Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Opinie o Honda CBR 900RR Fireblade SC33

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 16

Silnik: 4.9
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Henrix
Może ta maszyna nie ma takich osiągów jak R1 czy Gsx-r ale, weźmy pod uwage tylko jeden aspekt: Tych motocykli więcej nie przybędzie!!!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Arczi
To już drugi Blady w moim życiu. Ten motocykl to prawdziwa klasyka gatunku. Nie wiem tylko jak mogliście napisać że ceny kończą się na 9 tys ponieważ ja za swojego zapłaciłem dużo więcej i wcale nie była to najwyższa cena na rynku . Ten motocykl staje się już powoli sprzętem kolekcjonerskim więc jeśli szukasz dobrej lokaty to nie idź do baku tylko kup sobie Fajera najlepiej u naszych zachodnich sąsiadów.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Trawis
Blady jest nie do zastąpienia. Gdybym mial go kupić jeszcze raz, zrobiłbym to bez zawahania! Wygodna pozycja, koła nie trzeba prosić zeby podrywalo sie do góry. Jedyna wada to 16calowa felga z przodu ktora sprawia ze kompletu opon sie raczej nie kupi a pojedynczo wychodzi drozej. Coraz ciezej bedzie kupic tego konia w dobrym stanie. Piekny klasyk :)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Niezły, polecam!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: mati
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Podobne: 2 | Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Basti
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
To kolejny blady w moich rękach i powiem tyle. Swietny do turystyki i do szybkiej jazdy. Wiadomo że to nie to samo co R1 czy GSXR ale nie porównujemy lat 90 do dzisiejszych czasów. To że jest to świetny motocykl nie podlega absolutnie żadnej wątpliwości.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: kacper
nie ma nic do zarzucenia tylko brać !!!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Artchi
Mega przyjemne Moto !!! moc jest wystarczająca , pozycja bardzo wygodna, spalanie idealne , niezawodny, wygląd przepiękny ( wedle gustu ) i w końcu to LEGENDA. Jedyny minus to przednia opona , bo coraz ciężej dostać ten rozmiar, i ewentualnie wsadzić hamulce w oplot.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Patryk
Legenda na kółkach :)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (4)
rozwiń

Spalanie: 7.22

Dodaj
Ilość raportów: 8

Spalanie Honda CBR 900RR Fireblade SC33

Minimalne: 5.31

Średnie: 7.22

Maksymalne: 10.31

Honda CBR 900 RR FireBlade

Dawno temu, Honda po raz kolejny podporządkowała sobie świat, tworząc motocykl który przez prawie całe lata 90-te uchodził za niedościgniony wzór i to jemu przypadło wyznaczanie trendów w swojej klasie. Lekki, zwinny i superuniwersalny - właśnie taki był FireBlade.

Premiera miała miejsce w 1992 roku, spekulacje i oczekiwania były ogromne - mówiono chociażby o jednoramiennym wahaczu, zawieszeniu USD i silniku V4. Jednak Honda niczego z tych rzeczy nie zamontowała w swoim nowym flagowcu. Rozczarowanie? Minęło podczas pierwszych dziennikarskich testów drogowych.

Słoń w formie fit

Dziś bryła 900RR wydaje się zbyt masywna, ociężała - jednak 20 lat temu to właśnie honda najczęściej zdobiła pokoje nastolatków. Ważąc 185 kg na sucho, "Blady" był aż o 20 kg lżejszy od swojego głównego konkurenta - FZR 1000 od Yamahy. Niska masa w znacznym stopniu wpłynęła na osiągi maszyny, łatwość z jaką dawała się prowadzić i pewność jaką oferowała na zakrętach. Wszystko to przy zachowaniu ogromnej użyteczności na co dzień (pod siedzeniem pasażera można by schować telewizor, konsole i składane krzesło). 

Nie do zdarcia 

Przy tym wszystkim FireBlade był bardzo dobrze skonstruowany - na pozór podstawowe podzespoły zostały dobrane w taki sposób, aby zapewniały bezproblemowa eksploatację. Silnik to swoista legenda, uznawana we wszystkich kręgach za niezniszczalny, bezproblemowy i prawie doskonały. Niewiele pali, oferuje nadal spora ilość mocy i z dużym spokojem przyjmuje rozmaite tricki stunterskie. Nawet po przejechaniu ponad 60 000 km nie zdradza oznak słabości - chętnie odpala, równo wkręca się na obroty i posłusznie czeka na kolejną jazdę. 

Fireblade po latach

Modele SC28-33 to tak ogromne legendy, że byłem mocno podekscytowany spotkaniem jednym z nich. Szczęście sprzyjało, ponieważ przyjechał do nas bardzo zadbany egzemplarz - a właściciel był fanatykiem marki. Klasyczne kształty, które dziś już nie przystoją sportom - budzą wspomnienia lat 90-tych, cieszą oko malowaniami. Pękate owiewki skrywają największą dumę i tajemnice Hondy - potężną ramę i świetny silnik. 130KM to miłe stadko, które bardzo skutecznie rozpędza fajera do przodu. Prawdę mówiąc, ten silnik i moc totalnie wystarczają na drogi publiczne - pozwala kulturalnie przesuwać się do przodu, dając ogień za każdym razem gdy tego chcemy. 

FireBladem jeździ się podobnie jak innymi Hondami z tego okresu, czułem się tutaj prawie jak w domu. Dlaczego prawie? Bo przeszkadzała mi szerokość przedniej opony, Honda w innych modelach szybko się z tego wycofała, jednak przy 900RR zostawiła nietypową wielkość kapcia. Teoretycznie zapobiega to konieczności stosowania amortyzatora skrętu, jednak w praktyce odczuwałem że RR'a dawała mi mniej pewności w zakrętach niż chociażby 954 czy F4i

Za legendę trzeba płacić

Jak każda Honda w Polsce - tak i "Blady" ma swoją cenę, moim zdaniem bardzo wysoką. Pierwsze modele możemy kupić już za 4 tyś zł, jednak jeżeli chcemy coś co w miarę jeździ trzeba wydać już 6-7 tyś zł. To sporo jak na 20 letnie motocykla. Jednak Fireblade ma w sobie to coś, co przyciąga. Czy chciałbym mieć takiego klasyka w garażu? Pewnie! 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Honda CBR 600F4i (2001 - 2006) vs Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000) vs Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000)Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Honda VFR 800 FI Interceptor (1998 - 2001) vs Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Honda VFR 800 FI Interceptor (1998 - 2001)Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Suzuki GSX-R 600 K7 (2007 - 2007) vs Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Suzuki GSX-R 600 K7 (2007 - 2007)Honda CBR 900RR Fireblade SC33 (1996 - 1999)

Dane techniczne Honda CBR 900RR Fireblade SC33

Osiągi

Moc max.
128 KM / 9750 rpm
Max. moment obrotowy
92 Nm / 8500 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3.4 s
V-max
260 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18 L

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2040 x 685 x 1135 mm
Rozstaw osi
1405 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
180 kg
Rama
Typu Diamond, podwójna, z kompozytów aluminiowych

Zawieszenie

Przód
45-milimetrowy w pełni regulowane
Tył
Zespolone typu Pro-Link z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu, z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 125 mm

Hamulce

Przód
2x 310 mm, 4 tłoczkowe zaciski
Tył
1 x 220mm, 1 tłoczkowy zacisk
Abs
Nie

Silnik

Typ
rzędowy, 4 cylindry, DOHC
Pojemność skokowa
918.5 ccm
Średnica × skok tłoka
71 x 58 mm
Stopień sprężania
11.1:1
Układ zasilania
Gaźniki

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Przeniesienie napędu
łańcuch

Eksploatacja Honda CBR 900RR Fireblade SC33

Opony

Opona przód
130/70 ZR16
Opona tył
180/50 ZR17

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!