MV Agusta Brutale 800 - nieczuły barbarzyńca?

MV Agusta tworzy motocykle, które są ozdobą każdej imprezy branżowej. W tym roku firma zaprezentowała nowego Brutale 800. Według zapewnień producenta nowy model przebija pod względem estetyki swojego poprzednika - a przypomnijmy, że poprzednik był najpiękniejszym następcą dotychczasowego najpiękniejszego poprzednika Brutale ; ) Odłóżmy hasła reklamowe na bok i przejdźmy do konkretów!

MV Agusta Brutale 800 napędzana jest trzycylindrowym silnikiem o pojemności 798 cm³, który osiąga moc maksymalną 116 KM / 11.500 rpm. Tutaj mały zawód - pierwszy Brutale 800 miał 9 KM więcej. Zmniejszenie mocy pozwoliło na szybsze osiąganie maksymalnych obrotów - 83 Nm / 7600 rpm to o 2 Nm więcej i o 1000 rpm szybciej od poprzednika. Prędkość maksymalna Brutala to 237 km/h.

Moc maksymalna obniżona do 116 KM? Co z niego za Brutale?!

Dla porównania jeżeli 116 KM w motocyklu z silnikiem 800 cm³ wydaje się skromnym rezultatem, to warto zwrócić uwagę, że Yamaha MT-09, również wyposażona w trzycylindrową rzędówkę (850 cm³), osiąga taką samą moc maksymalną - 116 KM przy 10.000 rpm, a maksymalny moment obrotowy to 87 Nm / 8500 rpm. A czy jest ktoś, kto powie, że Yamaha MT-09 nie jest szalona?!

Najważniejsze innowacje w Brutale 800 to futurystyczna rama, nowe koła i trapezoidalny bak paliwa (16.5L) zintegrowany z air-boxami. Zmiany dotyczą również podnóżków, obudowy lampy przedniej, uchwytów dla pasażera i kokpitu. Motocykl wyposażono w technologię MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System), 8-mio poziomową kontrolę trakcji, regulowane zawieszenie przednie i tylne, oraz mocne hamulce ze sportowym zacięciem.