Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Opinie o Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 20

Silnik: 4.9
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.4
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: GSXR K6
Nie wiem skąd to bierzecie ale ten gix jet dużo wygodniejszy on np. Kawasaki zx10r i zx6r 636. Mało pali jak na sportowego litra, a ramy od normalniej jazdy napewno nie pękały. Posiadam taka k6 od 3,5 sezonu i jestem bardzo zadowolony, trudno bedzie się z nią rozstać:(
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: balatnikov
Mega mocny, ogromny moment z dolu ale od 4000 rpm, ponizej cos tam krzywa momentu ma zalamanie i to czuc; po zmianie wydechu i dezaktywacji przepustnicy ktora byla w oryginalnym jeszcze bardziej odczuwalna, ale to tak tylko z polskiej czepliwosci pisze, bo moc jest przeogromna i usmiech rosnie proporcjonalnie do obrotow! Mi osobiscie nie podobala sie jeszcze typowa chrypka Suzuki, ale inni to uwielbiaja. Bardzo wygodny po przesiadce z R1 2002. Raz polecialy przekladki w koszu sprzeglowym (zgrzytanie przy szybkim ruszaniu), poza tym nic sie zlego nie dzialo. Jeden zabek mniej przod, koncowka Akrapowic i przy licznikowych 160 km/h (realnie mniej bo zebatka zmieniona) szedl do pionu na trojce! Z gazu! Potega ! Sprzedalem jak dostalem list od Suzuki na akcje z rama... kilka razy zalowalem ;)
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Tomash79
Od 2008 w moich rękach i nie zamierzam się pozbywać, król minionej dekady!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: DybsoN
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
2016-12-31 13:24:42 | Autor: jan
racja ale ramy pękają po bokach tam gdzie są spawy...i nie jest to mit bo suzuki przeprowadziło akcję serwisową, minusem są też wadliwe pompy hamulcowe a tak poza tym to zajebisty motor
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Podobne: 2 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Ewelina
Niema lepszej i szybszej maszyny
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
2016-09-29 16:44:47 | Autor: Hiden
Jest masa szybszych i lepszych :)
Ocena: 5/5 | Autor: Skora
Jest zajebiscie, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Szwagier
Nie ma lepszego Gixera i tyle :D
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
2016-07-15 10:51:55 | Autor: Gość
No a jak
Ocena: 5/5 | Autor: Marecki
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Podobne: 2 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Piotr K6
Świetny sprzęt, latam na nim od 3 sezonów. Jest to mój pierwszy litr (poprzednie 600-tki) i muszę przyznać, że jak na super-sporta jest bardzo wygodny, bezawaryjny, piekielnie szybki oraz bardzo lekki. Mit z pękającą ramą znikł po akcji serwisowej. Chodź teraz ciężko znaleźć sztukę w bardzo dobrym stanie - mi się udało. Polecam serdecznie!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Vreh
Całkiem nieźle, ale mogłoby być jeszcze lepiej. Super moc, tylko trzeba sprawdzić czy rama posiada wzmocnienie
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
2016-12-31 13:45:40 | Autor: Adam
To nie jest wyznacznik! Akcją serwisową była objęta część modeli. trzeba sprawdzić czy rama koło wlotów nie pęka.
Ocena: 5/5 | Autor: Gixer k6
Suuper Gixer k6
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 4/5 | Autor: GixER
Pękające ramy , brzydkie lusterka , spalanie.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (10)
rozwiń

Spalanie: 7.42

Dodaj
Ilość raportów: 11

Spalanie Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6

Minimalne: 5.82

Średnie: 7.42

Maksymalne: 10.45

Suzuki GSX-R 1000 K5

W 2004 roku w świecie litrowych superbike'ów działo się bardzo dużo - Honda zaprezentowała pierwszego litrowego Bladego, Kawasaki wypuściło psychodelicznego ZX10R, zaś do salonów Yamahy trafił myśliwiec z symbolem R1. Zaatakowali wszyscy poza... Suzuki. 

Spóźniony prezent urodzinowy

Aż do końca roku w stajni Suzuki niewiele się działo, salony uparcie milczał na temat nowego flagowego sportowca, czyżby inżynierowie z Hamamatsu wystraszyli się konkurencji? Co było powodem opóźnienia nigdy się nie dowiemy... Jednak efekty ich pracy to czyste szaleństwo, motocykle które opuściły Japońskie fabryki miały tylko jeden cel - roznieść konkurencję w drobny proch. 

Więcej mocy... wszędzie! 

