BMW HP2 1170 Megamoto (2007 - 2010)

HP2 - seria BMW zapoczątkowana motocyklem enduro, która dorobiła się odpowiednika w supermoto i sporcie. Megamoto to nic innego jak uliczna wersja HP2 Enduro. I choć jego kariera nie trwała długo, to w chwili swojego pojawienia się na torze i na ulicy nie było supermoto, które mogłoby sprostać HP2 Megamoto.
W przeciwieństwie do większości BMW ten model uniknął zawieszenia typu Tealever i "przymusowego" ABS. Dzięki temu można powolić sobie na większe szaleństwa w czasie jazdy. Z przodu zamontowano widelec upside-down od Marzocchi, z tyłu zawieszenie sprężynowe Ohlinsa. Hamulce pochodzą od firmy Brembo. Megmoto posiada typowe dla supermoto zawieszenie, miękksze od tego spotykanego w standardowych notocyklach ulicznych. Do tego dochodzą miękkie siedzenie, i wyprostowana, wysoka pozycja.

Za sprawą przeróbek, którym poddano silnik, sprawia on jeszcze więcej frajdy z wkręcania go na obroty, więcej przyjemności z jazdy i z pokonywania zakrętów.

Najważniejsze różńice HP2 Megamoto w stosunku do HP2 Enduro:
- mniejsze, aluminiowe, 17 calowe koła,
- opony drogowe,
- krótszy skok zawieszenia (160 mm),
- podwójna tarca hamulcowa przedniego hamulca,
- zmiany w owiewkach (min. brak dzioba).

Motocykl uzbrojony w silnik Boxer o mocy 113 KM, w połączeniu z niewielką masą i nisko położonym środkiem ciężkości oferują emocje na każdym biegu. Siadając za tą maszyną wiadomo jedno - zakręty nie mają szans. Konkurencją dla tego motocykla są: Megamoto KTM 990 i Ducati Supermotard. A najprostszym sposobem na wyleczenie się z zachwytu nad HP2 Megmoto jest zapoznanie się z jego ceną. Niezawodność i jakość muszą kosztować, ale żeby tak absurdalnie dużo?!