Spalanie: 6.91
Dodaj
Ilość raportów: 22

Spalanie Honda VFR 800VTEC

Minimalne: 5.52

Średnie: 6.91

Maksymalne: 9.80

Opinie o Honda VFR 800VTEC

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 24

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.6
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Bohun
Motocykl bajka jednak ma kilka wad jak regulator napięcia i nie wiem czy u innych ale zaczął się odzywać kosz sprzęgłowy przy 73 000 km. Mimo wszystko śmiga bez awaryjnie i pełną kulturą jazdy , v-tec powala. Spalanie hmm kwestia jazdy zaczynając od ok 5,8 litra przy spokojnej trasie kończąc na 10+ przy odkręcaniu ale coś za coś . Motocykl wygodny mam 182 cm wzrostu i jest idealnie , duża kanapa nawet dla pasażera, do motocykla można dorzucić duże kufry i wygląda bardzo dobrze, a mimo wieku można na nim zawiesić oko niczym na dobrym Milf :)
Skomentuj | Przydatna (29) | Nieprzydatna (5)
Ocena: 5/5 | Autor: Meus
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko! Nie ma też motocykli do wszystkiego. Moja vfr-ka pali zazwyczaj w okolicy 7l. Nie upalam po mieście, a tu też widzę minus w postaci masy. Lubię przypier... przyspieszyć poza miastem i tu jest dużo lepiej, ale dalej to nie sport jesli ktoś chce mieć maszyne do jazdy po torze. Jednak jeśli ktoś lubi uniwersalne sprzęty i latać dalej, raczej nie jeżdża z asfaltu to uwazam to moto za świetny wybór. Szybki-jest. Wygodny-jest. W mieście na 3+ ale da się jeździć. Na trasie- v-tec i 4 cylindry w V - uwielbiam. Spalanie- wole wydawac na paliwo niż na naprawy.
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Vfr mam od roku, nawinąłem 7000km i bardzo polecam. Jest to mój pierwszy motocykl, wcześniej jeździłem na burgmanie 125 i sporadyczne przejażdżki na motocyklach znajomych. Jak na pierwszy motocykl jest spoko ale jak ktoś jest mniejszych gabarytów może być ciężki przy manewrowaniu ale chyba to nie jest zaskoczenie dla nikogo kto szuka sprzętu tej kategorii.Spalanie w trasie przy dynamicznej jeździe bez zamulania ale i bez większych szaleństw koło 6l, średnio jadąc 140-160kmh. W grupie przy spokojniejszej jeździe turystycznej rekord 4.9l. Po mieście Wwa normalna jazda, czasem sprint z pod świateł, korki i dojazdy do pracy 8km wychodzi 7.5-8.5l, rekord na dłuższych odcinkach 6.9. Plus za duży bak 22l. Jak dotąd po za przeglądem wymieniłem po zakupie tylko sprężyny w napinaczach rozrządu co było dość tanim wydatkiem. Dźwięk rewelacja szczególnie po załączeniu vteca. Dynamika wystarczająca, przy załączeniu vteca fajnie wyrywa jakby włączyło się turbo. Prowadzi się fajnie, stabilnie i chętnie składa się w zakręty. Pozycja pochylona, dość wygodna. Oleju wogóle nie bierze. Ochrona przed wiatrem średnia przy szybie double bubble. Komfortowa jazda by nie wiało to około 120kmh przy 177 wzrostu.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Pio
Uzwojenie alternatora, regulator napięcia i kostki połączeń elektrycznych to słabe strony tego motocykla. Pozycja za kierą półsportowa - wielu bedzie ona odpowiadac, ale ja nie nazwałbym jej turystyczną i mi sie szybko dawała we znaki na dluzszych trasach. Prowadzenie bajeczne, sunie jak pociąg po szynach, pewnie i posłusznie jadąc w wymaganym kierunku. Silnik zajefajny, ale nie jest to elestyczna jednostka, trzeba pracowac biegami by utrzymac dynamike, poza tym mocno hamuje na nizszych biegach. Moim zdaniem nie nadaje sie dla poczatkujacych - masa, osiagi i praca silnika są dosc wymagajace i wymagaja umiejetnego operowania.
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Paweł - Mikołów
Jeździłem tym modelem z 2004r 2 Lata. Przejechaliśmy razem ok 15 tyś km. Były to wycieczki dłuższe i krótsze. Wyjazdy w góry z żoną oraz z kumplami na Tor. Ja byłem Mega zadowolony z tego motocykla i od właśnie niego zostałem prawdziwym Hondziarzem? Motor prze uniwersalny. Odpisujesz kufry i lecisz w wycieczkę życia. Odpinasz kufry i możesz śmigać na winkle poszaleć z kumplami. Silnik powyżej 7 tyś rpm daje tyle frajdy że uśmiech sam na Twarzy się utrzymuje do wieczora? bezawaryjny. Wszystko co planowałem wymienić czy filtry oleje klocki czy nawet napęd, udało mi się zrobisz samemu w garażu. Stopka centralna i mono wachacz bardzo w tym pomaga.
Myślę że każdy jeden użytkownik będzie z Tego modelu bardzooo zadowolony. Polecam!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Jim
wady to jedynie masa i spalanie, ale do masy mozna przywyknąć a spalanie jak spalanie, stac cie na moto to stac cie na paliwo. Najciekawszy aspekt tego moto czyli vtec to w skrucie zaczyna działać dopiero po przekroczeniu temperatury 66 stopni, załącza się gwałtownie przy 7tyś obrotów jesli odkrecamy od spodu na maxa, jesli robimy to płynnie stopniowo jest mało odczuwalny, np na łuku, zakrecie, nie zaskoczy tak ze podetnie tyłek jak to opowiadaja niejedni sceptycy vteca ktorzy nigdy sami nie jezdzili, do wyprzedzania to jak wystrzał z procy ???? No i mruczenie v4 jak wchodzi na obroty mistrzostwo!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Radek
Mam 3 lata spalanie od 6 l do 8,5l jak narazie bez awari
Oprócz dwóch nowych akumulatorów
Polecam jako turystyka
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Super maszyna da sie poszalec i jechać turysrycznie heble naprawdę dobre dual daje radę. Jedyny mankament to dolne obroty poprzednia wersja lepiej zbiera sie od dołu. Ale to ma plusy jak masz porobiony wydech chcesz być cicho ale z basem to jedziesz do 7 tys obr jak powyzej jest halas
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Wygodny motor dla wysokiej osoby oraz dla pasażera , podobają mi się wydechy (po wymianie :D ) oraz V-TEC który dodaje mu charakteru. Minus to dość duża waga motocykla oraz napięcie. Pozdrawiam
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: NiHooYaa
Motocykl bardziej turystyczni niż sportowy, mam go już 3 sezon nakręciłem nim już prawie 35 tys km i nie miałem większych problemów.
Hamulce bardzo dobre ( mam ABS), zawieszenie do turystyki super, ale jak chcesz pośmigać żwawo po winklach to trochę za miękkie ( czasem potrafi zapompować przy szybkiej jeździe w złożeniu, ale nie traktujcie tego jako minus , przy normalnej jeździe nie ma takiego efektu )
Awarie miałem dwie, alternator padł i uciekła masa z pompy paliwa.
Uważam, że brakuje w tym motocyklu trochę mocy, stosunek mocy generowanej do spalania jest niekorzystny hehe, mógłby mieć te 20 koni więcej. Jednak brzmienie V4 na akcesoryjnych wydechach rekompensuje spalanie ;)
Czy polecam? Tak, tylko nie oczekuj prowadzenia i przyspieszania sortowego motocykla, jest to sprzęt turystyczny, na który wsiadasz i po 700 km nie potrzebujesz pomocy w zejściu ;)
Dobry dla wysokich osób , ja mam 192 nie ma żadnego problemu.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: chudmen/ Racibórz
Niezły, polecam!.Z tym spalaniem nie jest tak źle,a co mnie trochę zdziwiło to sytuacja kiedy sobie dawałem trochę w palnik i spaliła mniej niż przy spokojnym kulaniu się przez miasteczka.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Alun
Bardziej opornie wchodzą biegi niż w suzuki. Tylny hamulec by mógł być mocniejszy. Małe spalanie w przepisie 4l ale przy agresywnym stylu jazdy potrawie spalić do 8. Bardzo wygodny. Mam 67tys przebiegu i nie mam nic do zarzucenia silnikowi.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
2020-07-27 21:51:10 | Autor: Vagabondo
Biegi wchodzą bardzo płynnie, lekko i bezszelestnie w porównaniu z yamahą. Spalanie 4l to jest niemożliwe dla tego motocykla, najmniejsze jakie udało mi się uzyskać to 5.2l/100km
2021-04-12 09:30:46 | Autor: nih
jakieś bzdury Alun wypisuje xD 4l w vfr dobre sobie hehe :)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Kornek
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: biker
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (5)
rozwiń

Dane techniczne Honda VFR 800VTEC

Osiągi

Moc max.
110 KM
Max. moment obrotowy
80 Nm
V-max
244.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
22.0 L

Silnik

Typ
chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, widlasty (V4 90°), 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC
Pojemność skokowa
782.0 ccm
Stopień sprężania
11.6: 1
Układ zasilania
elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2100 x 735 x 1190 mm
Rozstaw osi
1440 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
244.0 kg
Rama
Aluminiowa, 3-sekcyjna, 2-belkowa

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy 130 mm (HMAS)
Tył
Wahacz wleczony pojedynczy 110 mm z centralnym amortyzatorem regulowanym (Pro-Arm)

Hamulce

Przód
296 x 4.5 mm, podwójne tarczowe, 3-tłoczkowy Dual CBS, ABS*
Tył
256 x 6 mm, pojedyńczy tarczowy, 3-tłoczkowy Dual CBS, ABS*
Abs
Dostępny opcjonalnie

Eksploatacja Honda VFR 800VTEC

Opony

Opona przód
120/70-ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55-ZR17M/C (73W)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.1
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.1
Zalecana klasa lepkości
10W40, półsyntetyk
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch O-ring
Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
43
Długość łańcucha
110 ogniw (530)
Luz łańcucha
20~35

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
3.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)Suzuki DL 1000 V-Strom (2002 - 2008)

Yamaha FJR 1300 (2001 - 2005)Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)Yamaha XVS 1100 Drag Star (1998 - 2006)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności