Triumph Street Cup (2017)

Opinie o Triumph Street Cup

Opinia: 4.4/5

Liczba głosów: 1

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 4.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 4/5 | Autor: KeXc
Fajny wygląd, dobre brzmienie i ten urok jazdy klasykiem w nowoczesnym wydaniu.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Spalanie: 4.80

Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Triumph Street Cup

Minimalne: 4.00

Średnie: 4.80

Maksymalne: 5.50

Triumph Street Cup

Czy można jeździć klasycznym, stylowym café racerem i nie zostać przed czterdziestką pacjentem klinik leczących bóle krzyża? Mamy na to jeden prosty sposób. Oto Triumph Street Cup i słoneczna Hiszpania!

Bo liczy się wygląd


Faceci kochają oczami. Lubimy piękne, proste kształty. Street Cup czerpie pełnymi garściami z brytyjskiego dziedzictwa w budowie café eacerów - duży, żebrowany i odsłonięty silnik, nad nim pociągły ale niewielki bak. Do tego okrągła owiewka nad lampą w sam raz na numer startowy na zawodach flat track i zadupek zakończony aerodnymicznim Siedzenie przyjemnie zakończone sportową nakładką. Kierownica charakterystycznie wygięta w dół i wyposażona w lusterka nad manetkami. Co tu dużo gadać - Street Cup wygląda po prostu miodnie. 


W dodatku, gdy poznamy go bliżej, nie zawiedziemy się - to solidnie wykonany motocykl, pełen drobiazgów, szczegółów i dobrze spasowanych elementów. Triumph wyraźnie chce iść w prestiż. 

900

Pomimo swojego lekkiego wyglądu, pod bakiem drzemie spory silnik. Dwa cylindry w rzędzie o łącznej pojemności 900 ccm to nie byle co. Już podczas pierwszej jazdy ujawnia się potencjał tkwiący w tej jednostce napędowej - zrywny start od samego dołu. Mimo niewielkiej ilości koni mechanicznych Street Cup dziarsko zasuwa do przodu. Kolejne przełożenie i znowu. Chętnie wkręca się na obroty i w każdym ich zakresie ma czym gwizdnąć w wydechy. Dlaczego? Może KM nie ma zbyt wiele, za to moment obrotowy wynoszący 80 Nm jest dostępny bardzo szybko i to on rozpędza naszego połyskującego neo-klasyka. 

Łatwo


To ważne słowo. Mówi się, że pierwsze motocykle należy wybierać z głową, nieduża pojemność itp. Wiem, mam to w głowie, a mimo to Street Cup jest cholernie przyjemny motocyklem i zapytany czy brać go - powiedziałbym, śmiało! Ma kontrolę trakcji, abs - trochę rozsądku i możesz zaczynać swoją przygodę motocyklową nawet od tak sporej pojemności. Street Cup jest wąskim motocyklem, nieźle wyważony i bardzo przyjemnym podczas jazdy także w mieście. Bez większych problemów będziemy mogli przeciskać się w korkach (jak przejdą lusterka, to zmieścimy się spokojnie).

Kultura pracy

Zadziwiająca dobra kultura pracy dwucylindrowca. Oszem, czuć jakieś wibracje, szczególnie gdy przy niskich obrotach wbijemy zbyt wysoki bieg. Triumph lekki za wibruje i posłusznie przyspieszy. Skrzynia biegów? Nie jest to sportowy fenomen, biegi należy wbijać z użyciem odpowiedniej siły, twardo i zdecydowanie. Ale dodaje to trochę uroku tej maszynie.

Spalanie

Niewielki bak mieście w sobie 12 L paliwa ale spokojnie - nie będziecie musieli tankować co 100km. Nowoczesne silnika Triumpha nie tylko dobrze wyglądają i brzmią, ale także są ekonomiczne. Brzmi niecodziennie ale właśnie tak jest. Średnie spalanie oscyluje w graniach 4.8-5.5L. Więc bak może nam wystarczać na przejechanie 200 kilometrów.


Podsumowanie

W dniu testu tego motocykla polskie salony życzą sobie za taką maszynę 44 500 zł. Jest to więc więcej niż za typowego przedstawiciela nowoczesnych nakedów. Z drugiej strony koszty budowania własnego cafe racera potrafią wprowadzić we wcale nie mniejsze finansowe dylematy. Tutaj dostajemy stylowy motocykl, z nowoczesnym silnikiem i klasycznym wdziękiem. To bardzo przyjemny jednoślad. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Moto Guzzi V7 Racer 750 (2011) vs Triumph Street Cup (2017)

Moto Guzzi V7 Racer 750 (2011)Triumph Street Cup (2017)

Yamaha XSR 900 (2016) vs Triumph Street Cup (2017)

Yamaha XSR 900 (2016)Triumph Street Cup (2017)

Yamaha XSR 700 (2015) vs Triumph Street Cup (2017)

Yamaha XSR 700 (2015)Triumph Street Cup (2017)

KTM 690 Duke (2008 - 2011) vs Triumph Street Cup (2017)

KTM 690 Duke (2008 - 2011)Triumph Street Cup (2017)

Dane techniczne Triumph Street Cup

Osiągi

Moc max.
55 KM / 5900 rpm
Max. moment obrotowy
80 Nm / 3230 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
12 L

Silnik

Typ
chłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, 2-cylindrowy
Pojemność skokowa
900 ccm
Średnica × skok tłoka
84.6 x 80 mm
Stopień sprężania
10.55:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Rozstaw osi
1435 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
200 kg
Rama
rama rurowa, stalowa, kołyskowa

Zawieszenie

Przód
KYB 41 mm, skok 120 mm
Tył
podwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm

Hamulce

Przód
1 x 310mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin
Tył
1 x 255mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin
Abs
Tak

Eksploatacja Triumph Street Cup

Opony

Opona przód
100/90-18
Opona tył
150/70-R17

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!