MV Agusta F4 Claudio - ostatni superbike od kultowej włoskiej marki?

Sportowy model F4 wkrótce zniknie z oferty MV Agusty. Koniec serii F4 stanie się faktem około roku 2020, a odpowiedzialność za to ponoszą normy emisji spalin, albo producent, który się do nich nie dostosował. W każdym razie by podkreślić to doniosłe wydarzenie firma z Varese postanowiła złożyć hołd nie tylko maszynie, ale także człowiekowi, który stał za jej stworzeniem.


Dlatego właśnie zaprezenotwano MV Agusta F4 Claudio - (rzekomo) ostatni superbike MV Agusty. Przydomek Claudio pochodzi od Claudio Castiglioni - imienia jednego z najważniejszych projektantów w historii włoskiego motocyklizmu. Claudio Catigiloni był jednym z założycieli marki Cagiva, pracował dla Moto Morini, Ducati i Husqvarny, by ostatecznie stać się prezesm MV Agusty. Claudio zmarł w 2011 roku, a jego dzieło kontynuuje syn - Giovanni Castigiloni.

MV Agusta F4 Claudio - czerń i złoto

Limitowana edycja MV Agusta F4 oparta jest na bazie wyścigowej wersji F4 RC. W specyfikacji na tor wyścigowy oznacza to silnik o mocy maksymalnej 212 KM, układ wydechowy z podwójną końcówką SC-Project, modyfikacje w silniku (nowe otwory dolotowe i wylotowe, mniejsze tarcie, zwiększona dynamika). Masę motocykla obniżono min. dzięki zastosowaniu elementów tytanowych w tym śrub.

Motocykl jest odziany w owiewki z włókna węglowego. Z włókna węglowego wykonane są także koła, które pochodzą od czołowego producenta - BST. Matową czerń i fakturę włókna węglowego wzmacniają detale podkreślone galwanizowaną na złoto miedzianą taśmą. Prestiż motocykla potwierdzają podzespoły: zawieszenie przednie Öhlins NIX 30 i tylne Öhlins TTX36. Za hamowanie odpowiadają dyski 320 mm "T-Drive" z najmocniejszymi 4-tłoczkowymi zaciskami radialnymi Brembo Stilema

Charakterystyczny element F4 - lampa niczym diament w tej edycji oprawiona w włókno węglowe.

Inne gadżety obejmują pełen pakiet elektroniki: ośmiopoziomowy system kontroli trakcji obsługiwany przez IMU, a także system szybkiej zmiany biegów MV Agusta i inne elektroniczne pomoce. Dla redukcji masy MV Agusta wykorzystała min. śruby i wkręty tytanowe. Ostatnim akcentem jest kanapa motocykla z wyhaftowanym logo Claudio.

Powstanie 100 egzemplarzy motocykla każdy w cenie 83 000 USD. MV Agusta jak mało który producent motocykli raz jeszce próbuje udowodnić, że piękno i sztuka to wartości nadrzędne wobec finansowej kalkulacji.