to interesująca propozycja. 

Dane techniczne Yamaha MT-09 850

Osiągi

Moc max.
115.0 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
87.5 Nm / 8500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
14.0 L

Silnik

Typ
trzycylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa
847.0 ccm
Stopień sprężania
11,5 : 1
Układ zasilania
wtrysk paliwa, TCI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2075 x 815 x 1135 mm
Rozstaw osi
1440 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
188 kg
Rama
typu Diamond, aluminiowa

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 137 mm
Tył
wahacz, sprężyna śrubowa, tłumienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza 298 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 240 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa + 3 kg)

Eksploatacja Yamaha MT-09 850

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa (2,5 BAR)
Ciśnienie z tyłu
290 kPa (2,9 BAR)
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT5.50

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.4
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.7
Zalecana klasa lepkości
SAE10W30, SAE10W40, SAE10W50, SAE15W40, SAE20W40, SAE20W50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch 525
Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
45
Długość łańcucha
110 ogniw
Luz łańcucha
5.0~5.0

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.9
Zbiornik rezerwowy
0.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Yamaha MT-09 850 (2013 - 2016)

Yamaha MT-09 850 (2013 - 2016)Kawasaki Z800 800 (2013 - 2016)

Yamaha MT-09 850 (2013 - 2016)Yamaha FZ8 800 N 2010

Yamaha MT-09 850 (2013 - 2016)Triumph Street Triple 765 S (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności