BMW idzie w klasyki - dwa nowe warianty nineT w 2017 roku?

California Air Resources Board (CARB) dba o jakość powietrza w Kalifornii prowadząc rejestr dotyczący emisji spalin i prowadząc certyfikację. Ten właśnie CARB poinformował, że BMW złożyło wniosek o certyfikat dla dwóch modeli - BMW R nineT Pure i R nineT Racer. Co to oznacza?

Pure & Racer

To oznacza jedno - BMW ma w zanadrzu dwa kolejne warianty swojego motocykla w stylu retro. Podsumowując: BMW R nineT oferowany byłby w czterech wariantach. Do istniejących już wersji roadster i Scrambler miałyby dołączyć dwie kolejne. Wszystkie motocykle łączy ten sam silnik: 1170 cm³ chłodzony powietrzem Boxer. Jest jeszcze drugi, równie ważny element - stylistyka retro.

"Lac Rose" to jednak nie był żart?

Jak twórczo rozwinąć trend i wyróżnić się wśród konkurencji? Można sięgną do tradycji Rajdu Paryż-Dakar. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że jednym z wariantów R nineT będzie ADV w wydaniu neo-vintage. Zaprezentowany w czerwcu koncept Lac Rose opiera się na wspomnianym modelu i jest terenowym motocyklem w bezpretensjonalnym malowaniu rodem z lat 80. W stosunku do poprzednich wariantów R nineT jest tu mniej szpanu, a więcej bezpretensjonalnej rozrywki. Lac Rose to odrobina plastikowej estetyki w nostalgicznym wydaniu. Pytanie tylko - to bardziej Pure, czy już Racer? Bo jeśli Pure, to chyba tylko do czasu przed wjechaniem w teren ; )

Szalone lata '80 zamiast szpanu na metal i skórzane wykończenia? Brzmi dobrze.

Ale ok, przyjmijmy, że Lac Rose jest "pure" niczym Dziewica Orleańska. Co w takim razie może się kryć pod nazwą Racer? Amerykańskie źródła stawiają na cafe racera w pełniejszych owiewkach. W założeniu byłaby to maszyna nawiązująca do klasycznych wyścigów motocyklowych Wydatna, zaokrąglona osłona lampy? A może coś w stylu flat-track? Okaże się w 2017 roku.

Jakość? Ja, näturlich!

Poprzedni rok był dla BMW wyjątkowo udany. Rekord sprzedaży i globalna ekspansja marki, której symbolem stał się G310 - najmniejszy BMW produkowany w państwach rozwijających się i do nich głównie skierowany. A jeśli chodzi o klasyki - o ile Ducati swoimi modelami Scrambler i Scrambler Sixty2 poszło na pewne kompromisy, o tyle BMW pozostaje wierne swoim zasadom. W R nineT silnik ma być duży, jakość niemiecka, a cena nieprzyzwoicie wysoka.
I za to lubimy Bawarczyków.