Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013)

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 49

Opinie o Yamaha YZF-R125 125

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.9
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.9
Ocena: 5/5 | Autor: Jinx
Posiadam moto od miesiąca na nim się uczę (przesiadka z auta) - wybacza wiele błędów (bardziej mnie bolą). Bardzo ładne wygląda i rzeczywiście ludzie mylą go z większą pojemnością. Spalanie piękna sprawa... Lewa
Skomentuj | Przydatna (8) | Nieprzydatna (0)
2017-01-14 13:52:25 | Autor: Gość
Taki urok sportowych motocykli ;)
2016-08-28 12:35:58 | Autor: bobi
Fajny,ładny ale.....Sportowy ze wszystkimi konsekwencjami.Przed rozpoczęciem jazdy trzeba się zdrowo pochylić aby chwycić za kierownicę.Mój kręgosłup ma swoje lata czyli sorki nie moja bajka.
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Kupiony jako pierwszy moto 2015r abs. Co moge szczeze powiedziec do nauki ideał , na miasto daje rade. Trasa niedaleka ok , wiecej raczej nie. Spalanie jak kogos interesuje w modelu już z wtryskiem, po miescie spala mi 2l . Moja waga 90kg i luzno leci do 100 km/h potem już zwalnia ale nadal przyspiesza.
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Fabuła
Posiadam moto , piękna sprawa , dobre hamulce , git przyśpieszenie jak na 125 , fajne spalanie ,nic tylko śmigać ;]
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: grh
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Tobi
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Śruba
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: lol
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Mrówson
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Mateusz błażejowski
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: Gość
Jakość taka sobie, wykonanie takie sobie, ujdzie w tłumie
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)

Spalanie: 2.62

Dodaj
Ilość raportów: 21

Spalanie Yamaha YZF-R125 125

Minimalne: 2.20

Średnie: 2.62

Maksymalne: 3.35

Pozostałe Generacje Modelu

Recenzja: Yamaha YZF-R125 - najmocniejszy zawodnik w klasie 125ccm?


Motocykle klasy 125 w Polsce dopiero nabierają wiatru w żagle, ale za naszą zachodnią granicą - mniejsze klasy pojemnościowe cieszą się dużą popularnością. Jest to najlepsze rozwiązanie na pierwszy kontakt z jednośladami. Yamaha odpowiednio wykorzystała swoją legendę, i przygotowała idealny model dla młodocianych wielbicieli MotoGp - YZF-R125. 

Czerpie pełnymi garściami z większych braci

R125 miał być małym motocyklem sportowym. Jednak słowo "mały" dotyczy tylko pojemności silnika, bo sam motocykl jest sporych rozmiarów - na tyle dużych, że z pewnej odległości niesprawne oko może pomylić go z R6. I właśnie o to chodziło! Nic bardziej nie mogło przemówić do rozpalonej wyobraźni młodzieży, niż motocykl - który jest "prawie" jak klasa 600.

Za taki stan rzeczy odpowiada - szeroki rozstaw kół oraz ostre wyprofilowanie owiewek, które szczelnie okrywają całą ramę i silnik. Dziób motocykla został specjalnie tak ukształtowany, aby już na pierwszy rzut oka kojarzył nam się z R6 i R1. Boczne owiewki nieźle chronią nas przed wiatrem, a całość dopełnia ostro poprowadzony zadupek. Jest pięknie!

Pokochaj czerwone pole

Silnik generuje moc 15 KM, czyli pełen maks - na który pozwala ustawa (A1, oraz jazda na B). A jak przystało na serię "R", silnik kocha się wkręcać na obroty i to własnie tam pokazuje małego diabła. Czerwone pole będziemy odwiedzać bardzo często, a jednostka napędowa wcale nie będzie protestować - wręcz przeciwnie, będzie nas zachęcać do tego całym swoim jestestwem. 

Niska waga Yamahy, w porównaniu z tym żywiołowym silnikiem sprawia, że jest to jeden z najmocniejszych zawodników w swojej klasie. Bezpośredni wyścig pokazuje, że yamaha wygrywa zarówno z KTM'em Duke 125 jak i Hondą CBR 125R. 

Najmocniejsze heble w klasie

Potężna tarcza, w którą wgryza się zacisk Brembo działa fenomenalnie. Jest to zdecydowanie numer jeden, wśród wszystkich 125-tek, z jakimi mieliśmy do czynienia. Nawet z prędkości maksymalnych - hamowanie do zera trwa praktycznie mgnienie oka. Siła hamowania jest potężna, ale jednocześnie bardzo łatwo do wyczucia i tym samym okiełznania. Yamaha postawiła tutaj na najlepsze komponenty i zdecydowanie wygrała. 

Dla kogo?

Jeżeli macie prawo jazdy kat. A1. lub B (więcej niż 3 lata), a sportowe motocykle to właśnie to co was kręci - to mała "R" od Yamahy z całą pewnością trafi w wasze gusta. Ten motocykl jest świetnie zaprojektowany, wygląda i prowadzi się jak miniaturka supersporta. Mocny silnik i najlepsze hamulce w swojej klasie to wizytówka R125. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013) vs Romet R 125 2015

Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013)Romet R 125 2015

Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013) vs Romet Division 125 (2014)

Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013)Romet Division 125 (2014)

Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013) vs Zipp Raven 125 2015

Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013)Zipp Raven 125 2015

Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013) vs Zipp VZ-2 125 2015

Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013)Zipp VZ-2 125 2015

Dane techniczne Yamaha YZF-R125 125

Osiągi

Moc max.
15.0 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
12.4 Nm / 8000 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
13.8 L

Zawieszenie

Przód
41 mm widelec teleskopowy, skok zawieszenia 130 mm
Tył
zawieszenie typu monoshock, skok 118 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 292 mm
Tył
pojedyncza tarcza 230 mm
Abs
dostępne egzemplarze z ABS

Silnik

Typ
4-suwowy, jednocylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
124.0 ccm
Średnica × skok tłoka
52.0 x 52.0 mm
Stopień sprężania
11.2:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa TCI (Mikuni do 2009)

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2015 x 660 x 1065 mm
Rozstaw osi
1355 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
138.0 kg
Rama
typu Delta box

Eksploatacja Yamaha YZF-R125 125

Opony

Opona przód
100/80-17M/C (52H)
Opona tył
130/70-17M/C (62H)
Ciśnienie z przodu
180 kPa
Ciśnienie z tyłu
200 kPa (225 kPa przy obciążeniu ponad 90 kg)
Koło przednie
17M/C x MT2.75
Koło tylne
17M/C x MT3.75

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
0.9
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
1.0
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, 10W-40, 10W-50, 15W-40, 20W-40, 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
14
Zębatka tylna
48
Luz łańcucha
35~35

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.0
Zbiornik rezerwowy
0.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?