Suzuki Recursion - kolejny turbo bike!

Motocykl o którym mowa to Suzuki Recursion. Był on już prezentowany jako koncept w 2013 roku na targach w Tokio. Wówczas wszyscy traktowali go jako ciekawostkę, dziś po premierze Kawasaki - projekt Suzuki przyjmuje bardziej realne kształty.

588ccm - 100 KM i 100NM

Sercem motocykla był dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 588cc, chłodzony cieszą z doładowaniem. Silnik ma produkować 100 KM i 100 NM. Jednak najważniejsze jest to, że moc maksymalną osiąga już przy 8,000 rpm, a maksymalny moment obrotowy już przy 4,500 rpm! A to właśnie NM są odpowiedzialne za torpedowe przyspieszanie pojazdów.

Kevin Cameron ze znanego magazynu Cycle World określi to jako - upchanie momentu obrotowego litrowego bike, z trzy krotnie większym zakresem użytecznych obrotów do motocykli wagi średniej.

Szybki i... oszczędny?

Dzięki zastosowaniu doładowania, Suzuki Recursion ma być bardzo dynamiczny oraz oszczędny. Przez szybko dostępny i potężny moment obrotowy, nie będzie potrzeby kręcenia silnika do bardzo wysokich obrotów, co zaowocuje znacznie niższym spalaniem.

Dodatkowo kompresor nie będzie tak bardzo obciążony (jak np. w H2R) dzięki czemu powinien być stosunkowo wytrzymałą konstrukcją. Brzmi interesująca prawda?

Taka technologia sprawdziła się już w branży samochodowej (doładowane silniki zużywają mniej paliwa niż ich nie uturbione odpowiedniki, zapewniając przy tym większą dynamikę), wydaje się więc logicznym następstwem - powitanie doładowanych silników w motocyklach.