Spalanie: 5.57
Dodaj
Ilość raportów: 27

Spalanie Yamaha FZ6-N

Minimalne: 4.71

Średnie: 5.57

Maksymalne: 7.19

Opinie o Yamaha FZ6-N

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 46

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 5/5 | Autor: Bonus
Świetny motocykl w rozsądnych pieniądzach. Do ok. 7000 obrotów całkiem spokojny a później to już tylko ogień :) Jak się dobrze dba to moto nie zawiedzie. Wydechy z tyłu deklasują konkurencje w klasie nakedów. Przy jeździe full opór trzeba się liczyć ze spalaniem ponad 7 litrów/100km. Jazda nim to czysta przyjemność!
Skomentuj | Przydatna (23) | Nieprzydatna (4)
2019-10-14 16:42:09 | Autor: Bonus
Co ciekawe, po założeniu przelotu z decatem od LeoVince z wyjętymi dBkillerami spalanie znacznie spadło przy podobnej jeździe o ok. 0,8 litra
Ocena: 5/5 | Autor: Żarówa
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu, zwłaszcza w mieście, na zlotach nie robi aż tak dużej furory, gdy ludziom bardziej podobają się plastiki, ale Ci co wiedzą z czym mają do czynienia nie mogą się napatrzeć i zadają mnóstwo pytań. Kierowanie nim to przyjemność, oczywiście braw owiewek budzi strach przy większej prędkości, ale nie uznałbym tego za minus, bo to mój własny wybór. Denerwuje mnie tylko jego dźwięk, nie jest adekwatny do jego mocy. ;) Mój pierwszy >50cm motocykl. Jestem z niego bardzo dumny. bezawaryjny, poczciwy, kochany. Pozdrawiam
Skomentuj | Przydatna (22) | Nieprzydatna (6)
2016-06-26 16:34:02 | Autor: Krzysztof
Zgadzam się z Tobą bo to świetny motocykl, jeżeli chodzi o dźwięk to przed sezonem przerobiłem wydech u Pana Edka i jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam
Ocena: 5/5 | Autor: Maniek
Przy moim wzroście 187 jest to najwygodniejszy moto na jakim miałem okazje jeździć. Praktycznie bezawaryjny.
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
2019-11-01 06:44:12 | Autor: Gość
Popieram 192 wzrostu moja pierwsza maszyna bardzo miło wspominam.
Ocena: 4/5 | Autor: janusz bałaganiusz
Jeżdżę nim, miałem stycznosc z hornetem, jak ktoś mówi że hornet jest bardziej agresywny to niech się jebnie w łeb:) nie nie jestem anty hornet bo to świetny motocykl, ale jak czytam te kocopoły jaki to hornet nie jest drapieżny to śmiać mi się chce.
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: matt
Użytkuję taki motocykl od roku i jestem bardzo zadowolony. spalanie na bardzo dobrym poziomie w stosunku do osiągów. Przyjemny w prowadzeniu. Wydech właśnie przerobiłem u wspomnianego Pana Edka- różnica mega pozytywna (zdecydowanie polecam, bo za małe pieniądze efekt zajebisty :D). Czekam na cieplejsze dni i ogień :)
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Pedro
Mimo wieku przyciąga wzrok i daje frajdę z jazdy :)
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: KrisP
Można by o nim pisać i pisać same zalety.... Posiadam go już od dwóch sezonów i szczerze powiem, że ciągle wkładam w niego pieniądze. Nie dlatego, że się coś psuje, ale dlatego że jest czymś co sprawia ogromną frajdę i na to zasługuje. Trafił do mnie w 100% seryjnej wersji. Na początku dostał pług, crash pady, pług, soczewkę w lampie z angel eye oraz demon eye. Dodatkowo dałem przerobić mu wydech do Edhausta, który odwalił kawał dobrej roboty bo brzmi teraz dużo lepiej. W tą zimę dostał pięknie obszytą kanapę i szybę na przód.
Teraz tylko czekamy na rozpoczęcie sezonu.
Bardzo wygodny motocykl, który przyciąga uwagę i wzrok innych, zwłaszcza jeśli jest taki dopieszczony.
Nic dodać nic ująć. Nie zamieniłbym go na nic innego w tej klasie pojemności.


Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
2018-03-04 18:54:55 | Autor: Gość
A lampa przednia ma chomoligacje ?
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Mam takiego 2008r. Dwa sezony 9000 km zrobione, zadnej awarii, spalanie ok 6l. Jestem mega zadowolony, tłumiki dominator i dźwięk jak r6
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: jaw71
Wspominam ten motocykl bardzo dobrze mój pierwszy większy sprzęt ,zrobiłem nim 60 tyś bezawaryjnie , tylko eksploatacja da się w trase z szybką zdecydowanie lepiej da się na tor wjechać i pogonić, do miasta ideałjednym słowem godny polecenia .
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: WINKIEL
Motocykl idealny, posiadam taką ! Same plusy , minusów nie ma ! :) Polecam
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: mateusz
Yamaha bije suzuki bez apelacyjnie.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kamo
Co Fazer to Fazer... nawet jako golas ;)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: yogi
wersja s2 2008r polecam
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
2019-03-28 11:28:11 | Autor: MARCIN
S2 piękny zegar w porównaniu do s1
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Super moto
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: bodziu
Piękna maszyna, szczególnie dobrze prezentuje się wersja S2 z czarną ramą. Wygodna spora kanapa, czytelne zegary, silnik z R6 robi robotę. Nic dodać nic ująć. Jak na swoją moc pali nie wiele bo około 5,5l. Jedyne co można w nim zmieniać to olej i wydech, bo fabryczny średni, ale to chyba ogólnie mankament marki Yamaha.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Piotrek
Silnik do 4 tyś spokojny, powyżej 6 tyś drugi kop mocy, powyżej 9 tyś trzeci kop.
Super nadaje się do miasta.
Posiadam niewielką owiewkę, więc trasy 300km bez problemu.
Czasami brakuje abs.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Ewaryst
Jest to mój pierwszy motocykl i jestem zachwycony. Nie ma się do czego doczepić. Kupiłem bo był w dobrym stanie technicznym (od motocyklisty) za rozsądne pieniądze. Spalanie: zrobiłem trasę 780 km, w tym góry, na trasie tak do 150 i wyszło 4,5 l/100 km. Jechałem sam z kufrem centralnym. Frajda z jazdy na 5: wygodna pozycja, czułem się jak przyklejony, po 300 km zero zmęczenia. Ciekawostka: na każdej stacji ludzie podchodzili, oglądali i pytali o byle co. Więc przyciąganie wzroku na 5.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Bardzo elastyczna jednostka napędowa.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: Gość
Może, lżejszy, zwrotniejszy ale wygląd Nki nie powala..
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (3)
rozwiń

Yamaha FZ6N Test

Stylowo i nowocześnie

Yamaha FZ6n - to po prostu fazer bez owiewek, nie doszukamy się tutaj niczego więcej prócz nowej przedniej lampy. Ale czy to źle? Wręcz przeciwnie - po pozbyciu się przedniej owiewki, swoje piękne kształty uwydatnia zbiornik paliwa. Reflektor z przodu to także bardzo udany zabieg designerski - motocykl pomimo kilku lat na karku, nadal prezentuje się nowocześnie i zgrabnie. 

Tylna sekcja to (po raz pierwszy w serii FZ) schowane dwa tłumiki pod zadupkiem i spora, świetnie wkomponowana lampa nad nimi. Całość współgra ze sobą - Yamaha FZ6n to naprawdę nieźle wyglądający motocykl. 

Minus zabiegów upiększających?

Jest tylko jeden, no w sumie dwa. Po pierwsze, seryjne tłumiki są niesamowicie ciche, a takie ich ułożenie podraża nieco koszt wymiany na akcesoryjne. A po drugie - schowek pod siedzeniem praktycznie nie istnieję. No i jest jeszcze przypadłość lekkiego nagrzewania pasażera podczas długotrwałej jazdy po mieście w naprawdę upalne dni (+35C). 

Wygodnie

Jak przystało na korzenie rodziny FZ - jest wygodnie. Pomimo tego, że nasz dzisiejszy bohater to typowy mieszczuch - spokojnie możemy nim wyjechać na szerzej otwarte drogi. Oczywiście, im szybciej jedziemy - tym bardziej przeszkadza nam brak jakiejkolwiek owiewki, ot natura nakedów. Są na to proste sposoby - dokupić akcesoryjną szybkę (akurat w tym przypadku wyglądają całkiem nieźle) lub ćwiczyć mięśnie karku :)

Wygodnie nie znaczy nudno

Kierownica choć prosta - nie jest szeroka, a to oznacza wprawdzie wyprostowaną pozycję ale całkiem aktywną. FZ6n generuje 'tylko' 98KM - co w tym przypadku całkowicie wystarczy do dynamicznego i sprawnego przemieszczania się pomiędzy miastami. Silnik bardzo chętnie wkręca się na obroty, nie dyskutuje i nie parska. Praca jednostki napędowej jest kulturalna i przyjemna - podobnie zresztą jest ze skrzynią biegów. Każdy z biegów znajdziemy dokładnie w tym miejscu, w którym spodziewamy się go zastać. 

Jednym zdaniem - jest przyjemnie i całkiem dynamicznie. I choć FZ6n nie teleportuje was do przodu to z całą pewnością pozwoli zostawić większość aut za plecami. 

Awaryjność 

Fz6n podobnie jak jego ubrany brat, jest sprzętem uniwersalnym, dopracowanym i przyjemnym. Ciężko mu wytknąć jakieś konkretne wady (no może poza nieco trudniejszym dostępem do akumulatora). Silnik, heble, skrzynia biegów - tutaj wszystko ze sobą dobrze współgra. Jeżeli uda nam się zakupić zadbany egzemplarz - na pewno będziemy z niego zadowoleni. 

Dane techniczne Yamaha FZ6-N

Osiągi

Moc max.
98.0 KM / 12000 rpm
Max. moment obrotowy
63.1 Nm / 10000 rpm
V-max
240.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
19.4 L

Silnik

Typ
4-suwowy, DOHC, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
600.0 ccm
Stopień sprężania
12.2:1
Układ zasilania
elektroniczny wtrysk paliwa MIKUNI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2095 x 755 x 1085 mm
Rozstaw osi
1440 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
180.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
205.0 kg
Rama
typu Diamond

Zawieszenie

Przód
43 mm widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 130 mm
Tył
wahacz, amortyzator sprężynowy, tłumienie olejowo-gazowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 298 mm
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm

Eksploatacja Yamaha FZ6-N

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58w)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
225 kPa (250 kPa przy obciążeniu 90<x<196 kg)
Ciśnienie z tyłu
250 kPa (290 kPa przy obciążeniu 90<x<196 kg)
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT5.50

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.5
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.8
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
46
Luz łańcucha
45~45

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.0
Zbiornik rezerwowy
0.3
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Suzuki GSR 600 (2006 - 2010)Yamaha FZ6-N (2004 - 2009)

Yamaha FZ6-N (2004 - 2009)Kawasaki Z750 (2007 - 2012)

Kawasaki ER-6n 650 (2006 - 2009)Yamaha FZ6-N (2004 - 2009)

Yamaha XJ6 600 N 2009Yamaha FZ6-N (2004 - 2009)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności