MV Agusta wie jak projektować motocykle - zobacz RVS #1


MV Agusta odkryła jeden prosty sposób, żeby nie dać o sobie zapomnieć motocyklowemu światu. Brak nowych modeli w ofercie rekompensują sobie wypuszczaniem od czasu do czasu nieszablonowych motocykli. Tak jest również w przypadku projektu RVS.

Co nowego w Varese?

RVS to skrót od “Reparto Veicoli Speciali” czyli Departament Pojazdów Specjalnych. Brzmi intrygująco. Pod tym szyldem kryją się motocykle customowe i koncepcyjne oparte na istniejących modelach producenta z Varese. Wszystkie produkowane na sztuki i celujące swoim wykonaniem i designem w najwyższą półkę wśród marek premium.


Co się stanie, gdy dasz swobodę projektantom i inżynierom z Castiglioni Research Center? No właśnie to^

W tym tygodniu doczekaliśmy się pierwszego przebłysku talentu ludzi z MV Agusty. Koncept oparty jest na MV Agusta Brutale 800. Naked wystylizowany został na futurystycznego streetfightera z mieszanką typową dla motocykli café racer.


Czacha dymi

Ze stylu café racer zapożyczona została bardziej tradycyjna lampa, krótkie lusterka i ozdobnie obszyta kanapa. To co najbardziej intrygujące, to dwie ledowe lampy umocowane po prawej stronie motocykla. Całość dopełniają świetnie wykończone detale i elementy z tytanu (jak wydech), oraz tarcze hamuclowe Braking’s Sunstar Batfly.


Przeczytaj więcej o poczynaniach MV Agusta:

Tradycyjnie dla serii Brutale mamy rozpychający się w kratownicowej ramie trzycylindrowy silnik i szprychowe koła. To robi robotę. Moc motocykla wzrosła do 150 KM, a silnik spełnia normy EURO4. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów udało się też obniżyć masę motocykla o 8 kg.

Szklanka wody

RVS #1 to unikatowy motocykl. Hasło, które przyświeca MV Aguście w tym projekcie to "One man, one bike" (jeden człowiek, jeden motocykl). Sugeruje to limitowany nakład i adekwatną cenę. Póki co brak informacji na temat kolejnego motocykla. Ale na to przyjdzie czas.

Ważne, że informacja idzie w świat i buzuje sobie w social-mediach jak tabletka aspiryny.

Ale czy to wystarczy by wyleczyć ból głowy kierownictwa MV Agusty? Firma w zeszłym roku przeżywała ciężki czas ze względu na problemy finansowe i prawne. Niesmak pozostał, ale zdaje się, że Włosi obrali drogę, którą chcą podążać. Warto obserwować, jakie będą tego efekty.