BMW R18 - Bawarski rywal dla Harley-Davidsona zostanie pokazany 3 kwietnia

Wyniki sprzedaży dużych cruiserów nie wyglądają zbyt zachęcająco. Harley-Davidson notuje spadki i próbuje świeżą ofertą przyciągnąć młode pokolenie. Indian sięga po estetykę rodem z flat track i oferuje FTR 1200. A tymczasem co robi BMW? Wypuszcza najbardziej klasyczną maszynę w swojej ofercie.

BMW R18 zadebiutuje 3 kwietnia. Pierwsze sygnały, że bawarski producent romansuje z klasycznymi cruiserami pojawiły się ponad rok temu. Seria kilku efektownych customów z nieprzyzwoicie wielkim (1800 cm³) i diabelnie pięknym silnikiem zrobiło nieco szumu. Będzie to największy silnik typu Boxer w ofercie BMW, a producent obiecuje niesamowite doświadczenia podczas jazdy, świetny dźwięk i nieskończoną moc. Teraz wiadomo już, że motocykl pojawi się na rynku 3 kwietnia. Przedsprzedaż już ruszyła.


Motocykl, który trafi do sprzedaży za niecały miesiąc będzie zbliżony do modelu BMW R18/2 Concept pokazanego na targach motocyklowych EICMA w 2019. Motocykl łączy w sobie bogatą historię BMW z ikonicznym silnikiem Boxer na czele. R18 podbija stawkę w zawodach na najbardziej klasyczny motocykl na rynku oferując wielki silnik chłodzony powietrzem. Podobnie jak w przypadku R nineT można spodziewać się kolejnych wariantów i szerokiej możliwości customizacji.

Czy Ducati Diavel i Harley-Davidson mogą czuć się zagrożone?

Specyfikacja, osiągi i ostateczny wygląd motocykla nie są jeszcze znane. Choć pod względami wykończenia model dostępny w salonach będzie za pewne odstawać od obietnic złożonych w customach to i tak można spodziewać się jednej z ciekawszych propozycji w tym sezonie. 

Fani Harley-Davidsona coraz bardziej krytycznie odnoszący się do poczynań managerów swojej ulubionej marki mogą zwrócić się w stronę niemieckich maszyn. BMW prezentuje kierunek, który wielu fanom cruiserowej jazdy może być na prawdę bliski.