K5 zmieniło się wizualnie, podążając za trendami linii GSX-R. Stał się motocyklem krótkim, ale napompowanym. Kiedy widzimy gixxa z tej serii, czujemy wręcz instynktownie, że pod tymi owalnymi owiewkami paliwo pompuje prawdziwy potwór. 

Sprawia wrażenie potężnej ale oswojonej bestii, która siedzi na pograniczu światła i mroku. Wiesz, że to duży zwierzak, słyszysz ten bulgot z paszczy, a jednocześnie masz czelność głaskać go za uchem. Póki się nie zapomnisz jest wszystko ok, Jednak gdy się za bardzo przyzwyczaisz i pociągniesz go za mocno za ogon, ten zwyczajnie przegryzie Ci tętnice. 

Zrzucić kaganiec

GSX-R to generator mocy - 178 KM i 115 NM, to są wartości budzące zachwyt. Niby Kawasaki i Yamaha miały podobną moc, jednak różnica tkwiła w jej dostępności. Naszego potwora ze stajni Suzuki moc rozpierała już od 8500 obrotów! Podczas gdy my już zaczynamy nabierać szaleńczego tempa, Kawasaki zaczyna szarpać a R1 gotuje się ze złości czekając jeszcze na swoją falę mocy. Fireblade? Jaki Fireblade? 

Suzuki udało się dopiąć swego - stworzyła najszybszą bestię na ringu. Ten motocykl nie musiał się z nikim cackać, zbyt mocne otworzenie przepustnicy parkowało nasz motocykl w bagażniku Golfa GTI, który jechał 100m przed nami. Chyba, że wcześniej udało nam się zagonić do pracy potężne heble - 310mm, radialne 4-tłoczkowe zaciski i mocna pompa hamulcowa. Tak, układ hamulcowy doskonale radził sobie z mocą motocykla, choć próżno tutaj szukać Hondowskiej stabilności podczas hamowania. Hamulce będą walczyły z przyczepnością przedniej opony, a ta z nami. Do prowadzenia tego przecinaka, naprawdę ostro - potrzeba sporo doświadczenia. 

Czarny charakter

Kilka miesięcy po premierze nowej maszyny, na ogromnym triumfie GSX-R'a pojawił się spore rysy. A dokładniej na jego połyskującej, czarnej ramie. Okazało się, że rama nie radzi sobie najlepiej z ogromną mocą maszyny, która wręcz sama się prosi o jazdę na jednym kole. Każde gwałtowne podrywanie i opadanie przodu miało negatywny wpływ na stan ramy, do tego stopnia, że w końcu zaczynała pękać. 

Suzuki nigdy nie przyznało się do błędu, wydało tylko oświadczenie, że rama jest dobra - a jej pękanie jest spowodowane jazdą niezgodną z przepisami i przeznaczeniem motocykla. W ramach gwarancji, każdy właściciel nowego gixxa, mógł dobrowolnie udać się do salonu, aby tam zamontowali mu wzmocnienie ramy. Ten zabieg wzmacniał, ramę na tyle - aby dzika K piątka mogła sobie czasem popodnosić swój łeb ku niebu. 

Podsumowanie

Suzuki GSX-R K5-6, to potężny rasowy superbike z najlepszych środkowym zakresem obrotów w tamtych latach. To nie jest maszyna dla początkujących, opanowanie tej mocy to poważne zadanie, bo gixx lubi dokazywać. Prowadzenie go po mieście, to jak wyjście na spacer z pitbullem, jest niewygodnie, nieprzyjemnie i cały czas nam się wyrywa do przodu. To motocykl skonstruowany do naprawdę konkretnej i szybkiej jazdy. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Yamaha YZF-R1 1000 RN12 (2004 - 2006) vs Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha YZF-R1 1000 RN12 (2004 - 2006)Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha YZF-R1 1000 (2015) vs Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha YZF-R1 1000 (2015)Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006) vs Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha YZF-R6 600 (2008 - 2009) vs Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha YZF-R6 600 (2008 - 2009)Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Dane techniczne Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6

Osiągi

Moc max.
178 KM / 11000 rpm
Max. moment obrotowy
118.0 Nm / 8500 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
2.8 s
V-max
299.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18 L

Silnik

Typ
rzędowy, czterocylindrowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
998.6 ccm
Średnica × skok tłoka
73.4 x 73.4 mm
Stopień sprężania
12.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2030 x 710 x 1130 mm
Rozstaw osi
1405 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
166 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
189 kg
Rama
aluminiowa

Zawieszenie

Przód
KAYABA, odwrócony widelec teleskopowy, tłumienie olejowe, skok 125 mm
Tył
wahacz wleczony, sprężyna śrubowa, tłuienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza 310 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
Nie

Eksploatacja Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
190/50 ZR17

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!