Spalanie: 5.42
Dodaj
Ilość raportów: 32

Spalanie Yamaha FZS 600 Fazer

Minimalne: 4.59

Średnie: 5.42

Maksymalne: 6.94

Opinie o Yamaha FZS 600 Fazer

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 47

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 5/5 |
Nie wiem czy wsiadając na fazera jako pierwsza maszyna czy nawet kolejna po słabszym motocyklu, można odczuwać niedosyt, żal, czy niespełnione oczekiwania. Po doprowadzeniu motocykla do ładu po poprzednim właścicielu (ograniczyło to się do wymian eksploatacyjnych, oleje, napęd, opony, uszczelniacze lag) motocykl przez 6 tyś km był i dalej jest bezawaryjny. Mocy jest w sam raz jak na przeznaczenie tego motocykla. Mój jest z 2003 roku (75 tyś przebiegu) w najpiękniejszym ciemno granatowym malowaniu. Przykuwa wzrok, dzieci zaczepiają, mężczyźni pokazują kciuki w górę, kobiety ukradkiem spoglądają udając, że się nie patrzą :D Choć aby uzyskać taki efekt trzeba zająć się paroma detalami, czarna kierownica, białe paski na koła itp. Spalanie w mocno mieszanej trasie (100-120km/h po krajówkach , 140-230km/h po autostradach) 5,2L, po 65 tysięcznym mieście spala 5L we Wrocławiu 6,7L. Z minusów to są stosunkowo mocno ugięte nogi jak na jazdę turystyczną, po 300km bez zsiadania odczuwa się dyskomfort, jednak pozycja pleców, rąk jest bardzo komfortowa, mimo ustawienia kierownicy "na sportowo". Przydaje się regulacja zawieszenia przedniego co znacząco zmienia tłumienie. Hamulce, poezja.
Odpowiedz | Przydatna (8) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 |
Yamaha Fazer synonim motocykla uniwersalnego.
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Super
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Mój fazer to wersja z początku produkcji, w dodatku jako pierwszy motocykl. Nie żałuję zakupu, uniwersalność w skali od 1 do 5 to 6 ;) Można powiedzieć że dzięki niemu zacząłem zgłębiać turystykę motocyklową, i czerpać przyjemność z jazdy. Minusów nie ma dużo a te co są można zmienić w plusy, mam na myśli kanapę bo na seryjnej to tak do 200km max i przerwa, no i sety plecaczka trochę wysoko są ale na szczęście żona ma krótkie nogi ;) ori szyba oczywiście szału nie robi a akcesoryjna turystyczna akurat kieruje całe powietrze na kask wiec trzeba jeszcze w deflektor zainwestować. Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie, w dwie osoby po Bieszczadach bez szaleństw z jazdą maksymalnie do 100kmh i wyszło 4.5l. Kolejne miłe zaskoczenie to elastyczność i skrzynie biegów, można spokojnie jechać 60kmh na 6 biegu i płynnie przyspieszyć bez żadnego szarpania, dławienia się czy wrażenia że "ma ciężko". Jeśli miał bym jeszcze raz wybierać to bez zastanowienia fazer 600. A następny będzie albo kilo-fazer albo FJR1300 ;)
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Bardzo dobry motocykl. Mam go od dwóch lat i bardzo sobie chwalę
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Motocykl kupiony jako pierwszy, sprawia mega frajdę z jazdy, do tego nawet z bagażami pięknie chodzi po winklach, maszyna sama chce pokonywać zakręty, pozycja pomimo wyprostowanej jest aktywna, przez co szybsza jazda jest bardzo przyjemna. Moc oddawana jest w dwóch fazach - do 6,5k obrotów jest grzecznie i spokojnie, powyżej zaczyna pokazywać pazurki i obecnie produkowane 600 jak np cbr650F zostawia w tyle, ochrona przed wiatrem w poliftowej owiewce jest bardzo dobra, choć wiadomo - da się to poprawić szybą akcesoryjną.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 |
Ten sprzęt jest bajecznie przyjazny w prowadzeniu, obsłudze i daje przy tym ogromną frajdę z jazdy. Fabryczny tłumik ma taki sound, że nigdy nie poczułem się zmotywowany do wywalenia kasy na Akarpa itp. Pokonałem na nim grubo ponad 30 tys.km - po mieście i w trasach, i nadal chętnie go dosiadam, mimo, że ma już swoje lata i czas by go zmienić na coś świeższego, ale trudno znaleźć coś fajnego(?). Nigdy nic się nie zepsuło... No prawie - ciągle psują się opony, hamulce, napęd, olej, itd... - od jazdy :-)

