Opinie o Suzuki SFV 650 Gladius

Opinia: 3.7/5

Liczba głosów: 10

Silnik: 4.5
Hamulce: 3.5
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 3.6
Przyciąganie wzroku: 3.1
Ocena: 5/5 | Autor: Dima
Świetny do nauki!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: edek
Brzydki - zgoda, hamulce słabe - zgoda, ale oceny awaryjności nie rozumiem. Przecież w tych silnikach nic się nie dzieje.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Mati
Motocykl średnio ładny i średnio wygodny. W tym moto najbardziej urzekł mnie jednak silnik. Bulgocząca V-ka między nogami to specyficzne uczucie. Polecam na pierwsze poważne moto. (moto posiada mocny moment hamowania silnikiem)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Jojo
Jest jaki jest. Nie był to następca SVki chć tak go kreowano. Motocykl spokojny mięciutki i dla takiego jeźdźca będzie Ok. Vka jak vka jednych urzeka innych nie, a tu jest spokojnie i już. Może nawet nudnawo lecz też coś ma.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
2019-05-05 13:02:36 | Autor: Krzysztof
Ja nie rozumiem czy wszyscy motocyklisci musza zapier.. scigaczami zeby nie bylo "nudno". Masa pryszczy tak mysli a potem tylko czlowiek czyta rozzalonych zanjomych gluta ktory rozsmarowal sie swoim gsxr na barierce lub slupku. Blagam was miejcie wiecej oleju w glowie niz dogde RAM w misce olejowej. Motocykl jest dla ludzi madrych i koniec. Odnisnie gladiusa to swietna maszyna. Najwiekszym minusem jest twarda kanapa ale to mozna wymienic. Drugim mankamentem jest fakt ze podnozki sa wysoko i lekko cofniete do tylu wiec osoby od ok 180cm wzrostu moga narzekac na mocny kat ugiecia kolan. Na dluzsza mete mocno daje sie to we znaki. Pozycja leciutenko pochylona do przodu, wygodna, nogi w lekko sportowym usytuowaniu. Charakter motocykla to spokojna V2 naked choc jak to w takich silnikach mocno ciagnie w dolnym zakresie obrotow. Swietne moto do miejskiej jazdy i nie tylko
Ocena: 3/5 | Autor: Gość
No nic specjalnego
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 3/5 | Autor: 123trt
szarpiąca v-ka
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (4)
rozwiń
Spalanie: 5.84
Dodaj
Ilość raportów: 2

Spalanie Suzuki SFV 650 Gladius

Minimalne: 4.19

Średnie: 5.84

Maksymalne: 8.50

Suzuki SFV 650 Gladius (2009 - 2015)


Motocykl, który wiele osób wspomina, jako ten, na którym zdawały prawo jazdy kategorii A2. Suzuki Gladius (znany gdzieniegdzie jako SVF 650 Gladius) to model który wyparł z oferty firmy starą, dobrą Suzuki SV 650. czy potrafi przyprawić o bicie serca również poza egzaminem na prawko?

SV 650 była świetnym motocyklem, prawdziwym hitem swoich czasów, ale w 2009 roku miała na karku już ponad dekadę, która pozostawiła ślad na tej bardzo dobrej konstrukcji. W pierwszym rzędzie wygląd motocykla kwalifikował się do wymiany. Projektanci postarali się i Gladius mimo pewnej "przyciężkawości" wygląda naprawdę dobrze. Ładna rama, gładkie, opływowe kształty - nawet pojedyncza rura  układu wydechowego nie psuje tu wyglądu.

Najistotniejszych zmian dokonano w silniku - w stosunku do poprzednika jest on o 10% wydajniejszy. Dwucylindrowa V-ka całkiem miło wkręca się na obroty, daje masę frajdy i interesujące wrażenia akustyczne.

Jako pierwszy poważny motocykl Gladius sprawdzi bardzo dobrze - jest prosty w prowadzeniu, przyjazny i komfortowy. Również doświadczonym motocyklistom dostarczy sporo rozrywki. Bojowe zacięcia, choć nieobce Gladiusowi, to jednak daleko mu do szału wojownika na arenie.

Motocykl jest ekonomiczny - wyróżnia go stosunkowo atrakcyjna cena, niskie spalanie, mała awaryjność. i przyjazny. Dla wszystkich, którym marzy się przygoda z nakedami propozycja warta rozważenia.

 

Dane techniczne Suzuki SFV 650 Gladius

Osiągi

Moc max.
75.0 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
63.1 Nm / 7600 rpm
V-max
224.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
14.5 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 2-cylindrowy, w układzie V, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
645.0 ccm
Stopień sprężania
11.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2130 x 760 x 1090 mm
Rozstaw osi
1445 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
202 kg
Rama
stalowa, rurowa kratownica

Zawieszenie

Przód
41 mm widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Tył
typu Link, sprężyna śrubowa, tłuminie olejowe

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 290 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 240 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarzez z ABS

Eksploatacja Suzuki SFV 650 Gladius

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
160/60-ZR17
Ciśnienie z przodu
225 kPa
Ciśnienie z tyłu
250 kPa

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.4
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.8
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W/40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Długość łańcucha
112 ogniw
Luz łańcucha
20~20

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.6
Zbiornik rezerwowy
0.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Suzuki SFV 650 Gladius (2009 - 2015)

Suzuki SFV 650 Gladius (2009 - 2015)Yamaha FZ6-N (2004 - 2009)

Suzuki SFV 650 Gladius (2009 - 2015)Suzuki GSF / Bandit 650N (2007 - 2012)

Suzuki GSR 600 (2006 - 2010)Suzuki SFV 650 Gladius (2009 - 2015)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności