Suzuki GSF / Bandit 650S (2005 - 2006)

Opinia: 4.3/5

Liczba głosów: 8

Opinie o Suzuki GSF / Bandit 650S

Silnik: 4.5
Hamulce: 3.6
Bezawaryjność: 4.9
Frajda z jazdy: 4.4
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 5/5 | Autor: Amek
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)

Spalanie: 5.45

Dodaj
Ilość raportów: 6

Spalanie Suzuki GSF / Bandit 650S

Minimalne: 4.53

Średnie: 5.45

Maksymalne: 7.01

Pozostałe Generacje Modelu

Recenzja: Suzuki Bandit 650S


Bandit to jedna z najdłużej istniejących i najlepiej rozpoznawalnych serii Suzuki - toporny ale niezniszczalny silnik, wygodna pozycja i charakterystyczny wygląd motocykla przez lata cieszyła wielu fanów motocyklizmu. Jednak konstrukcja silnika, sięgająca późnych lat 80-tych pomimo modernizacji - wyglądała jak lokomotywa przy nowoczesnej konkurencji. 

Czas na zmiany

W 2005 roku zadebiutował nowy model, który zastąpił dotychczasowego Bandita 600. Zmian było naprawdę sporo - kompletnie zmieniona przednia owiewka z dużą ładną lampą, zgrabny tył z zaostrzonym ogonem a do tego świeży kokpit z elektronicznym licznikiem prędkości. Wiekowy Bandit przeszedł zmiany i to poważne, jednak nie na tyle - aby odstraszyć dawnych fanów tej serii. Linia nadwozia nadal była klasyczna a wersja N, może podobać się do dzisiaj. 

Więcej silnika mniej wagi

To jednak co wszystkich interesowało najbardziej to powiększenie pojemności silnika do 650ccm. Moc jednostki napędowej nie zmieniła się ani na jotę, tak samo zresztą jak wartość momentu obrotowego... To co się zmieniło to dostępność tej wartości - a przesunięto ją już na połowę skali obrotomierza. Ten zabieg w połączeniu z redukcją masy motocykla o 7 kg dał zamierzony efekt - motocykl stał się dużo bardziej elastyczny i znacznie chętniej przyspieszał. 

Nie możemy mówić tutaj o katapulcie, jednak szybko dostępny moment obrotowy sprawił, że w mieście motocykl jest znacznie mniej ociężały, a w trasie z dużo większą swobodą wyprzedzamy inne pojazdy.

Dobicie do prędkości maksymalnej, która tutaj wynosi ok. 200 km/h wymaga chwili czasu - jednak nie sprawia to silnikowi nadmiernych problemów. 

Spokojnie do przodu

Nowe wcielenie bandita oprócz lepszych osiągów i nowocześniejszego wyglądu zapewnia nam dokładnie to samo co jego poprzednik - wygodę pokonywania kolejnych kilometrów. To totalnie bezstresowy motocykl, odpalasz silnik - relaksujesz się i jedziesz. Za twoją wygodę odpowiada spora i przyjemna kanapa, wysoko poprowadzona kierownica oraz miękko zestrojone zawieszenie - które zneutralizuje większość mniejszych skaz na asfalcie. 

Dodatkowo w wersji S - owiewka zapewni niezłą ochronę przed wiatrem.

Spieszy Ci się? Wjeżdżasz na autostradę, dodajesz gazu i po prostu lecisz. Dopiero po przekroczeniu 150km/h zaczynasz odczuwać wibracje powietrza w okolicach kasku. Oczywiście nie jest to motocykl do szybkiego pokonywania zakrętów - ponieważ miękkie zawieszenie, wysoka pozycja i słuszna waga dadzą o sobie znać, ale przy mierzeniu sił na zamiary - jest naprawdę nieźle. 

Słaby punkt

To w czym Bandit odbiega (i to od lat) od swoich konkurentów to układ hamulcowy. Ten niespecjalnie się zmienił w porównaniu do poprzedniego modelu. Spadek wagi czuć, bo przy bezpośredniej konfrontacji nowy model hamuje odczuwalnie lepiej - jednak nadal jest to co najwyżej średni wynik. Jeżeli weźmiemy pod uwagę konkurencję w postaci Yamahy FZ6 to bandzior po prostu zostaje daleko w tyle. Przydałby się bardziej wydajne zaciski i pompa. 

Zacznij swoją przygodę 

Suzuki Bandit 650 to świetny motocykl dla wszystkich tych, którzy pragną rozpocząć swoją przygodę z motocyklami i szukają pierwszej dużej maszyny. Motocykl nawet dzisiaj wygląda całkiem świeżo - ma klasyczny, ponadczasowy design z lekką nutką nowoczesności. Do tego - w spadku dostał nieśmiertelny silnik, który w tym wypadku stał się bardziej dynamiczny. Chcesz na spokojnie zacząć jeździć? Pomyśl o Bandicie!

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Suzuki GSX-R 1300Hayabusa (2008 - 2012) vs Suzuki GSF / Bandit 650S (2005 - 2006)

Suzuki GSX-R 1300Hayabusa (2008 - 2012)Suzuki GSF / Bandit 650S (2005 - 2006)

Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2011 - 2015) vs Suzuki GSF / Bandit 650S (2005 - 2006)

Kawasaki ZX-10R 1000 Ninja (2011 - 2015)Suzuki GSF / Bandit 650S (2005 - 2006)

BMW F 800S (2006 - 2010) vs Suzuki GSF / Bandit 650S (2005 - 2006)

BMW F 800S (2006 - 2010)Suzuki GSF / Bandit 650S (2005 - 2006)

Suzuki GSF / Bandit 650S (2005 - 2006) vs Suzuki GSX-R 750 (2006 - 2007)

Suzuki GSF / Bandit 650S (2005 - 2006)Suzuki GSX-R 750 (2006 - 2007)

Dane techniczne Suzuki GSF / Bandit 650S

Osiągi

Moc max.
78 KM
Max. moment obrotowy
59.2 Nm
przyspieszenie 0-100km/h
3.9 s
V-max
198.7 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
20.0 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, chłodzony powietrzem i olejem
Pojemność skokowa
656.0 ccm
Średnica × skok tłoka
65.5 x 65.5 mm
Stopień sprężania
10.5:1
Układ zasilania
Gaźniki

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
manualna
Sprzęgło
Mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2110 x 770 x 1090 mm
Rozstaw osi
1440 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
201.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
225 kg

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy
Tył
Wahacz z amortyzatorem hydraulicznym

Hamulce

Przód
2 x 290mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
1x 240 mm

Eksploatacja Suzuki GSF / Bandit 650S

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
160/60 ZR17

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.5
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Luz łańcucha
25~35