Motocykle klasy 125 cm za 5000 zł.

Błyskawiczna kariera motocykli na prawo jazdy kategorii B - nieco spowolniła, ale nadal cieszy się sporą popularnością. Przez ostatnie 3 lata mieliśmy okazję pojeździć kilkunastoma przedstawicielami tej klasy, zarówno nowymi prosto z salonu jak i tymi, które na karku mają już kilka lat. 

Klasa 125 ma być tania, ale to wcale nie oznacza - że nudna i kiepska. Dlatego wybraliśmy dla Was kilku, najciekawszych przedstawicieli tej klasy: oto nasza lista motocykli 125 za ok. 5000zł. 

Honda NSR 125


Honda NSR 125 to klasyka sama w sobie. Japoński motocykl uwielbiany wśród młodzieży stawiającej swoje pierwsze kroki w świecie motocykli. Dziś NSR'ki to klasyki, a zadbany egzemplarz może mieć sporą wartość. Kupując taki motocykl należy liczyć się z tym, że może wymagać remontu silnika. To jednak nic strasznego, ponieważ mimo swojego wieku - dostęp do części nie stanowi problemu. Odrestaurowana NSR'ka będzie nas cieszyć swoim klasycznym, sportowym wyglądem, nocą 28.5 KM (w wersji odblokowanej) a także dobrym układem hamulcowym. 

Zobacz więcej o: Honda NSR 125

Aprilia RS125


Tego motocykla nie miało być w tym zestawieniu - ponieważ, ciężko go kupić w wyznaczonym budżecie. Jednak, nie mogliśmy sobie darować i wspomnimy o nim kilka słów. Aprilia RS125 to mała legenda. Włoski motocykl sportowy z dwusuwowym silnikiem osiągającym moc nawet 32 KM. Aprilie do dziś są użytkowane np. w wyścigach. Dotyczy to również Pucharu Polski. Mówiąc krótko jeden z bardziej zasłużonych modeli w swojej klasie. Jego duchowym sukcesorem jest Aprilia RS4, którą mieliśmy okazję się przejechać.

Zobacz więcej o: Aprilia RS 15

Husqvarna WR125


Motocykl do latania w terenie. W dobie powszechności KTM'a, Hondy czy Yamahy - Huska stała się sprzętem mało popularnym, a przez to tanim. Oferując nam niezłe podzespoły, możemy kupić motocykl o 30-40% tańszy niż konkurenci. Motocykl wychodził w wersji zblokowanej - 15 KM, a po odblokowaniu można było zwiększyć swoje stadko kucyków do okolic 30 KM. Pamiętajcie o tym, że takie motocykle nie mają lekkiego życia i bardzo często wymagają już od nas ingerencji mechanicznej. 

Yamaha TDR 125 


Przedstawiciel motocykli turystycznych, ale w dwusuwie! Co to oznacza? TDR to (jak na swoją klasę pojemnościową) duży motocykl, który wlicza się w grono turystycznych. Oferuje nam wyprostowaną, wygodną pozycję oraz niezłą moc. Wersja odblokowana ma 25 KM - jednak, trzeba liczyć się z tym, że spalanie podczas jazdy spokojnie może oscylować w graniach 6-7L. 

Hyosung GT 125R


Za każdym razem gdy wspominamy o tej marce padają podbne słowa: że koreańskei wcale nie znaczy gorsze od japońskich, że robili części dla Suzuki, że to mało popularna w Polsce marka. Potrzymujemy wszystko. Dodamy jeszcze, że Hyosung GT125R to jeden z nielicznych przedstawicieli swojej klasy wyposażony w silnik widlasty. Mamy tutaj dwa cylindry w dobrej cenie.

Zobacz więcej o: Hyosung GT 125

Yamaha DT125 


Jeżeli chcecie enduro - ale koniecznie znanej marki, do którego bez problemu znajdziecie milion części zapasowych, to wybór Yamahy DT 125 wydaje się oczywisty. To kultowa maszyna, która dobrze się sprzedawała więc ofert na portalach aukcyjnych znajdziecie całkiem sporo. Motocykl mógł być blokowany do 15KM, lub w wersji otwartej (fabrycznej) osiągać 28 KM. 

Zobacz więcej o: Yamaha DT125

Derbi Senda 125


Jeżeli macie dość starych dwusuwowych motocykli, które ciągle wołają o remonty - mamy dla Was coś znacznie świeższego! Hiszpańska Derbi wypuściła na świat całkiem sporo modeli Senda 125. Jeżeli podobają Wam się supermociaki, to ten do nich zdecydowanie należy. Silnik jednocylindrowy, czterosuwowy zadowala się niewielkimi ilościami paliwa, osiągając przy tym nieco ponad 12 KM. Silnik charakteryzuje się małą awaryjnością, a w razie potrzeby znajdziemy do niego sporo części. 

Zobacz więcej o: Derbi Senda 125

Derbi GPR 125


Czołówka zawodników MotoGP to dziś Hiszpanie. Czy można zignorować ten fakt i nie wybrać jakiegoś hiszpańskiego motocykla? Derbi to (przynajmniej nominalnie) hiszpańska marka motocykli. Niewielkie pojemności sprawiają, że to idealny sprzęt do nauki sportowej jazdy. Docenił to choćby Jorge Lorenzo, który właśnie na Derbi zaczynał swoją karierę. Pięciokrotny mistrz świata. 

Jeżeli chcecie mieć sportowy motocykl klasy 125, który dobrze wygląda i niewiele pali - to GPR leży w zasięgu Waszych zainteresowań. Do tego nie kosztuje fortuny, a silnik nie jest problematyczny. Jednak jeżeli Was stać, warto dorzucić nieco grosza i wybrać jak najmłodszą, niezmęczoną życiem wersję. 

Zobacz więcej: Derbi GPR 125

Pamiętajcie! 

Kiedy zaczynasz jeździć motocyklem klasy 125ccm, stajesz się pełnoprawnym motocyklistą. Każdy kto posiada prawo jazdy kat B, od minimum 3 lat - może poruszać się takim jednośladem, o ile ten ma maksymalnie 15 KM. Takie same uprawienia daję nam prawo jazdy kat A1. 


Jednak kupno motocykla to dopiero początek! Aby dobrze się czuć na motocyklu, musimy zadbać także o swoje bezpieczeństwo - kupując odpowiednie ubrania motocyklowe. Kask motocyklowy to podstawa! To istotny element, który musi posiadać certyfikat CE i ECE - więc warto go kupować w autoryzowanych sklepach motocyklowych. Strzeżcie się chińskich podróbek kasków! Ale nie zaszkodzi także dobra kurtka z ochraniaczami, rękawiczki, buty czy spodnie.