Aha, co do króćców ssących - też przez to przechodziłem i trochę dałem się nabrać, widząc pęknięcia na ich korpusach. Popędziłem do Larssona po nowe. Co się okazało? Stare króćce popękały tylko z wierzchu, ale wewnątrz są wykonane z twardego tworzywa i tam były nienaruszone! Motocykl długo by jeszcze jeździł na tych oryginalnych i niepotrzebnie wydałem 400 zł. Przy okazji ciekawostka - oryginalne króćce pochodziły od tego samego producenta co te zakupione w Larssonie, były identyczne. Dodam też, że ich wymiana wcale nie jest trudna i przy odrobinie wprawy można się tym zająć samemu (przyda się instrukcja serwisowa)!


Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2023-08-04 14:40:07 | Autor: Rudy 102
Dokładne, z tymi króćcami to jest jakiś mit. Ktoś głupotę kiedyś napisał a reszta powtarza. Pękają z wierzchu ale to w niczym nie przeszkadza, można jećdzić i 20 lat...
Ocena: 5/5 |
Jest to mój drugi motocykl po Hondzie varadero 125. Nie mam wiec zbyt dużego porównania.
Powiem jednak ze jestem mega zadowolony z wyboru.
Moj egzemplarz pochodzi z 2003 roku czyli ostatni wypusty fzs600 z przebiegiem ponad 70 000 km. Silnik bajka z jednej strony nie jest jakiś nie do ogarnięcia dla początkującego, z drugiej po przekroczeniu 7 tysięcy obrotów potrafi pokazać pazur :) Hamulce w mojej ocenie bajka. Łatwo wyczuwalne a zarazem bardzo skuteczne.
Jak na razie przez ponad rok użytkowania żadnej awarii, poczekamy zobaczymy :) Frajda z jazdy nie do opisania !
Silnik żwawy, prowadzenie cudowne jazda po winklach to czysta przyjemność. Spalanie u mnie wychodzi w granicach 5-5,5 l na stówkę. Design rzecz gustu ale powiem tylko ze za moją granatową ślicznotka ludzie sie oglądają. No i ten dźwięk :)) Szczerze polecam ten sprzęt.
LWG !!! ;)
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 |
sprzęt względnie wygodny na średniej długości wyjazdy z Plecaczkiem. Miałem problemy z gaźnikiem, pomogła całkowita go wymiana. Pali niewiele, średnio 5.3L na setę. przyzwoicie hamuje. Za kilka tygodni biorę się na wyjazd do okoła Półwyspu Iberyjskiego wraz z Plecaczkiem i full kuframi, także to będzie solidny test długo dystansowy dla Fazera i moich 4 liter.
:-)
Odpowiedz | Przydatna (8) | Nieprzydatna (9)
Ocena: 5/5 |
fz6 2004r goraco polecam
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 |
Jeżdżę nim ponad 23 lata... Fazer pod każdym względem bije Bandita na głowę. Jedynym porównywalnym do niego motocyklem był wtedy Hornet. Super silnik 95 koni robi swoje, nawet obecne nakedy bez owiewek nie są od niego szybsze, nie mówiąc o przyjemności jazdy za owiewką przy prędkościach 160-180 km/h. Hamulce to samo - żyleta. Jedyny mały minus to brak ABS bo czasami by się przydał ale motocykle wtedy tego nie miały (rocznik 99). Frajda z jazdy ogromna, fajna charakterystyka silnika jeśli ktoś lubi jeździć na obrotach, spokojnie kręci się do 13 tyś. O gustach się nie dyskutuje ale Bandit wygląda przy nim po prostu topornie - inna epoka. Świetne zegary analogowe - klasyka gatunku. Jeśli chodzi o bezawaryjność to po jakimś czasie wytarła się stacyjka i trzeba było ją wymienić, ale traktuję to jako część eksploatacyjną jeśli jeździ się dużo po mieście. Nie ma obecnie tak wszechstronnych motocykli, dlatego pewnie jeszcze długo nim pojeżdżę.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 |
Moto świetne do codziennej jazdy po mieście, na trasę również bardzo wygodne. Moc wystarczająca, heble rewelacja, ceny tych maszyn na rynku wtórnym jak na osiągi i bezawaryjność bardzo przystępne. Uniwersalne do bólu i o to mi chodziło kupując Fazera, polecam!
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 |
Od 4 lat w rodzinie :-)
Fzs 600 Fazer z 2001 r. 6 -7 tys rocznie i raz w roku tylko synchronizacja gaźników i wymiana płynów. W tym roku gratis ode mnie nowe ogumienie. Nie chcę innego :-)
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 |
Używałem Fazera przez 7 lat. Jeździłem w upale w ulewie i raz jak padał śnieg. Jeździłem po okolicy, po całym Kraju i trochę po Europie. Był to model z 2002r. Pojemność zbiornika paliwa to 24l więc zasięg przy turystycznym tempie jest imponujacy. 500 km bez problemu a rekord to 650 km na zbiorniku.
Poszukuję następcy...Ale wszystko niemal wygląda gorzej niż Fazer. Albo mocy mniej sporo albo dużo cieższe czy mniej wygodne. FZS jest baaardzo uniwersalny. Jeździ się przyjemnie i wygodnie. A najsłabszym elementem tego modelu to zdecydowanie kierujący .Nic nigdy mi się nie popsuło i zawsze dojechałem do celu.
Hamulce rewelacja , silnik dość spokojny do 7 tyś.obrotow powyżej i do odcięcia robi się szaleństwo i rwie do przodu aż miło.
Nigdy nie jechałem z prędkością maksymalną ale na 3 biegu v-max to 180.
Z małych wad to mimo szyby przy prędkości powyżej 140 km/ h już zaczynają się zmagania z wiatrem. I jazda po np S8 trochę męczy przy długiej jezdzie.
Zgadzam się też z innymi że stylistyczne jest dość przeciętny i nie robi wrażenia jak np. Ducati
Polecam każdemu kto chce jeździć bezpoblemowo wygodnie i znaleźć przyjaciela.
Pozdrawiam.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
2023-08-04 14:34:56 | Autor: Rudy 102
3,4 litra to nawet MZ ETZ 150 nie paliła... Model poliftowy miały zbiornik chyba 22 litry, 22/6,5 = 3,38 litra na 100 km?????????
Ocena: 4/5 |
Mam fazera z '03 roku od 2 lat i poza rzeczami eksploatacyjnymi, nic nie musiałem do tej pory robić. Przyspiesza naprawdę bardzo dobrze jeśli ktoś nie boi się odkręcić na wyższe obroty :) W mieście jest wystarczająco mały żeby dawać sobie radę ponadto na plus są lusterka które są powyżej większości innych samochodowych lusterek. Wbrew temu co czytam tu o przyciąganiu wzroku- raczej tego nie robi :) Chyba, że ktoś bardzo go spersonalizuje i już nie będzie taki oryginalny. W sezonie jeździ dużo ciekawszych maszyn :)
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (3)
2019-07-04 21:48:13 | Autor: Gość
Mam 3 sezon i uwielbiam go,wygodny,elastyczny,oszczędny,bezawaryjne,następny FZ6S2,co do przykuwania wzroku to się zgadzam?
Ocena: 5/5 |
super
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (6)
rozwiń

Dane techniczne Yamaha FZS 600 Fazer

Osiągi

Moc max.
95.0 KM / 11500 rpm
Max. moment obrotowy
61.2 Nm / 9500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
18.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
599.0 ccm
Stopień sprężania
12.0:1
Układ zasilania
gaźniki 4x 38mm Mikuni BDSR

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2080 x 710 x 1180 mm
Rozstaw osi
1415 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
189.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
205.0 kg
Rama
stalowa, rurowa, kołyskowa

Zawieszenie

Przód
41 mm widelec teleskopowy, skok 120 mm
Tył
zawieszenie typu monoshock, skok

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 298 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, dwutłoczkowe zaciski

Eksploatacja Yamaha FZS 600 Fazer

Opony

Opona przód
110/70-17
Opona tył
160/60-17
Ciśnienie z przodu
225 kPa
Ciśnienie z tyłu
250 kPa (szybka jazda lub obciążenie >90kg - 280 kPa)
Koło przednie
17 x MT3.00 aluminiowe
Koło tylne
17 x MT5.00 aluminiowe

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.5
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.7
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W/30

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
50VA7/DAIDO
Długość łańcucha
110
Luz łańcucha
30~30

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.6
Zbiornik rezerwowy
0.6
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Suzuki GSF / Bandit 600S (2000 - 2004)Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)

Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)

Yamaha XJ 600 Diversion S (1998 - 2004)Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)

Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)Yamaha FZ6 Fazer S2 (2006 - 2010)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności