MV Agusta Superveloce Alpine - sportowy motocykl z klasą

Oczekiwanie na owoc współpracy MV Agusty i Alpine nie trwało długo. Ledwo napisaliśmy zapowiedź, a to cudo już ujrzało światło dzienne - MV Agusta Superveloce Alpine. Oto co się dzieje, kiedy łączą siły włoski producent znany jest pięknych jednośladów, oraz Alpine - francuski producent sportowych samochodów.

Sportowy motocykl, niebieska dusza

Na przekór naszym wcześniejszym przewidywaniom w ręce projektantów nie trafiła stricte sportowa F4, a unikatowa MV Agusta Superveloce 800. Podstawowa różnica w stosunku do - przepięknego - pierwowzoru to malowanie. Powstało 110 egzemplarzy motocykla, każdy w niebiesko-perłowym malowaniu. Liczba 110 to nawiązanie do nazwy sportowego samochodu Alpine A110.


Warte uwagi - MV Agusta Superveloce Alpine jest pierwszym modelem z trzy-cylindrowym silnikiem w ofercie MV Agusty, który spełnia wymagania norm Euro5. Moc maksymalna motocykla wynosi 147 KM - to o 1 KM mniej niż wersja standardowa Superveloce i o 6 KM mniej od serii Oro. Mimo wszystko dostosowanie do wymogów unijnych daje to nadzieję, że trzycylindrowe silniki z Varese jeszcze nie zejdą ze sceny.

"Le" Motocykl

Czym jeszcze wyróżnia się ten model Superveloce? Odrobina włókna węglowego to tu, to tam, np. osłona łańcucha, błotniki, oraz dość wydatna dolna owiewka, której czerń miała nadać dynamiki bryle motocykla.



Siedzenie obszyte jest Alcantarą - choć brzmi luksusowo, to nie jest to specjalna skóra z regionu Hiszpanii, tylko syntetycznym materiałem przypominającym w dotyku skórę welurową. Za to szwy są w kolorze niebieskim.

Tylna lampa to chyba nasz ulubiony detal z Superveloce.

Czarne koła zostały obrobione w technologii CNC, żeby wyeksponować surowe aluminium. Układ wydechowy pozwala wydobyć jeszcze więcej werwy z motocykla. Jest o tyle intrygujący, że jego konstrukcja jest asymetryczna.

Co jak co, ale wlepa z logiem Motobandy wleciałaby na te owiewki idealnie!

Podwozie również zostało nieco zmodyfikowane. Kratownicowa rama jest sztywniejsza, co ma zapewnić więcej sportowych odczuć. Elektronika została również wzbogacona w stosunku do podstawowej wersji Superveloce. Z wyższych modeli MV Agusty przywędrowały do Alpine launch i wheelie control, oraz pakiet IMU.

Dlaczego Alpine?

Alpine to marka należąca do grupy Renault. Pierwotnie (od 1955 roku) była niezależną firmą produkującą sportowe samochody bazujące na modelach Renault, z czasem stała się oficjalnym producentem sportowych modeli tych francuskich samochodów. Alpine legitymuje się kilkudziesięcioletnią historią, ale współczesna historia marki rozpoczęła się na nowo w 2017 roku.


Co więcej - od przyszłego roku zespół Formuły 1 dotychczas startujący pod szyldem Renault będzie znany jako Apine F1 Team. Obecnie naciski Renault skupione są na zwiększeniu rozpoznawalności marki Alpine, na czele której stanął dotychczasowy szef zespołu Renault - Cyril Abiteboul.


Cena za motocykl to 36 000 €. Cena za samochód Alpine A110 w podstawowej wersji to około 230 000 zł. Raczej nie staniemy przed dylematem wyboru między jednym a drugim, ale gdyby już do tego doszło to... A Wy co byście wybrali?