Nowe Bestia ZX-10R i ZX-10RR

Kawasaki właśnie ujawniło najnowszą, szóstą generację modelu ZX-10R oraz ZX-10RR. 

7 tytułów mistrzowskich WSBK

Od tego zacznijmy. Ten model ma się czym pochwalić i inżynierowie z Akashi podkreślają dobitnie, dominację zespołu Kawasaki (z Reą za sterami) w WSBK. Z tym nie można dyskutować. Nowy model, ma stać się jeszcze doskonalszy - ale Kawasaki chce to osiągnąć nie większą mocą silnika, a lepszą technologią. 

Silnik produkuje "zaledwie" 203 KM


Nowa aerodynamika 

Nowy wygląd motocykla, to nie tylko zmiany czysto wizualne, które upodobniają dychę do modelu H2R. Zmiany te wynikają również z lepszej aerodynamiki - dzięki nowym wlotom powietrza siła docisku została zwiększona o 17% w stosunku do poprzednika. A mniejsze lapy LED, są lżejsze o 450 gramów w porównaniu do poprzednika. 

Zmieniła się również pozycja na motocyklu - kierownica została wysunięta o 10 mm, podnóżki podniesione o 5mm, a wahacz wydłużony o 10 mm. Te wszystkie zmiany mają skutkować większym przesunięciem masy do przodu, co zapewni lepsze przyspieszenie i prowadzenie się motocykla. 


Motocykl oczywiście jest wyposażony w pełen pakiet elektroniki, kolorowy wyświetlacz, oraz możliwość łącznie się z aplikacją Kawasaki Rideology. 


ZX-10RR


Limitowana wersja do 500 sztuk. Zbudowana specjalnie pod homologację WSBK - będzie miała nowe wałki rozrządu, nowe sprężyny zaworów i nowe tłoki, które są lżejsze o 20 gramów. Ostatecznie dostaniemy moc maksymalną 204 koni mechanicznych osiąganą przy 14 000 obr./min.