Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 19

Opinie o Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6

Silnik: 4.9
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.3
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: GSXR K6
Nie wiem skąd to bierzecie ale ten gix jet dużo wygodniejszy on np. Kawasaki zx10r i zx6r 636. Mało pali jak na sportowego litra, a ramy od normalniej jazdy napewno nie pękały. Posiadam taka k6 od 3,5 sezonu i jestem bardzo zadowolony, trudno bedzie się z nią rozstać:(
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: DybsoN
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
2016-12-31 13:24:42 | Autor: jan
racja ale ramy pękają po bokach tam gdzie są spawy...i nie jest to mit bo suzuki przeprowadziło akcję serwisową, minusem są też wadliwe pompy hamulcowe a tak poza tym to zajebisty motor
Ocena: 5/5 | Autor: Piotr K6
Świetny sprzęt, latam na nim od 3 sezonów. Jest to mój pierwszy litr (poprzednie 600-tki) i muszę przyznać, że jak na super-sporta jest bardzo wygodny, bezawaryjny, piekielnie szybki oraz bardzo lekki. Mit z pękającą ramą znikł po akcji serwisowej. Chodź teraz ciężko znaleźć sztukę w bardzo dobrym stanie - mi się udało. Polecam serdecznie!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Tomash79
Od 2008 w moich rękach i nie zamierzam się pozbywać, król minionej dekady!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Skora
Jest zajebiscie, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Szwagier
Nie ma lepszego Gixera i tyle :D
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
2016-07-15 10:51:55 | Autor: Gość
No a jak
Ocena: 5/5 | Autor: Marecki
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Młody
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Świerku
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gix
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Ewelina
Niema lepszej i szybszej maszyny
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
2016-09-29 16:44:47 | Autor: Hiden
Jest masa szybszych i lepszych :)
Ocena: 5/5 | Autor: balatnikov
Mega mocny, ogromny moment z dolu ale od 4000 rpm, ponizej cos tam krzywa momentu ma zalamanie i to czuc; po zmianie wydechu i dezaktywacji przepustnicy ktora byla w oryginalnym jeszcze bardziej odczuwalna, ale to tak tylko z polskiej czepliwosci pisze, bo moc jest przeogromna i usmiech rosnie proporcjonalnie do obrotow! Mi osobiscie nie podobala sie jeszcze typowa chrypka Suzuki, ale inni to uwielbiaja. Bardzo wygodny po przesiadce z R1 2002. Raz polecialy przekladki w koszu sprzeglowym (zgrzytanie przy szybkim ruszaniu), poza tym nic sie zlego nie dzialo. Jeden zabek mniej przod, koncowka Akrapowic i przy licznikowych 160 km/h (realnie mniej bo zebatka zmieniona) szedl do pionu na trojce! Z gazu! Potega ! Sprzedalem jak dostalem list od Suzuki na akcje z rama... kilka razy zalowalem ;)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Vreh
Całkiem nieźle, ale mogłoby być jeszcze lepiej. Super moc, tylko trzeba sprawdzić czy rama posiada wzmocnienie
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
2016-12-31 13:45:40 | Autor: Adam
To nie jest wyznacznik! Akcją serwisową była objęta część modeli. trzeba sprawdzić czy rama koło wlotów nie pęka.
Ocena: 5/5 | Autor: Gixer k6
Suuper Gixer k6
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 4/5 | Autor: GixER
Pękające ramy , brzydkie lusterka , spalanie.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (7)

Spalanie: 7.42

Dodaj
Ilość raportów: 11

Spalanie Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6

Minimalne: 5.82

Średnie: 7.42

Maksymalne: 10.45

Recenzja: Suzuki GSX-R 1000 K5


W 2004 roku w świecie litrowych superbike'ów działo się bardzo dużo - Honda zaprezentowała pierwszego litrowego Bladego, Kawasaki wypuściło psychodelicznego ZX10R, zaś do salonów Yamahy trafił myśliwiec z symbolem R1. Zaatakowali wszyscy poza... Suzuki. 

Spóźniony prezent urodzinowy

Aż do końca roku w stajni Suzuki niewiele się działo, salony uparcie milczał na temat nowego flagowego sportowca, czyżby inżynierowie z Hamamatsu wystraszyli się konkurencji? Co było powodem opóźnienia nigdy się nie dowiemy... Jednak efekty ich pracy to czyste szaleństwo, motocykle które opuściły Japońskie fabryki miały tylko jeden cel - roznieść konkurencję w drobny proch. 

Więcej mocy... wszędzie! 

