Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)

Opinie o Honda VFR 800VTEC

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 11

Silnik: 4.6
Hamulce: 4.6
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.5
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 4/5 | Autor: Qwargon
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Podobne: 2 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: biker
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
rozwiń

Spalanie: 6.58

Dodaj
Ilość raportów: 7

Spalanie Honda VFR 800VTEC

Minimalne: 5.21

Średnie: 6.58

Maksymalne: 9.98

Honda VFR 800 VTEC

Niezawodność w egzotycznej odmianie? 

Honda od lat dba o swoje dobre imię i to z pozytywnym skutkiem. Myśląc o motocyklach spod dużego skrzydła, kojarzą nam się takie słowa jak "niezawodność", "użyteczność" czy "przyjazny charakter dla użytkownika". Honda skrupulatnie trzyma się tych cech przy swoich kolejnych produktach, przekładając użyteczność nad ekspresję i bardziej szalone silniki. Od reguły zdarzają się jednak wyjątki i jednym z nich z całą pewnością jest VFR - która od kilkunastu lat porywa serca swoich właścicieli i to mimo, że silnik tego motocykla nie kipi potężną mocą jak R1.

Hamulce, ABS i Dual CBS.

Nasza VFR'ka to model po 2002 roku, wyposażony dodatkowo w ABS oraz patent Hondy - Dual CBS. Całość układu hamulcowego opiera się na solidnych 298mm tarczach z przodu w które wgryzają się trzy tłoczkowe zaciski. Efekt jest taki, że hamując przodem, CBS dohamowuje nam lekko tyłem. Sam ABS działa bardzo dobrze - możemy bardzo silnie wcisnąć klamkę hamulca i poczuć jak maszyna nurkuje i gwałtowanie zwalnia, bez szans na to, aby opona złapała uślizg. Hamulce nie mają jednak łatwego życia, bo muszą zatrzymać motocykl ważący aż 244 kg, a to prawie liga Hayabusy. Trzeba jednak przyznać, że Honda poradziła sobie z tym dużo lepiej niż Suzuki w swoim sokole i VFR'a wyposażona w ABS hamuje zdecydowanie, szybko i bez nieoczekiwanych reakcji. 

Serce V4, VTEC i dwie chłodnice

Silnik to najważniejszy element tego motocykla, to on nadaje tej konstrukcji charakteru i egzotyki. Jednostka V4 o pojemności 800ccm, wyposażona w dwie chłodnice i system VTEC. Brzmi skomplikowanie, jednak w praktyce działa to całkiem sprawnie - do 6800 obr/min na każdy cylinder wykorzystywane są dwa zawory. Po przekroczeniu tej wartości do akcji wkraczają pozostałe dwa, co ma zapewnić to bardziej efektywną (i efektowną) pracę silnika. Jak to działa w praktyce? Przekroczenie magicznej wartości 7 tys. obrotów objawia się dynamiczniejszym wkręcaniem się na obroty i głośniejszą (bardziej warczącą) pracą silnika.

Sam system działa wyczuwalnie, jednak "nagły, ostry przyrost mocy" można włożyć między bajki. Przyrost mocy jest, ale nadal jest on liniowy i łatwy do opanowania dla osób, które posiadają już jakieś doświadczenie. VFR'ka jest zdecydowanie żywiołowym motocyklem. Chętnie wkręca się na obroty, dając frajdę z włączającego się systemu VTEC. Przebijamy kolejne biegi i nim się obejrzymy - mamy 200 km/h. To jednak nie koniec i motocykl dalej przyspiesza do 250km/h, przy czym powyżej 230 robi to już z pewnym oporem. 

Jeszcze Sport czy już Turysta?

VFR to zdecydowanie motocykl, którego nie można nazwać wolnym. Rozpędzanie się na nim do autostradowych prędkości a także nagłe jej wytracanie - przychodzi na nim z dużą łatwnością. Zawieszenie nastawione jest bardziej na komfortową jazdę, a jego regulacja nie jest zbyt imponująca - jednak nie kaprysi przy gwałtowniejszym pokonywaniu szybkich łuków. 

Jednak naprawdę spora masa tego motocykla - wynosząca zaledwie 6 kg mniej niż Hayabusa, oraz silnik który ma 110 KM ale przy mocnym obchodzeniu się z manetką gazu pochłania ilości paliwa, których nie powstydziłby się rasowy 180 konny superbike - wyraźnie ukazuje jego braki w kategorii sportu. Nie jest to maszyna sportowa, nie jest to też wybitny turysta. My klasyfikujemy hondę jako maszynę sportowo-turystyczną - tuż obok Hayabusy, Kawasaki Z1000SX. Na dosyc sporej kanapie VFR'ki - w wygodnych warunkach szybkie pokonywanie winkli i wypady (we dwoje) w dłuższe trasy to czysta przyjemność. Na dosyć sporej kanapie VFR'ki - w wygodnych warunkach szybkie pokonywanie winkli i wypady (we dwoje) w dłuższe trasy to czysta przyjemność, a i zahaczyć czasem o tor wyścigowy to nie grzech. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011) vs Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007)

Yamaha YZF-R6 600 (2001 - 2002) vs Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)

Yamaha YZF-R6 600 (2001 - 2002)Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011) vs Ducati Multistrada 1100DS (2007 - 2010)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)Ducati Multistrada 1100DS (2007 - 2010)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011) vs Yamaha XVS 1100 Drag Star (1998 - 2006)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)Yamaha XVS 1100 Drag Star (1998 - 2006)

Dane techniczne Honda VFR 800VTEC

Osiągi

Moc max.
110 KM
Max. moment obrotowy
80 Nm
V-max
244.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
22.0 L

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2100 x 735 x 1190 mm
Rozstaw osi
1440 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
244.0 kg
Rama
Aluminiowa, 3-sekcyjna, 2-belkowa

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy 130 mm (HMAS)
Tył
Wahacz wleczony pojedynczy 110 mm z centralnym amortyzatorem regulowanym (Pro-Arm)

Hamulce

Przód
296 x 4.5 mm, podwójne tarczowe, 3-tłoczkowy Dual CBS, ABS*
Tył
256 x 6 mm, pojedyńczy tarczowy, 3-tłoczkowy Dual CBS, ABS*
Abs
Dostępny opcjonalnie

Silnik

Typ
chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, widlasty (V4 90°), 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC
Pojemność skokowa
782.0 ccm
Średnica × skok tłoka
72.0 x 72.0 mm
Stopień sprężania
11.6: 1
Układ zasilania
elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Eksploatacja Honda VFR 800VTEC

Opony

Opona przód
120/70-ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55-ZR17M/C (73W)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.1
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.1
Zalecana klasa lepkości
10W40, półsyntetyk
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch O-ring
Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
43
Długość łańcucha
110 ogniw (530)
Luz łańcucha
20~35

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
3.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?