Spalanie: 5.43
Dodaj
Ilość raportów: 27

Spalanie Yamaha FZS 600 Fazer

Minimalne: 4.57

Średnie: 5.43

Maksymalne: 6.78

Opinie o Yamaha FZS 600 Fazer

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 43

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 5/5 | Autor: Rieju
Nie wiem czy wsiadając na fazera jako pierwsza maszyna czy nawet kolejna po słabszym motocyklu, można odczuwać niedosyt, żal, czy niespełnione oczekiwania. Po doprowadzeniu motocykla do ładu po poprzednim właścicielu (ograniczyło to się do wymian eksploatacyjnych, oleje, napęd, opony, uszczelniacze lag) motocykl przez 6 tyś km był i dalej jest bezawaryjny. Mocy jest w sam raz jak na przeznaczenie tego motocykla. Mój jest z 2003 roku (75 tyś przebiegu) w najpiękniejszym ciemno granatowym malowaniu. Przykuwa wzrok, dzieci zaczepiają, mężczyźni pokazują kciuki w górę, kobiety ukradkiem spoglądają udając, że się nie patrzą :D Choć aby uzyskać taki efekt trzeba zająć się paroma detalami, czarna kierownica, białe paski na koła itp. Spalanie w mocno mieszanej trasie (100-120km/h po krajówkach , 140-230km/h po autostradach) 5,2L, po 65 tysięcznym mieście spala 5L we Wrocławiu 6,7L. Z minusów to są stosunkowo mocno ugięte nogi jak na jazdę turystyczną, po 300km bez zsiadania odczuwa się dyskomfort, jednak pozycja pleców, rąk jest bardzo komfortowa, mimo ustawienia kierownicy "na sportowo". Przydaje się regulacja zawieszenia przedniego co znacząco zmienia tłumienie. Hamulce, poezja.
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Jaca
Moto świetne do codziennej jazdy po mieście, na trasę również bardzo wygodne. Moc wystarczająca, heble rewelacja, ceny tych maszyn na rynku wtórnym jak na osiągi i bezawaryjność bardzo przystępne. Uniwersalne do bólu i o to mi chodziło kupując Fazera, polecam!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Super
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Emas
Bardzo dobry motocykl. Mam go od dwóch lat i bardzo sobie chwalę
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Olof
fz6 2004r goraco polecam
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Łukasz
Mam fazera z '03 roku od 2 lat i poza rzeczami eksploatacyjnymi, nic nie musiałem do tej pory robić. Przyspiesza naprawdę bardzo dobrze jeśli ktoś nie boi się odkręcić na wyższe obroty :) W mieście jest wystarczająco mały żeby dawać sobie radę ponadto na plus są lusterka które są powyżej większości innych samochodowych lusterek. Wbrew temu co czytam tu o przyciąganiu wzroku- raczej tego nie robi :) Chyba, że ktoś bardzo go spersonalizuje i już nie będzie taki oryginalny. W sezonie jeździ dużo ciekawszych maszyn :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2019-07-04 21:48:13 | Autor: Gość
Mam 3 sezon i uwielbiam go,wygodny,elastyczny,oszczędny,bezawaryjne,następny FZ6S2,co do przykuwania wzroku to się zgadzam😉
Ocena: 5/5 | Autor: Soze
Yamaha Fazer synonim motocykla uniwersalnego.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: MaRaS
Od 4 lat w rodzinie :-)
Fzs 600 Fazer z 2001 r. 6 -7 tys rocznie i raz w roku tylko synchronizacja gaźników i wymiana płynów. W tym roku gratis ode mnie nowe ogumienie. Nie chcę innego :-)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Przemek
Używałem Fazera przez 7 lat. Jeździłem w upale w ulewie i raz jak padał śnieg. Jeździłem po okolicy, po całym Kraju i trochę po Europie. Był to model z 2002r. Pojemność zbiornika paliwa to 24l więc zasięg przy turystycznym tempie jest imponujacy. 500 km bez problemu a rekord to 650 km na zbiorniku.
Poszukuję następcy...Ale wszystko niemal wygląda gorzej niż Fazer. Albo mocy mniej sporo albo dużo cieższe czy mniej wygodne. FZS jest baaardzo uniwersalny. Jeździ się przyjemnie i wygodnie. A najsłabszym elementem tego modelu to zdecydowanie kierujący .Nic nigdy mi się nie popsuło i zawsze dojechałem do celu.
Hamulce rewelacja , silnik dość spokojny do 7 tyś.obrotow powyżej i do odcięcia robi się szaleństwo i rwie do przodu aż miło.
Nigdy nie jechałem z prędkością maksymalną ale na 3 biegu v-max to 180.
Z małych wad to mimo szyby przy prędkości powyżej 140 km/ h już zaczynają się zmagania z wiatrem. I jazda po np S8 trochę męczy przy długiej jezdzie.
Zgadzam się też z innymi że stylistyczne jest dość przeciętny i nie robi wrażenia jak np. Ducati
Polecam każdemu kto chce jeździć bezpoblemowo wygodnie i znaleźć przyjaciela.
Pozdrawiam.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Woockash
Mój fazer to wersja z początku produkcji, w dodatku jako pierwszy motocykl. Nie żałuję zakupu, uniwersalność w skali od 1 do 5 to 6 ;) Można powiedzieć że dzięki niemu zacząłem zgłębiać turystykę motocyklową, i czerpać przyjemność z jazdy. Minusów nie ma dużo a te co są można zmienić w plusy, mam na myśli kanapę bo na seryjnej to tak do 200km max i przerwa, no i sety plecaczka trochę wysoko są ale na szczęście żona ma krótkie nogi ;) ori szyba oczywiście szału nie robi a akcesoryjna turystyczna akurat kieruje całe powietrze na kask wiec trzeba jeszcze w deflektor zainwestować. Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie, w dwie osoby po Bieszczadach bez szaleństw z jazdą maksymalnie do 100kmh i wyszło 4.5l. Kolejne miłe zaskoczenie to elastyczność i skrzynie biegów, można spokojnie jechać 60kmh na 6 biegu i płynnie przyspieszyć bez żadnego szarpania, dławienia się czy wrażenia że "ma ciężko". Jeśli miał bym jeszcze raz wybierać to bez zastanowienia fazer 600. A następny będzie albo kilo-fazer albo FJR1300 ;)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: szx676
super
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 4/5 | Autor: Pepsiak
sprzęt względnie wygodny na średniej długości wyjazdy z Plecaczkiem. Miałem problemy z gaźnikiem, pomogła całkowita go wymiana. Pali niewiele, średnio 5.3L na setę. przyzwoicie hamuje. Za kilka tygodni biorę się na wyjazd do okoła Półwyspu Iberyjskiego wraz z Plecaczkiem i full kuframi, także to będzie solidny test długo dystansowy dla Fazera i moich 4 liter.
:-)
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (8)
rozwiń

