Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)

Spalanie: 6.96
Dodaj
Ilość raportów: 13

Spalanie Honda VFR 800VTEC

Minimalne: 5.62

Średnie: 6.96

Maksymalne: 9.91

Opinie o Honda VFR 800VTEC

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 17

Silnik: 4.6
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.6
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Bohun
Motocykl bajka jednak ma kilka wad jak regulator napięcia i nie wiem czy u innych ale zaczął się odzywać kosz sprzęgłowy przy 73 000 km. Mimo wszystko śmiga bez awaryjnie i pełną kulturą jazdy , v-tec powala. Spalanie hmm kwestia jazdy zaczynając od ok 5,8 litra przy spokojnej trasie kończąc na 10+ przy odkręcaniu ale coś za coś . Motocykl wygodny mam 182 cm wzrostu i jest idealnie , duża kanapa nawet dla pasażera, do motocykla można dorzucić duże kufry i wygląda bardzo dobrze, a mimo wieku można na nim zawiesić oko niczym na dobrym Milf :)
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Kornek
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Meus
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko! Nie ma też motocykli do wszystkiego. Moja vfr-ka pali zazwyczaj w okolicy 7l. Nie upalam po mieście, a tu też widzę minus w postaci masy. Lubię przypier... przyspieszyć poza miastem i tu jest dużo lepiej, ale dalej to nie sport jesli ktoś chce mieć maszyne do jazdy po torze. Jednak jeśli ktoś lubi uniwersalne sprzęty i latać dalej, raczej nie jeżdża z asfaltu to uwazam to moto za świetny wybór. Szybki-jest. Wygodny-jest. W mieście na 3+ ale da się jeździć. Na trasie- v-tec i 4 cylindry w V - uwielbiam. Spalanie- wole wydawac na paliwo niż na naprawy.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Jim
wady to jedynie masa i spalanie, ale do masy mozna przywyknąć a spalanie jak spalanie, stac cie na moto to stac cie na paliwo. Najciekawszy aspekt tego moto czyli vtec to w skrucie zaczyna działać dopiero po przekroczeniu temperatury 66 stopni, załącza się gwałtownie przy 7tyś obrotów jesli odkrecamy od spodu na maxa, jesli robimy to płynnie stopniowo jest mało odczuwalny, np na łuku, zakrecie, nie zaskoczy tak ze podetnie tyłek jak to opowiadaja niejedni sceptycy vteca ktorzy nigdy sami nie jezdzili, do wyprzedzania to jak wystrzał z procy ???? No i mruczenie v4 jak wchodzi na obroty mistrzostwo!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: chudmen/ Racibórz
Niezły, polecam!.Z tym spalaniem nie jest tak źle,a co mnie trochę zdziwiło to sytuacja kiedy sobie dawałem trochę w palnik i spaliła mniej niż przy spokojnym kulaniu się przez miasteczka.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Radek
Mam 3 lata spalanie od 6 l do 8,5l jak narazie bez awari
Oprócz dwóch nowych akumulatorów
Polecam jako turystyka
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: biker
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (5)
rozwiń

Honda VFR 800 VTEC

Niezawodność w egzotycznej odmianie? 

Honda od lat dba o swoje dobre imię i to z pozytywnym skutkiem. Myśląc o motocyklach spod dużego skrzydła, kojarzą nam się takie słowa jak "niezawodność", "użyteczność" czy "przyjazny charakter dla użytkownika". Honda skrupulatnie trzyma się tych cech przy swoich kolejnych produktach, przekładając użyteczność nad ekspresję i bardziej szalone silniki. Od reguły zdarzają się jednak wyjątki i jednym z nich z całą pewnością jest VFR - która od kilkunastu lat porywa serca swoich właścicieli i to mimo, że silnik tego motocykla nie kipi potężną mocą jak R1.

Hamulce, ABS i Dual CBS.

Nasza VFR'ka to model po 2002 roku, wyposażony dodatkowo w ABS oraz patent Hondy - Dual CBS. Całość układu hamulcowego opiera się na solidnych 298mm tarczach z przodu w które wgryzają się trzy tłoczkowe zaciski. Efekt jest taki, że hamując przodem, CBS dohamowuje nam lekko tyłem. Sam ABS działa bardzo dobrze - możemy bardzo silnie wcisnąć klamkę hamulca i poczuć jak maszyna nurkuje i gwałtowanie zwalnia, bez szans na to, aby opona złapała uślizg. Hamulce nie mają jednak łatwego życia, bo muszą zatrzymać motocykl ważący aż 244 kg, a to prawie liga Hayabusy. Trzeba jednak przyznać, że Honda poradziła sobie z tym dużo lepiej niż Suzuki w swoim sokole i VFR'a wyposażona w ABS hamuje zdecydowanie, szybko i bez nieoczekiwanych reakcji. 

Serce V4, VTEC i dwie chłodnice

Silnik to najważniejszy element tego motocykla, to on nadaje tej konstrukcji charakteru i egzotyki. Jednostka V4 o pojemności 800ccm, wyposażona w dwie chłodnice i system VTEC. Brzmi skomplikowanie, jednak w praktyce działa to całkiem sprawnie - do 6800 obr/min na każdy cylinder wykorzystywane są dwa zawory. Po przekroczeniu tej wartości do akcji wkraczają pozostałe dwa, co ma zapewnić to bardziej efektywną (i efektowną) pracę silnika. Jak to działa w praktyce? Przekroczenie magicznej wartości 7 tys. obrotów objawia się dynamiczniejszym wkręcaniem się na obroty i głośniejszą (bardziej warczącą) pracą silnika.

Sam system działa wyczuwalnie, jednak "nagły, ostry przyrost mocy" można włożyć między bajki. Przyrost mocy jest, ale nadal jest on liniowy i łatwy do opanowania dla osób, które posiadają już jakieś doświadczenie. VFR'ka jest zdecydowanie żywiołowym motocyklem. Chętnie wkręca się na obroty, dając frajdę z włączającego się systemu VTEC. Przebijamy kolejne biegi i nim się obejrzymy - mamy 200 km/h. To jednak nie koniec i motocykl dalej przyspiesza do 250km/h, przy czym powyżej 230 robi to już z pewnym oporem. 

Jeszcze Sport czy już Turysta?

VFR to zdecydowanie motocykl, którego nie można nazwać wolnym. Rozpędzanie się na nim do autostradowych prędkości a także nagłe jej wytracanie - przychodzi na nim z dużą łatwnością. Zawieszenie nastawione jest bardziej na komfortową jazdę, a jego regulacja nie jest zbyt imponująca - jednak nie kaprysi przy gwałtowniejszym pokonywaniu szybkich łuków. 

Jednak naprawdę spora masa tego motocykla - wynosząca zaledwie 6 kg mniej niż Hayabusa, oraz silnik który ma 110 KM ale przy mocnym obchodzeniu się z manetką gazu pochłania ilości paliwa, których nie powstydziłby się rasowy 180 konny superbike - wyraźnie ukazuje jego braki w kategorii sportu. Nie jest to maszyna sportowa, nie jest to też wybitny turysta. My klasyfikujemy hondę jako maszynę sportowo-turystyczną - tuż obok Hayabusy, Kawasaki Z1000SX. Na dosyc sporej kanapie VFR'ki - w wygodnych warunkach szybkie pokonywanie winkli i wypady (we dwoje) w dłuższe trasy to czysta przyjemność. Na dosyć sporej kanapie VFR'ki - w wygodnych warunkach szybkie pokonywanie winkli i wypady (we dwoje) w dłuższe trasy to czysta przyjemność, a i zahaczyć czasem o tor wyścigowy to nie grzech. 

Dane techniczne Honda VFR 800VTEC

Osiągi

Moc max.
110 KM
Max. moment obrotowy
80 Nm
V-max
244.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
22.0 L

Silnik

Typ
chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, widlasty (V4 90°), 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC
Pojemność skokowa
782.0 ccm
Stopień sprężania
11.6: 1
Układ zasilania
elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2100 x 735 x 1190 mm
Rozstaw osi
1440 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
244.0 kg
Rama
Aluminiowa, 3-sekcyjna, 2-belkowa

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy 130 mm (HMAS)
Tył
Wahacz wleczony pojedynczy 110 mm z centralnym amortyzatorem regulowanym (Pro-Arm)

Hamulce

Przód
296 x 4.5 mm, podwójne tarczowe, 3-tłoczkowy Dual CBS, ABS*
Tył
256 x 6 mm, pojedyńczy tarczowy, 3-tłoczkowy Dual CBS, ABS*
Abs
Dostępny opcjonalnie

Eksploatacja Honda VFR 800VTEC

Opony

Opona przód
120/70-ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55-ZR17M/C (73W)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.1
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.1
Zalecana klasa lepkości
10W40, półsyntetyk
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch O-ring
Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
43
Długość łańcucha
110 ogniw (530)
Luz łańcucha
20~35

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
3.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007)

Yamaha YZF-R6 600 (2001 - 2002)

Yamaha YZF-R6 600 (2001 - 2002)Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)Yamaha XVS 1100 Drag Star (1998 - 2006)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)

Honda VFR 800VTEC (2002 - 2011)Ducati Multistrada 1100DS (2007 - 2010)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności