Triumph Daytona 675 (2006 - 2008)

Opinie o Triumph Daytona 675

Opinia: 4.4/5

Liczba głosów: 1

Silnik: 5.0
Hamulce: 5.0
Bezawaryjność: 3.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 4/5 | Autor: Roccki
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń

Spalanie: 6.00

Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Triumph Daytona 675

Minimalne: 5.00

Średnie: 6.00

Maksymalne: 7.59

Pozostałe Generacje Modelu Triumph Daytona

Triumph Daytona 675

Kiedy w latach 90-tych Triumph powrócił do produkcji motocykli - musiał przyciągnąć klientów czymś niezwykłym i wyróżniającym się, a do tego konkurencyjnym z japońską motoryzacją. Wówczas perełką w koronie była sportowa klasa supersport. 

Długa droga do Triumphowości 

Triumph podstanowił brać przykład z najlepszych w tej klasie, czyli japończyków i zrobić swój motocykl klasy supersport. Tak powstał model TT600, który kompletnie nie przyjął się na rynku. Miał za mało mocy, silnik miał problemy z kulturą pracy a wygląd pozostawiał sporo do życzenia. Później powstał model Daytona 600, który został znacznie poprawiony pod względem ergonomii, ale nadal nie dorównywał Japończykom. Kolejnym krokiem był model Daytona 650 - który pojawił się tylko na rok. Wszystkie te kroki, pomyłki i błędy były potrzebne, aby Triumph stworzył wreszcie zupełnie wyjątkowy i totalnie własny pomysł na motocykl sportowy. 


Mniej znaczy więcej 

Po co męczyć się z opracowywaniem 4 cylindrowych silników, skoro Japończycy i tak zrobią to lepiej? Zróbmy coś po swojemu! Brytyjczycy zrobili więc silnik o trzech cylindrach, zwiększając nieco ich pojemność. W ten sposób udało im się stworzyć maszynę nadzwyczaj lekką, wąską (węższa, aż o 11cm od poprzednika) i bardzo agresywną. 

Daytona gotowa do jazdy ważyła 185kg, czyli tylko 3kg więcej niż R6, za to mniej niż CBR600RR. Do tego miała więcej mocy od Hondy i niewiele mniej od Gixxa


Witaj w gronie! 

Nowa Daytona świetnie się wpasowało w towarzystwo supersportów. Wreszcie od nich nie odstawa, ba - w kilku miejscach był nawet od nich lepsza. Przede wszystkim ten motocykl jest ultra poręczny. Bardzo wąska talia wraz z dobrym zawieszeniem sprawia, że każdy z zakrętów jest nasz! Daytona po prostu kocha to robić, po przesiadce na ten motocykl mamy wrażenie, że nasze umiejętności z automatu podniosły się o 10 punktów w górę! 

Trzy gary mają jeszcze jeden wielki atut! 

Ogień! Silnik Daytony dostarcza aż 72 Nm momentu obrotowego, którego większa część dostępna jest już w środkowym zakresie. Dla porównania R6 z 2007 roku produkowała... 59.4 Nm, w dodatku sporo wyżej niż Triumph. A to oznaczało, że Brytyjczyk miał mocniejsze odejście szczególnie w wąskich zakrętach, gdzie operowało się niższym zakresem obrotów. 


W dodatku trzy gary w rzędzie rozpędzają się jak szalone. Wskazówka obrotomierza wspina się w górę jakby była na speedzie. Tego się nie da opisać - to trzeba przeżyć! W porównaniu do japońskich 4 cylindrów, tutaj nie ma czasu na ziewanie. Motocykl od razu zaczyna się rozpędzać, a akcesoryjny wydech drze się jak oszalały wściekły owad! 

Uwielbiam to! 

Zgrzyt 

I tutaj dochodzimy do skrzyni biegów, która jest skazą w tym motocyklu. Niestety Brytyjczycy nawet nie zbliżyli się jakością do aksamitnego działania skrzyni biegów w japońskich przecinakach. W GSX-R'ze wystarczy pomyśleć o wyższym biegu, a ten sam wskoczy! Tutaj czasem zastanawiamy się czy bieg się wbił. Szukanie biegu neutralnego (N) to dobry pomysł na to jak się wkurzyć. 


Podsumowanie 

Triumph Daytona 675R to kawał świetnej maszyny. Nie idealny, ale po prostu tak fantastycznie inny od tego czym do tej pory miałem okazję jeździć - że stał się jednym z moich ulubieńców. Niestety nie znajdziemy na rynku zbyt wielu egzemplarzy tego motocykla, w dodatku warto taki motocykl przed zakupem oglądać z kimś, kto zna temat. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Honda CBR 600RR (2005 - 2006)

Honda CBR 600RR (2005 - 2006)Triumph Daytona 675 (2006 - 2008)

KTM 690 SMC R (2013)

KTM 690 SMC R (2013)Triumph Daytona 675 (2006 - 2008)

Yamaha XVS 1100 Drag Star (1998 - 2006)

Yamaha XVS 1100 Drag Star (1998 - 2006)Triumph Daytona 675 (2006 - 2008)

Suzuki DR-Z 400S (2000 - 2008)

Suzuki DR-Z 400S (2000 - 2008)Triumph Daytona 675 (2006 - 2008)

Dane techniczne Triumph Daytona 675

Osiągi

Moc max.
123.0 KM / 12500 rpm
Max. moment obrotowy
72.3 Nm / 11750 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3.2 s
V-max
254 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.4 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, rzędowy, trzycylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą, 12 zaworów
Pojemność skokowa
675.0 ccm
Średnica × skok tłoka
76.0 x 76.0 mm
Stopień sprężania
12.65:1
Układ zasilania
sekwencyjny EFI (elektroniczny wtrysk paliwa)

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2045 x 695 x 1112 mm
Rozstaw osi
1392 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
165 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
187.0 kg
Rama
aluminiowa, podwójne dźwigary, rama pomocnicza odlewana ciśnieniowo
Wysokość siodełka
825 mm

Zawieszenie

Przód
widelec upside-down, 41mm, skok 120 mm
Tył
Monoshock

Hamulce

Przód
2x pływająca tarcza 308 mm, czterotłoczkowe zaciski montowane radialnie
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk

Eksploatacja Triumph Daytona 675

Opony

Opona przód
120/70 ZR 17
Opona tył
180/55 ZR 17

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!