Yamaha FZS600 Fazer

Fazer to jedna z najbardziej rozpoznawalnych maszyn w stajni Yamahy, a jego powstanie było czystym zagraniem strategicznym, wymogiem rynku. W chwili debiutu Suzuki Bandita, było wiadomym, że Yamaha potrzebuje nowej maszyny - która będzie w stanie nawiązać walkę z Banditem, znacznie lepiej niż podstarzały model XJ.

Dobra konstrukcja

Nowy motocykl musiał nawiązać walkę nie tylko swoim wyglądem, czy właściwościami jezdnymi - ale także małą awaryjnością. Yamaha wzięła więc to co miała najlepszego i upchnęła w nowej ramie, z nowymi owiewkami.

Debiutując w 1998 roku - Fazer był więc zupełnie nową maszyną, jednak na dobrze znanych podzespołach, dzięki temu udało się uniknąć poważniejszych chorób wieku dziecięcego. Regulacja zaworów w tym silniku to rzadkość - producent przewiduje ich serwis co 42 000km. Fazer uznawany jest za maszynę udaną, mało awaryjną - ale wbrew pozorom, na pewno nie nudną.

Sportowy rodowód silnika

Silnik to jednostka pochodząca z YZF 600 Thundercata. Zrezygnowano z pionowych kanałów ssących na rzecz poziomych oraz zmniejszono średnicę przelotu gaźników do 33 milimetrów. Silnik nie ma systemu dynamicznego doładowania, jaki funkcjonował w YZF 600.

W efekcie jednostka napędowa generuje 95 KM przy 11500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 62 Nm dostępny jest przy 9500 obr/min. Żwawość silnika w tym modelu jest znacznie bardziej odczuwalna niż w Bandicie. Silnik chętnie wkręca się na obroty, generując przy tym charakterystyczny świst (rodem z turbosprężarki). Spora elastyczność silnika, a także jego niezbyt gwałtowny charakter sprawiają, że motocykl ten może być ciekawą propozycją dla wprawiających się motocyklistów.

Silnik współpracuje z 6 biegową, manualną skrzynią biegów. Chodzi ona głośno, ale biegi wbija się precyzyjnie. Nawet przy sporych przebiegach - nie ma z tą skrzynią większych problemów.

Genialne Heble

O układzie hamulcowym wystarczyłoby powiedzieć tylko tyle - że przednia jego część, była montowana w takich motocyklach jak Yamaha R1 i R6. Hamowanie tym motocyklem, ważącym ponad 200 kg (przy pełnym baku) to czysta przyjemność. Tłoczki wgryzają się w dwie - 298mm tarcze z wielkim apetytem sprawiając, że maszyna momentalnie wytraca swoją prędkość. Jedne z najlepszych - jeżeli nie najlepsze hamulce w tej klasie.

Co warto wiedzieć, kupując używanego fazera

Kupując ten motocykl, musimy liczyć się z ich sporym przebieg - co jest naturalną sprawą. Raczej nie ma co wierzyć w przebiegi rzędu 25 000 km, te maszyny jeżdżą i robią to dobrze. Rozsądne przebiegi będą w graniach 45 - 60 000km. Sam silnik, skrzynia biegów jak i elektronika nie należą do psujących się elementów. Oprócz sprawdzenia ogólnego stanu motocykla, silnika, układu napędowego i tarcz hamulcowych (tutaj może być konieczna wymiana, a nie jest ona tania) najważniejszym elementem będzie sprawdzenie gumowych krućców ssących.

Jest to element, który został wykonany z mniej trwałego tworzywa - zdarza się więc, że pękał. Niestety wymiana takiego elementu jest dosyć droga (czas pracy) i warto to mieć na uwadze. 

Dane techniczne Yamaha FZS 600 Fazer

Osiągi

Moc max.
95.0 KM / 11500 rpm
Max. moment obrotowy
61.2 Nm / 9500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
18.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
599.0 ccm
Stopień sprężania
12.0:1
Układ zasilania
gaźniki 4x 38mm Mikuni BDSR

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2080 x 710 x 1180 mm
Rozstaw osi
1415 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
189.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
205.0 kg
Rama
stalowa, rurowa, kołyskowa

Zawieszenie

Przód
41 mm widelec teleskopowy, skok 120 mm
Tył
zawieszenie typu monoshock, skok

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 298 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, dwutłoczkowe zaciski

Eksploatacja Yamaha FZS 600 Fazer

Opony

Opona przód
110/70-17
Opona tył
160/60-17
Ciśnienie z przodu
225 kPa
Ciśnienie z tyłu
250 kPa (szybka jazda lub obciążenie >90kg - 280 kPa)
Koło przednie
17 x MT3.00 aluminiowe
Koło tylne
17 x MT5.00 aluminiowe

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.5
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.7
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W/30
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
50VA7/DAIDO
Długość łańcucha
110
Luz łańcucha
30~30

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.6
Zbiornik rezerwowy
0.6
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Suzuki GSF / Bandit 600S (2000 - 2004)Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)

Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)

Suzuki GSF / Bandit 600N (2000 - 2004)Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)

Yamaha XJ 600 Diversion S (1998 - 2004)Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności