NOWY MODEL FAT BOY® 30th ANNIVERSARY ODDAJE HOŁD LEGENDZIE NA JEJ 30-LECIE

NOWY MODEL FAT BOY® 30th ANNIVERSARY ODDAJE HOŁD LEGENDZIE NA JEJ 30-LECIE.

Limitowana wersja Fat Boy 114 w unikalnej stylizacji. Każdy motocykl posiada indywidualny numer seryjny

Harley-Davidson oddaje hołd legendzie, prezentując motocykl Fat Boy® 30th Anniversary w limitowanej edycji z okazji 30-lecia modelu. Wyprodukowanych zostało tylko 2 500 egzemplarzy motocykla. Maszyna jest utrzymana w mrocznej tonacji z brązowymi detalami i napędzana malowanym na czarno silnikiem Milwaukee-Eight® 114. Każdy egzemplarz otrzyma indywidualny numer seryjny widoczny na tabliczce przymocowanej do konsoli na zbiorniku paliwa. Nadanie nazwy „Fat Boy” motocyklowi, którego wprowadzenie w 1990 roku zrewolucjonizowało motocyklowy świat, było niezwykle odważnym posunięciem.

„Wygląd, proporcje i sylwetka motocykla Fat Boy przypominały motocykl Hydra-Glide z 1949 roku, ale był całkowicie zmodernizowany i otworzył nowy rozdział dla młodego pokolenia motocyklistów”, wyjaśnia Brad Richards, wiceprezes Harley-Davidson ds. projektowania motocykli. „Motocyklistom spodobały się cechy nawiązujące do wzornictwa powojennego, jak również prostota współczesnego designu w stylu industrialnym. Oba te elementy zostały uwzględnione w nowej wersji motocykla Fat Boy z 2018 roku. Chcieliśmy, aby limitowana edycja z okazji 30-lecia modelu była jedyna w swoim rodzaju, dlatego wykorzystaliśmy popularność wykończeń w ciemniejszych kolorach i zdecydowaliśmy o przyjęciu strategii produkcji limitowanej, aby pojazd stał się czymś naprawdę wyjątkowym i ekskluzywnym.”


Fat Boy 30th Anniversary z okazji 30-lecia modelu

Model Fat Boy 114 zaprezentowany z okazji 30-lecia modelu jest hołdem dla trzydziestu ukształtowanych przez niego lat. Jest on odważną reinterpretacją pierwotnego modelu, wprowadzającą mroczną kolorystykę wykończenia w parze z kolorem Vivid Black. Odlane z aluminium, pełne koła Lakester pomalowane są na satynową czerń a ich styl podkreślają frezowane maszynowo akcenty. Jednostka napędowa Milwaukee-Eight 114 jest pokryta błyszczącym, czarnym lakierem, a pokrywy rozrządu i timera są utrzymane w subtelnym brązie. Wydech jest wykończony trwałym lakierem Black Onyx nakładanym w technologii osadzania z fazy gazowej, spod którego w jasnym świetle widać warstwę chromowaną. Pomalowana lakierem w kolorze Vivid Black obudowa przedniego reflektora, kierownica i podnóżki stanowią uzupełnienie mrocznego wyglądu, tak różnego od modelu z produkcji standardowej. Brązowe logo Fat Boy umieszczone na zbiorniku paliwa doskonale współgra z czarnymi elementami wykończenia i pozostałymi brązowymi detalami odróżniającymi motocykl Fat Boy z edycji limitowanej od modelu standardowego.

Narodziny legendy

Wprowadzony w roku 1989 jako model roku 1990, oryginalny Fat Boy został zaprojektowany przez legendarnych projektantów Harley-Davidson, Williego G. Davidsona i Louiego Netza. Motocykl łączył w sobie współczesny styl z klasycznymi elementami Harley-Davidson. Aby uzyskać wygląd frezowanego metalu, motocykl został wykończony srebrnym metalicznym lakierem i wyposażony w aluminiowe, pełne koła, które ukształtowały charakterystyczny wizerunek motocykla Fat Boy. Model był wyjątkowo masywny jak na tamte czasy. Szeroka przednia opona przykryta ściętym błotnikiem, szeroka kierownica i siedmiocalowy przedni reflektor w masywnej chromowanej obudowie zamontowanej na wypolerowanym mocowaniu nadawały motocyklowi iście muskularnego wyglądu. Davidson zaprojektował charakterystyczne logo ze skrzydłami na zbiornik paliwa, które stało się znakiem rozpoznawczym modelu Fat Boy. W 1991 roku Fat Boy wszedł do kultury popularnej dzięki swojemu występowi w filmie „Terminator 2: Dzień sądu”, w którym aktor Arnold Schwarzenegger przemierzał na nim ulice Los Angeles w spektakularnej scenie pościgu. Film stał się światową sensacją, co pomogło utrwalić pozycję modelu Fat Boy jako kultowego przedstawiciela marki Harley-Davidson na wielu rynkach, w szczególności europejskich.

Informacja prasowa