50%
50%

Kawasaki ER-5
1997 - 2006

+

Suzuki GS 500
1989 - 2007

+

Wygrywa Kawasaki ER-5 (1997 - 2006): 52 głosów

Przegrywa Suzuki GS 500 (1989 - 2007): 51 głosów

Kawasaki ER-5 (1997 - 2006) vs Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Opinia Video o Kawasaki ER-5

Opinia Video o Suzuki GS 500

Ocena: 4.2/5 liczba opinii: 29

Ocena: 4.3/5 liczba opinii: 69

Silnik:
4.6 vs 4.4
Hamulce:
3.4 vs 4.2
Bezawaryjność:
4.6 vs 4.7
Frajda z jazdy:
4.6 vs 4.4
Przyciąganie wzroku:
3.9 vs 3.8

Opinie o Kawasaki ER-5

Autor: Binki
Dużo ładniejszy z pewnością.Jest chłodzony cieczą i egzemplarze w tym samym poziomie finansowym sa duzo młodsze.
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
Autor: razor
Ładniejszy,zdecydowanie mniej tego niż gsów, kawa to kawa :)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Autor: Gość
Posiadam i jestem bardzo zadowolony. Konkurencyjny wyglad, cb500 tez przegrywa.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Autor: Pablorat
Bardzo dobra maszyna , świetna na pierwsze moto , wybacza wiele błędów. A hamulce nie są takie złe jak je malują. Aktualnie latam taką Kawą z 2005 roku i jest zajefajnie. Polecam
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: darek
To jak porównanie simsona z rometem
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (5)
Autor: Krzysiek
Osobiście miałem okazje jeździć na obu i ER-5 przekonuje mnie do siebie systemem chłodzenia, elastyczniejszym silnikiem i w ogólnym rozrachunku wygodniej mi się go prowadzi.(Mam 187cm wzrostu)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Autor: PenetratorAnalny
Lepszy dla niższych osób, ładniejszy, chłodzony cieczą.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: Domin
Elastyczny i pięknie brzmiący silnik oraz gładkie prowadzenie
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: Gość
Zdecydowanie ładniejszy
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Autor: Levy
wyglad prowadzenie chlodnica
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Autor: Starscream
Kawasaki jest bardzo wytrzymała ma chłodzenie cieczą i znosi wszystko
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Autor: Maciek
Świetny silnik, przejeżdża bardzo duże przebiegi.
Bardzo wygodny, przewidywalny, ale potrafi pokazać pazur.
Polecam Kawasaki
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Autor: Klepcio
Lepiej wygląda. Mocniejszy troszeczke. Oba cieżkie jak przyczepka z gruzem. Dobry silnik jest w Kawie
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Autor: err5
chłodzony cieczą oraz lepiej wygląda
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Autor: Gość
bo jest najlepsz :D
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Autor: Radek
Troszkę mocniejszy, chłodzony cieczą, lepszy dźwięk,
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Autor: Gość
kawa lepsza
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Autor: Gość
Bo mam
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
Autor: 666
Bo tak :D
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (4)