K5 zmieniło się wizualnie, podążając za trendami linii GSX-R. Stał się motocyklem krótkim, ale napompowanym. Kiedy widzimy gixxa z tej serii, czujemy wręcz instynktownie, że pod tymi owalnymi owiewkami paliwo pompuje prawdziwy potwór. 

Sprawia wrażenie potężnej ale oswojonej bestii, która siedzi na pograniczu światła i mroku. Wiesz, że to duży zwierzak, słyszysz ten bulgot z paszczy, a jednocześnie masz czelność głaskać go za uchem. Póki się nie zapomnisz jest wszystko ok, Jednak gdy się za bardzo przyzwyczaisz i pociągniesz go za mocno za ogon, ten zwyczajnie przegryzie Ci tętnice. 

Zrzucić kaganiec

GSX-R to generator mocy - 178 KM i 115 NM, to są wartości budzące zachwyt. Niby Kawasaki i Yamaha miały podobną moc, jednak różnica tkwiła w jej dostępności. Naszego potwora ze stajni Suzuki moc rozpierała już od 8500 obrotów! Podczas gdy my już zaczynamy nabierać szaleńczego tempa, Kawasaki zaczyna szarpać a R1 gotuje się ze złości czekając jeszcze na swoją falę mocy. Fireblade? Jaki Fireblade? 

Suzuki udało się dopiąć swego - stworzyła najszybszą bestię na ringu. Ten motocykl nie musiał się z nikim cackać, zbyt mocne otworzenie przepustnicy parkowało nasz motocykl w bagażniku Golfa GTI, który jechał 100m przed nami. Chyba, że wcześniej udało nam się zagonić do pracy potężne heble - 310mm, radialne 4-tłoczkowe zaciski i mocna pompa hamulcowa. Tak, układ hamulcowy doskonale radził sobie z mocą motocykla, choć próżno tutaj szukać Hondowskiej stabilności podczas hamowania. Hamulce będą walczyły z przyczepnością przedniej opony, a ta z nami. Do prowadzenia tego przecinaka, naprawdę ostro - potrzeba sporo doświadczenia. 

Czarny charakter

Kilka miesięcy po premierze nowej maszyny, na ogromnym triumfie GSX-R'a pojawił się spore rysy. A dokładniej na jego połyskującej, czarnej ramie. Okazało się, że rama nie radzi sobie najlepiej z ogromną mocą maszyny, która wręcz sama się prosi o jazdę na jednym kole. Każde gwałtowne podrywanie i opadanie przodu miało negatywny wpływ na stan ramy, do tego stopnia, że w końcu zaczynała pękać. 

Suzuki nigdy nie przyznało się do błędu, wydało tylko oświadczenie, że rama jest dobra - a jej pękanie jest spowodowane jazdą niezgodną z przepisami i przeznaczeniem motocykla. W ramach gwarancji, każdy właściciel nowego gixxa, mógł dobrowolnie udać się do salonu, aby tam zamontowali mu wzmocnienie ramy. Ten zabieg wzmacniał, ramę na tyle - aby dzika K piątka mogła sobie czasem popodnosić swój łeb ku niebu. 

Podsumowanie

Suzuki GSX-R K5-6, to potężny rasowy superbike z najlepszych środkowym zakresem obrotów w tamtych latach. To nie jest maszyna dla początkujących, opanowanie tej mocy to poważne zadanie, bo gixx lubi dokazywać. Prowadzenie go po mieście, to jak wyjście na spacer z pitbullem, jest niewygodnie, nieprzyjemnie i cały czas nam się wyrywa do przodu. To motocykl skonstruowany do naprawdę konkretnej i szybkiej jazdy. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006) vs Triumph Street Triple 765 RS (2017)

Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)Triumph Street Triple 765 RS (2017)

Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006) vs Triumph Street Triple 765 R (2017)

Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)Triumph Street Triple 765 R (2017)

Triumph Speedmaster 900 2011 vs Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Triumph Speedmaster 900 2011Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006) vs Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)Triumph Bonneville 1200 Bobber (2017)

Dane techniczne Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6

Osiągi

Moc max.
178 KM / 11000 rpm
Max. moment obrotowy
118.0 Nm / 8500 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
2.8 s
V-max
299.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18 L

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2030 x 710 x 1130 mm
Rozstaw osi
1405 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
166 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
189 kg
Rama
aluminiowa

Zawieszenie

Przód
KAYABA, odwrócony widelec teleskopowy, tłumienie olejowe, skok 125 mm
Tył
wahacz wleczony, sprężyna śrubowa, tłuienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza 310 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
Nie

Silnik

Typ
rzędowy, czterocylindrowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
998.6 ccm
Średnica × skok tłoka
73.4 x 73.4 mm
Stopień sprężania
12.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Eksploatacja Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
190/50 ZR17