Suzuki GSX-S1000GT motocykl dla fanów podróży w sportowym stylu

Suzuki zaprezentowało nowy model GSX-S1000GT, który ma połączyć w sobie osiągi pochodzące z GSX-R1000 oraz komfort i funkcjonalność kojarzoną z typowymi motocyklami turystycznymi. To połączenie powoduje, że staje się on reprezentantem motocykli klasy GT czyli Grand Tour. 

   

    W motocyklu znajdziemy jednostkę o pojemności 999cm³ dostosowany do normy Euro5, będący następcą jednostki z GSX-R’a 1000 K5. Silnik będzie generował 152KM oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 106Nm co wskazuje na jego wysoką elastyczność oraz natychmiastową reakcję na odkręcenie manetki gazu. Motocykl będzie się charakteryzował płaską krzywą momentu obrotowego i mocy w szerokim zakresie prędkości obrotowych, co poprawi komfort podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Poza wieloma zmianami jednostki napędowej pojawiło się także kilka nowości:

  • Układ SCAS (Suzuki Clutch Assist System) zapewniający lżejsze sterowanie dźwignią sprzęgła, co zmniejsza zmęczenie podczas długiej jazdy, szczególnie w gęstym ruchu ulicznym. Układ zapewnia również płynne zwalnianie i lepsze sterowanie podczas zmiany biegu na niższy.
  • Nowe wałki rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych mające zmienione profile krzywek. Zmniejszono w ten sposób emisję zanieczyszczeń i równocześnie osiągnięto lepsze zrównoważenie osiągów i możliwość opanowania nad motocyklem.
  • Nowy filtr powietrza zmniejszający opory w układzie dolotowym i zachowujący imponujący rezonans akustyczny układu dolotowego,

   

    Zawieszenie oparte zostało na dwubelkowej ramie ze stopu aluminium, wahaczu pochodzącym z GSX’a-R1000, przednim odwróconym widelcu KYN o średnicy rur 43mm, regulowanym tylnym zawieszenie. Zastosowane rozwiązania  zapewnią dobre właściwości jezdne zarówno podczas turystycznych wojaży z pasażerem oraz bagażem jak i szybszych sportowych przejazdów w pojedynkę. Dodatkowo większy rozstaw manetek oraz nowa konstrukcja siedziska pozwolą na bardziej komfortową pionową pozycję zmniejszającą zmęczenie co w czasie długich tras jest bardzo istotne. 

    GSX-S1000GT będzie także kolejnym motocyklem w gamie producenta w którym wykorzystano system wspomagania jazdy SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S.) na który składają się:

  • Nowy, elektroniczny układ sterowania przepustnicą pozwala z większą precyzją odwzorować zależność mocy rozwijanej przez silnik od położenia przepustnicy w każdym trybie SDMS. Prostszy, lżejszy i bardziej zwarty niż poprzednio stosowany układ mechaniczny, układ elektroniczny zapewnia lepsze panowanie nad motocyklem, zapewniając przy tym naturalną reakcję silnika i liniowe rozwijanie mocy.
  • Układ kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) oferuje pięć ustawień z możliwością wyłączenia. Większa liczba pośrednich ustawień pozwala lepiej dostosować działanie układu do różnych warunków drogowych.
  • Funkcja wyboru trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala na wybór jednej z trzech charakterystyk silnika, aby skuteczniej wspierać kierowcę w różnych warunkach jazdy.

    Poza wymienionymi zmianami w wyposażeniu znajdziemy także: quickshifter działający w górę i dół, tempomat, układ łatwego rozruchu motocykla (Suzuki Easy Start System), system wspomagania przy niskiej prędkości obrotowej ułatwiający płynne i łatwe ruszanie z miejsca. 

    Za zatrzymanie motocykla odpowiadać będzie system hamulcowy firmy Brembo składający się czterotłoczkowych zacisków o średnicy 32mm oraz pływającej tarczy hamulcowej o średnicy 310mm

    

    Kokpit motocykla oparty został na 6,5 calowym kolorowym wyświetlaczu TFT LCD. Opracowany specjalnie dla motocykli został wyposażony w odporną na zarysowania powierzchnię, powłokę antyrefleksyjną poprawiającą widoczność w jasnym świetle, a także możliwość połączenia z smartfonem. Wyświetlacz prezentuje w czasie rzeczywistym informacje na temat wszystkich układów motocykla, ich ustawień oraz działania, a po podłączeniu do smartfona daje możliwość wyświetlenia na nim mapy, informacji o przychodzących i wychodzących połączeniach telefonicznych, kontaktach i utworach muzycznych, zwiększając tym wygodę, funkcjonalność i rozrywkę podczas jazdy. 

    

    Motocykl będzie walczył w mało popularnym segmencie zdominowanym przez Kawasaki Ninja 1000SX, choć nie możemy zapomnieć także o Ducati SuperSport 950. 

    Suzuki przedstawiło już ofertę cenową na powyższy model. Wersja podstawowa modelu została wyceniona na 69 900 zł, wariant Travel Pack będzie oferowany w cenie 76 900zł (wyposażenie dodatkowe Travel Pack to: kufry boczne, wyższa akcesoryjna  szyba, podgrzewane manetki oraz tankbag). Klienci będą mieli możliwość dodatkowo wybierać z bogatej listy akcesoriów zawierających 36 pozycji. 

    Porównując cenę do przodującego w tej klasie Kawasaki, które jest tylko 100zł droższe należy się zastanowić czy cena nie jest zbyt wysoka? 

    Odpowiedź na to pytanie poznamy dopiero kiedy wsiądziemy na motocykl i zweryfikujemy wszystkie obietnice producenta.

Informacja prasowa