Opinie o Suzuki GS 500

Autor: MAKSIO
Lepsze hamulce.Części są tanie i dostępne jak barszcz.Gs jest też lepszy pod względem zawieszenia.Ma amortyzator centralny.Myślę , że gs jest lepszym wyborem na pierwsze moto.Wg.mnie jest też ładniejszy.
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
Autor: Gość
Mocniejszy i tańszy lecz chłodzony powietrzem
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Autor: patryg
Najlepszy motocykl na pierwsze moto, lepsze hamulce, zawieszenie
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Autor: Jurek
Raczej nie jest lepszy. Dla mnie to kwestia gustu.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Autor: Misiek
Tarcze z tyłu zamiast bębnów. Części tańsze. Faktem jednak jest ze GS pod wzgledem konstrukcji silnika jest jeszcze w latach 80. Ma to swoje plusy takie jak zywotnosc jednostki i prostota konstrukcji. Do wad należy odgłos na niskich obrotach (jakby mial sie rozleciec). Nie siedzialem na Kawasaki, bo posiadam GSa i moge powiedziec, że jest to motocykl typowo miejski dla osoby z moją posturą - 186 cm, swoje waże :). W trasie czlowiek sie meczy. Na er6n zrobiłem prawko i jesli ma tą samą bryłę co er5 to pod względem ergonomiii wygody jazdy Kawasaki bije Suzuki na głowę. W calosciowym rozrachunku GS jest dla mnie lepszym wyborem, jest ich wiecej, jest w czym wybierac i nie uszukujmy sie. Moto do nauki i szlifów po egzaminie.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Autor: Jajo
Zawieszenie i hamulce, Kasia ma lepszy wygląd i silnik który był tez montowany w KLE którym miałem przyjemność jeździć :)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Autor: Bronek
Hamulec tarczowy z tyłu,niezawodny,spalanie około 4l
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Autor: wojt
HAMULCE TARCZOWE PRZEMAWIAJĄ ZA SUZII
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Autor: XxX
w er-5 hamulce są do dupy
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Autor: Cebi
Wersja F jest dużo bardziej atrakcyjna
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: ADHD
ładniejszy,tańszy,lepsze hamulce
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: Eryk
Posiadam ten motocykl, odczuwam wielką frajdę z jazdy nim i świetne jest to kiedy ten niepozornie wyglądający motocykl odstawia na starcie wszystkie ,,sebkowozy"
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: marceli
z sympatii do Suzuki
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: Fonsz Boa
MAM GO OD KILKU LAT, JEST NAJLEPSZY
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: Rajderr
Bardziej charakterna linia, duże ożebrowanie silnika dające wrażenie większego gabarytowo pieca.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Autor: Ponci
Porzadny motocykl.Dla poczatkujacych motogitów piękna opcja. Chociaz i ja bym chetnie przysiadl sie do tej wspanialej 500-tki.Napewno zwrotny jak Bandit 600. Do tego klimat retropodobny. Jesli chodzi o walory bezawaryjnosci to nie trzeba sie na ten temat wywodzic. Materialy z ktorych stworzony jest GS 500 tez nie daja do narzekań. Prosta konstrukcja nie przyspazajaca watpliwosci w umysle :-). Latwy w eksploatacjii. Brak owiewek co wiaze sie z kosztami jakby cus.......... Klimaciarski sredniej klasy a jak i dojrzaly motocykl dla kazdego. Polecam. I pozdrawiam.Aron.LWG
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Porównanie danych technicznych

Kawasaki ER-5 (1997 - 2006) vs Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Osiągi

Kawasaki ER-5 (1997 - 2006)
Suzuki GS 500 (1989 - 2007)
Moc max.
50.0 KM / 8500 rpm
46 KM / 9000 rpm
Moc max.
Max. moment obrotowy
45.2 Nm / 7000 rpm
39 Nm / 7800 rpm
Max. moment obrotowy
V-max
188.0 km/h
185 km/h
V-max

Silnik

Typ
2 cylindry, DOHC, chłodzony cieczą
dwucylindrowy, rzędowy DOHC
Typ
Pojemność skokowa
498.0 ccm
487 ccm
Pojemność skokowa
Stopień sprężania
9.8:1
9:1
Stopień sprężania
Układ zasilania
2x 34mm Keihin CVK
gaźnik
Układ zasilania

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
manualna
Skrzynia biegów
Ilość przełożeń
6
6
Ilość przełożeń
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
mokre
Sprzęgło
Przeniesienie napędu
łańcuch
łańcuch
Przeniesienie napędu

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2070 x 730 x 1070 mm
2080 x 800 x 790 mm
Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
Rozstaw osi
1430 mm
1405 mm
Rozstaw osi
Masa pojazdu w stanie suchym
179.0 kg
174 kg
Masa pojazdu w stanie suchym
Masa pojazdu zalanego płynami
193.0 kg
192 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
Rama
rama kołyskowa z rurek stalowych
Stalowa, podwójna, zamknięta
Rama

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy 36 mm (wersja A) / 37 mm (wersja C), skok zawieszenia 125 mm
Widelec teleskopowy, średnica rur nośnych 37 mm, skok 120 mm, od 1993 r regulacja napięcia wstępnego sprężyn
Przód
Tył
podwójny tylny amortyzator, skok zaiweszenia
wahacz wleczony, stalowy, pojedynczy elementy tłumiąco-resorujący, skok 115 mm
Tył

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 280 mm, dwutłoczkowe zaciski
Pojedyncza pływająca tarcza o średnicy 310 mm, dwu tłoczkowy zacisk
Przód
Tył
hamulec bębnowy 160 mm
Pojedyncza tarcza o średnicy 250 mm, dwutłoczkowy zacisk
Tył
Pokaż wszystkie

Honda CB 500 (1996 - 2003)Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Yamaha XJ 600 Diversion N (1994 - 2004)Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Yamaha MT-03 660 (2006 - 2013)Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Kawasaki ER-5 (1997 - 2006)Yamaha XJ 600 Diversion S (1992 - 1998)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności