SECA SRS II - Kombinezon Sportowy z Protektorami D3O

     W zeszłym roku na prezentacji nowego Ducati Monstera mieliśmy okazję pierwszy raz pojeździć w nowym dwuczęściowym sportowym kombinezonie SECA SRS II. Wtedy był to jeszcze sampel, a dzisiaj trafił już do nas ostateczny model.

     SRS to skrót od "Seca Racing Suit" i jak łatwo można się domyślić,, nie jest to pierwszy kombinezon polskiego producenta. Przez te kilka lat trochę się zmieniło na naszym rodzimym rynku odzieży motocyklowej i SECA również nie zostaje w tyle. W modelu SRS II zastosowali wiele nowych rozwiązań i materiałów.


Ochraniacze D3O

     Coś co z pewnością wyróżnia kombinezon marki SECA na tle konkurencji to zastosowanie wygodnych i ergonomicznych ochraniaczy D3O. Na tę chwilę jest to jedyny producent z branży motocyklowej w naszym kraju, który ma taką możliwość. Tutaj warto również wspomnieć, że kombinezon występuje w wersji męskiej oraz damskiej i poza krojem, różni je rodzaj zastosowanych ochraniaczy barków, łokci oraz kolan od pomarańczowego producenta. W wersji dla pań zastosowano standardowy model LP2, a w wersji dla panów rozbudowany Xergo. W obu kompletach standardowo otrzymujemy również protektor pleców i bioder z zaznaczeniem, że wszystkie dostępne ochraniacze są levelu 2. Brakującym elementem bezpieczeństwa czynnego jest klatka piersiowa, jednak producent dał możliwość dołożenia protektora w tym miejscu, stosując specjalne kieszenie.

Najwyższa certyfikacja na ścieranie

     Zarówno kurtka jak i spodnie wykonane są ze skóry bydlęcej o grubości od 1,1mm do 1,3mm. Szwy zostały wzmocnione nicią kevlarową, a kurtkę w punktach najbardziej narażonych na styczność z asfaltem dodatkowo wzmocniono wstawkami z wytrzymałego materiału SuperFabric. Te wszystkie elementy wpływają na to, że kombinezon bez problemu przechodzi najwyższą certyfikację AAA na tarcie.

Lepsze dopasowanie, komfort i wentylacja

     W SRS II znajdziemy sporo wstawek, które wpłyną na lepsze dopasowanie kombinezonu do naszej sylwetki oraz ułatwią nam ułożenie się na motocyklu i poruszanie, kiedy z niego zejdziemy. W kurtce elementy elastyczne mamy w okolicach łokci i łopatek, a na całej wewnętrznej długości rękawa znajdziemy wytrzymały stretch odpowiedzialny za lepsze dopasowanie. W przypadku spodni takie same elementy znajdziemy na kolanach i dolnej części pleców, a wstawki ze stretchu w kroku i na łydkach.


    Za wentylację odpowiada spora ilość perforacji na klatce, plecach, rękawach a także udach. SECA projektując rozmieszczenie otworów zwracała uwagę również na bezpieczeństwo i ich zagęszczenie nie ma wpływać na wytrzymałość skóry. W środku kurtki i spodni producent zastosował podszewkę AirMesh, która wspomaga działanie wentylacji rozprowadzając chłodne powietrze i odprowadzając ciepłe. Ciekawym i wyróżniającym kombinezon rozwiązaniem jest możliwość wypięcia i wyprania tego elementu.

     Ostatni element na który zwróciliśmy uwagę to miękkie wykończenie kołnierzyka, rękawów i nogawek wykonane z neoprenu. Niby mała rzecz, ale dostrzeżemy jej wartość bardzo szybko, kiedy wdziejemy się w pełny motocyklowy rynsztunek i zauważymy, że nic nam nie przeszkadza i nic nas nie uwiera pod rękawicą czy w butach. Wykończenie to elementy, o których niektórzy producenci zapominają, a przecież nikt z nas nie chce mieć otartej szyi czy nadgarstków.

Nacechowanie sportowe

     Projektując swój kombinezon, SECA nie zapomniała o tych wszystkich elementach, które podkreślają zastosowanie modelu SRS II. Na plecach nie zabrakło garbu, a na barkach, łokciach i kolanach slajderów dla tych, którzy lubią mocno złożyć się w zakręcie. Dodatkowo kurtkę ze spodniami możemy połączyć zamkiem 360 niezależnie od rozmiaru obu części garderoby.


     SRS II to budżetowy dwuczęściowy kombinezon skórzany, w którym znajdziemy wszystkie elementy czyniące go sportowym. Wytrzymałą skórę, dodatkowe wstawki wzmacniające newralgiczne punkty, masywne, wygodne i bezpieczne ochraniacze D3O oraz sporą dawkę elementów wpływających na komfort (jeśli ktoś chce go używać na co dzień). Kurtka i spodnie sprzedawane są oddzielnie, co sprawia że jeden i drugi element możemy dobrać w innym rozmiarze. Wersja męska występuje w dwóch kolorach, a damska - w jednym. Pomimo braku informacji od marki SECA, można się spodziewać, że jednym z kolejnych kroków będzie wprowadzenie do oferty modelu jednoczęściowego.